Az egyedülállók aktívabbak a közösségi weben

Valljuk meg, nem olyan meglepő az az eredmény, amire a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet jutott. Vagyis hogy az egyedülállók nem csak többet csetelnek, de többet használják a közösségi szájtokat is.

Az egyedülállók kétharmada havi rendszerességgel ellenőrzi a közösségi szájtokon meglévő profilját. A párkapcsolatban élőknél viszont ez az arány mindössze 45 százalék. Nyilván az egyedülállók közül sokan társkeresésre is alkalmasnak gondolják a közösségi szájtokat. Végülis ismerkedni könnyebb a virtuális térben, mint mondjuk egy szórakozóhelyen vagy a buszmegállóban.

A közösségi oldalak egyre inkább beépülnek mindennapjainkba: a 18-64 év közötti internetezők 71 százaléka regisztrált tagja legalább egy hasonló portálnak, igaz, csak 51 százalékuk látogatja azokat legalább havi rendszerességgel. A legaktívabb felhasználók a fiatalok: a 18-29 évesek 63 százaléka legalább havonta egyszer belép egy közösségi oldalra. (...)

A hazánkban elérhető oldalak között egyértelmű az iWiW dominanciája: nemcsak a legtöbb taggal rendelkezik - a 18-64 éves netezők 68 százaléka regisztrált felhasználó -, de a legaktívabb közösséggel is: a tagok közel 80 százaléka vallotta magát aktív felhasználónak. (...)

A második legtöbb taggal rendelkező közösségi oldal hazánkban a myVIP; a [magyar] internetezők egyharmada regisztrált a szolgáltatásra.

Ennél eggyel meglepőbb az a kutatási eredmény, miszerint a férfiak többet csetelnek, mint a nők: 

Az internetezők több mint 40 százaléka legalább havi rendszerességgel használ azonnali üzenetküldő szolgáltatásokat. A férfiak többet chatelnek: közel 45 százalékuk legalább havonta használja ezt a kommunikációs módot, míg a nőknél ugyanez az arány 39 százalék. A legaktívabb chatelők a 18-29 évesek és az egyedülállók. A legnépszerűbb chatprogramok az MSN és a Skype: míg előbbit hazánkban a 18-64 éves netezők 37 százaléka használja, addig utóbbit minden ötödik internetező.

A kutatást egyébként tavaly decemberben készítette a két cég. A személyes megkérdezésen alapuló felmérés 1031 fős mintán készült, és a magyar lakosság összetételét figyelembe véve reprezentatívnak minősül.

Címkék: stat magyar kommuniti felmérés
2009.06.16. 10:51. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A családi állapot erősen korrelál az életkorral. Lehet, hogy azért iwiweznek kevesebbet a párkapcsolatban élők, mert ők idősebbek, és azok eleve kevesebbet iwiweznek. Nem látom az ábrákból, hogy ez a hatás kiszűrésre került volna.
Hát ezen a hangyafaszányi színkockán én nem igazodok el. Vannak színek, amik abban a méretben megkülönböztethetetlenek. Ráadásul mintha a sorrend se fix lenne. Számomra ezek a diagramok használhatatlanok.
@Androidus: A jobb felső saroktól az óramutató járásának megfelelően abban a sorrendben láthatók az arányok, amilyen sorrendben a jelmagyarázat (valóban alig kivehető jelű) tételei következnek.
Egyszerű. Az egyedülállóknak van felesleges ideje netezni, míg egy kapcsolatban lévő
a) fiatal: inkább az asszonnyal foglalkozik a kockulás helyett, mert az jobb.
b) középkorú: nem netezik, mert az asszony nem nézi jó szemmel, vagy inkább az offline közösségi szájtra, azaz a kocsmába loginol délutánonként... :)
marhára remélem, hogy erre senki nem adott egy fillért sem, csak önszorgalomból történt a felmérés.

amúgy bőven elég lett volna megkérdezni egy embert. bőven elég.