A Jobvite eredményei szerint jelenleg a cégek több mint kétharmada használja a közösségi oldalakat munkaerő-toborzásra, sőt a cégek 80 százaléka azt tervezi, hogy a jövőben még inkább a közösségi oldalakra fog támaszkodni, amikor munkaerőt keres. A legnépszerűbb toborzási céllal használt oldalnak jelenleg a LinkedIn számít, amit a Facebook és Twitter követ – írja az earthtimes.org.
A cégek eddigi tapasztalatai alapján a közösségi oldalakon toborzás nem csak gyors és költség hatékony, hanem igen eredményes is. A cégek próbálkozásinak kétharmadát ugyanis siker koronázta, hiszen sikerült ezzel a módszerrel a pozíció betöltésére minden szempontból alkalmas jelöltet találni.
Persze mindez nem csak az amerikai munakerőpiacra igaz, hanem az európaira, így a magyarra is. Ismerőseim döntő többsége a személyes szakmai kapcsolatok mellett éppen a közösségi szájtok kapcsolati hálóját szokta felhasználni ahhoz, hogy új állást, munkát, projektet találjon magának.
A munkavállaló és a munkáltató is jobban jár, ha szakmai-közösségi online aktivitását valamilyen módon láthatóvá teszi. Természetesen nem csak arról beszélünk, hogy érdemes fent lenni a LinkedIn-en, vagy az álláskereső szájtokon. Hanem arról is, hogy mondjuk iwiwes és facebookos, flickres vagy youtube-os kommunikációnk valahogy illeszkedjen szakmai életünkbe.
Ha a CV-ben benne van a Facebook- vagy LinkedIn-azonosító, nyilván jó pont lehet egy leendő munkáltatónál. Én már láttam olyan CV-t is, amit a delikvens videóra mondott fel, és csak a YouTube-linket küldte be az álláshirdetésre.
Egy munkavállaló szakmai elkötelezettsége jól kommunikálható ma már a közösségi csatornákon. És ezt leendő munkaadóink értékelni is fogják.
Ma már a munkaerőpiacon azok vannak előnyben, akik önmaguk online marketingesei/píárosai/kommunikátorai/személyi aszisztensei is egyben. A papíron vagy négy fal között megszerzett szakmai tapasztalat/tudás már önmagában nem elég. Jól is kell azt tudni képviselni és "értékesíteni" az online közösségi térben.
Ahol mindenki él.
dozen 2009.05.26. 15:23:29
Miért is kellene egy számomra tök idegen és megbízhetetlan kereskedelmi szolgáltatást használjak ahhoz, hogy felvegyenek?
Persze, volt már, hogy ott találtam munkát, de akkor én kerestem és nem engem kerestek meg rajta...
barcaxavi 2009.05.26. 16:05:51
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.05.26. 16:16:00
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.05.27. 11:48:35
A youtube video is mondjuk kb. addig erdekes, amig 1000 emberbol egy hasznalja. Addig van figyelemfelkelto erteke, utana esetleg valhat belole egy standard eszkoz, bar leginkabb csak arra jo, hogy megnezzuk gyirsan, hogy fejre szipmatikus-e a jelolt, azt meg raadasul nem is mindig jo meregetni. (Egy CV-t atfutni sokkal gyorsabb, mint megnezni egy videot.)
Amit az onmarketingrol irsz az igaz, de ne felejtsuk el, hogy ez messze nem az online vilagban kezdodott. Aki karriert akart vagy akar csak jo allasokat, annak mindig is tudni kellett eladni magat. Csak az eszkozok valtoztak. Hogy mennyire kell tudni eladni magad, az attol fugg, hogy milyen gyakran valtasz allast. Ez valtozott az utobbi idoben, de nem sok koze van a kozossegi oldalakhoz, es nem is az elmult 4-5 ev alatt tortent.