Jön az okos kereső a Facebookba

Hamarosan nem csak emberekre, de a megosztott tartalmakra is kereshetünk a Facebookon. Vagyis a jövőben nem csak a profiladatok, de az ismerőseink által megosztott képek, videók, linkek és státuszüzenetek is kereshetővé válnak. A Facebook ezzel a fejlesztéssel régi adósságát törleszti a felhasználók felé.

A másik oldalról pedig: saját hirdetési rendszerét is fel tudja majd turbózni a jobb, okosabb keresővel. Hiszen a találati oldalakon értékesebbek lesznek a kontextuális, targetált hirdetések.

(Btw, az olyan élő tartalommegosztási megoldások mellé, mint amilyen a facebookos Live Feed, mikor és miként fognak bekerülni a targetált hirdetések? Szerintem erre sem kell már sokat várni.)

Már csak az a kérdés, hogy mikor nyit a Facebook egy kicsit jobban a publikus web felé. Gondoljuk meg, hogy ha a felhasználóknak lehetőségük lenne arra, hogy egyes, a Facebookon megosztott tartalmaikat publikussá tegyék, a Google keresőjének találati listái is máshogyan néznének ki, mint ma.

Az okos, összetett kereső után az opcionális publikus tartalommegosztás lehet a Facebook jövőbeni újabb nagy dobása.

Címkék: google keresők social network facebook
2009.06.17. 12:25. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az se lenne hátrány, ha a keresője picit részletesedne. Az iwiw-nek ez az 1 pozitívuma van, hogy ha nem tudok nevet, vagy konrét nevet, akkor lehet hely alapján keresni. pl.
Ideje volt, viszont tényleg maradhatna inkább zárt...
Nah jah, életszerű, hogy örülök, hogy éppencsak sikerült valakit megtalálnom, amikor felugrik egy pont nekem targetált hirdetés és az engem érdeklő tartalom helyett arra kattintok...

A ziwiw keresője jobb lenne, ha kapásból lehetne részletesen keresni...az ember el tudja dönteni alapból mit akar.
lehet, hogy érdemes a FB-nak zártnak maradnia. ennek az az oka, hogy ha elég nagy adatbázist (értsd: minden amit social network-ölsz) épít fel, ami kereshető, akkor nem biztos, hogy oda be kell engednie a Guglit.

sőt, Google Wave óta tudjuk, hogy a kollaborációt a kommunikációval nagyon jó, intuitív módon összeboronálhatjuk, és erre nem csak a G-szolgáltatások, de a Facebook is platform lehet.

a
hát szerintem a google nem való a facebookra a google, mint ahogy az iwiw úgy neki is ki kéne zárnia azt. Jó tudom ugyis megtalál aki keres, de én jobb szeretem ha az online megosztott tartalmaim felett én kezeskedem. PL. ahol lehet lezárva tartom a fiókomat, és csak a barátaimnak engedem megnézni akiket én is ismerek.

Ma este valahogy megingott a bizalmam a facebook-ban. Cseteltem egy ismerősömmel, másfél éve kb harmadszor használtam ezt a szolgáltatását a fb-nak. Semmi különös, beszélgettünk hétköznapi témákról, küldtem neki néhány youtube linket. És aztán egy üzenetemnél ezt mondta a chat-ablak: "Figyelem! Ezzel letilthatod a fiókodat.
Ezt az opciót spamek küldésére használod. Ha továbbra is visszaélsz a Facebook adta lehetőségekkel, letiltjuk a fiókodat. További információkért látogasd meg a(z) GY.I.K. oldal oldalt."
Hát nem tudom, mi a probléma. Ha az visszaélést jelent a fb lehetőségeivel, hogy egy beszélgetés alkalmával linkeket küldök, összesen egy óra alatt kb 5 darabot, akkor nekem nem is kell ilyen ún. "lehetőség".
Meglátogattam a gy.i.k. oldalt, ahol erről az égvilágon semmi nem olvasható.
Gratulálok, így tovább. Ignore lesz, úgy érzem.