Az AXN csiripel, az MTI hírad

Egymás után pattogtak föl ma a csetablakok, mindenki azt szerette volna megtudni, hogy én szerepelek-e ebben a hírben. (Comingout: csupán névegyezésről van szó. És fogalmam nincs, hogy ki a númédiamanager úr.) Viszont ha már telebombáztak ismerőseim ezzel az újabb nagyszerű és korszerű nyelvezettel agyonvert MTI-hírrel, gondoltam, közzéteszem. Ne csak az én agyam zsibbadjon ezen a mai followfriday-on:

Csicsergő magyar tévécsatornák Budapest, 2009. június 12., péntek (MTI) - "Jelenleg Magyarországon nem használják nagy tömegek a Twittert, de megpróbáljuk bevárni a trendet, nem akarunk mögötte kullogni, ha itt is robbanásszerűen elterjed a twitterezés" - mondta pénteken Szabó Gergő az AXN képviseletében az MTI-nek abból az alkalomból, hogy a filmcsatorna oldalt nyitott a közösségi mikroblogon. A Magyar Televízión kívül a hazai kereskedelmi tévék is egymás után látják meg a fantáziát az új közösségi médiumban, a Twitter mikroblogban, amely maximum 140 karakteres üzenetek (csicsergés) elküldésére alkalmas. "Az AXN filmcsatorna arra törekszik, hogy minél interaktívabb legyen, bevonja a nézőket is, és ehhez keres új megoldásokat, lehetőségeket. A Twitter ilyen lehetőségként kívánkozott" - fogalmazott Áncsán Ildikó, a csatorna marketing vezetője. Mint mondta: arra törekednek, hogy minél közvetlenebb módon tudjanak kommunikálni nézőikkel. Ezentúl napi frissítéssel tájékoztatják közönségüket a Twitteren "minden olyasmiről, ami a csatorna életéhez kapcsolódik: eseményekről, rendezvényekről, új műsorokról, műsortartalmakról, sztárokról szóló és hozzájuk kapcsolódó hírekről". Az AXN twitteres szolgáltatása csöndesen indult még május 25-én, kísérleti jelleggel, tapasztalatszerzés céljából - mondta el Szabó Gergő az AXN-t működtető Sony Pictures Television new média menedzsere, aki a hazai twitterezők számát legfeljebb pár ezerre becsülte. Mindazonáltal úgy értékelte: a mikroblog jó lehetőség arra, hogy a csatorna nézőivel kapcsolatot tudjanak kiépíteni. "Odafigyelünk arra, amit írnak" - magyarázta hozzátéve, hogy "míg a csatorna honlapja mindig hivatalosabb felület, ez közvetlenebb", s ezért is alkalmasabb a visszajelzésre. A Twitteren kívül a facebookos megjelenést is tervezik - árulta el Szabó, akinek körülbelül 200 ezres magyar facebookos táborról van tudomása. "Azt gondolom a webről, hogy 2-3 évente alakulnak ki trendjei, most nagyon fut a Twitter, jól megy a Facebook, de lehet, hogy 2-3 év múlva újak jönnek, amelyeket most még nem is ismerünk" - mondta a menedzser, aki a mikroblogot a friss információk megosztására tartja jónak. A Lost - Eltűntek sztár, Matthew Fox rövid budapesti látogatása alkalmasnak tűnt az AXN Twitter platformjának tesztelésére. Mint Szabó elmondta: "Mindenki elgondolkodik, hogy vajon mire való a Twitter? Fox látogatására például tökéletes". Az amerikai tévésztár két napig tartózkodik Budapesten, vasárnap délutántól hétfő délig a csatorna szervezi a programját, s kísérője sűrűn jelentkezik mobilon az információkkal, amelyek azután felkerülnek a netre. "Aki a csatornát követi, tudni fogja, hogy mi történik ez idő alatt a sztár körül. Ez ugyanis úgy működik, hogy aki regisztrál a Twitterre, és követni akar valakit, a saját oldalán ezek a követések megjelennek, s legközelebb már nem kell belépnie a csatorna oldalára, hanem a saját oldalán tudja követni a csatorna eseményeit is" - fejtette ki Áncsán Ildikó. Az internetes statisztikák szerint a Twitter közösségi mikroblognak világszerte már 10 millió felhasználója van, számuk a tavalyihoz képest hétszáz százalékkal nőtt.

A híradás márcsak azért is fura, mert egy sor magyar tévécsatorna már eddig is fent volt Twitteren. Vajon mi indokolta, hogy pont az AXN-ről kellett ilyen bő lére eresztett örömódát zengeni. Plusz ugye kimaradt a leglényegesebb információ: az AXN Twitter-oldalának elérhetősége. Az úgynevezett URL, baz. Nem baj, mi megkerestük. Íme.

[update] Nos, közben kaptunk egy levelet az AXN-től, miszerint egy sor hibát tartalmazott az MTI-hír. Íme, a korrekciós lista: nem Réz Ágnes kommunikációs vezető, hanem Áncsán Ildikó, a csatorna marketing vezetője. Nem filmcsatorna, hanem tévécsatorna. Úgyhogy ennek fényében javítom a fenti idézetet.

Címkék: média mti tv axn magyar lol twitter
2009.06.12. 14:55. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Twitter-téma, és bár enyhén off, de ezt látni kell! Twitter-kliens Commodore64-re! -> www.vandenbrande.com/wp/2009/06/breadbox64-a-twitter-client-for-the-c64/ :)
hirbehozo, nem nagyon értem, miért kell ilyen lenézően beharangozni ezt a hírt. Az AXN-nek (vagy bármelyik másik tévécsatornának) szégyellni kellene magát, amiért Twitterezik? Vagy lehet, hogy csak az előzményeket nem ismerem? Nem támadásként, őszinte érdeklődésként kérdezem :)
Hivatalból üdvözlendő, hogy elkezdték, Csak eddig _elég_gáz_. Az MTI-nek beadott közösség maszlag helyett 90% promó, 10% reply.

Össze sem lehet hasonlítani a @MagyarTelevizio twitjeivel, amik vagy szórakoztatóak, vagy érdekesek (persze nekik is szorítok, hogy el ne fogyjon a lendület)
Ahogyan az AXN betolta magát a csiripre (twitterre), úgy tolta be magát az mti-hez is. Ignorka meg kattintgat...
@JonC: Ha belegondolok, hogy a lassan porrá váló siemens m75-om is gyorsabban csinálná meg mind ezt :-) Azért a csoda él! Annó HT 1080-ason tanultunk! No flopy!
A hír meg tényleg felesleges, valószínüleg csak reklám az egész. Majd ha online adásuk lesz az lesz a hír.
@atko: Online adásuk nem lesz (egy jó darabig), szerzői jogi okok miatt.
@Cukorpofa: Hát épp azért lenne hír! Tudod a postás vs kutya...