A többség hallgat

Vegyük a legnépszerűbb közösségi szájtot. A Facebooknak több mint 200 millió aktív felhasználója van világszerte. Az angolszász területeken az egyik legnépszerűbb oldal a CNN-é. az amerikai hírtelevíziónak valamivel több mint 400 ezer rajongója van a közösségi szájton. Mégis, ha megnézzük a CNN oldalát, az automatikusan bekötött híradásokat átlagban maximum pár százan kommentelik, és néhány tucatnyian lájkolják.

Arányaiban nem sokkal jobb a helyzet, ha a legnépszerűbb Facebook-oldalt nézzük. Barack Obamát a Facebookon több, mint 6,4 millióan támogatják. Az Obama-oldalon megjelenő hírekhez átlagosan pár ezer ember ír kommentet, és néhány tízezren lájkolják.

 

Ha a 400 ezret elosztjuk pár százzal, vagy a 6 milliót elosztjuk néhány ezerrel, láthatjuk, hogy a Facebook legnépszerűbb szegleteiben is viszonylag alacsony a felhasználói aktivitás.

Még a Facebookra is igaz tehát az, hogy a kevesek szórakoztatják a sokakat. Vagyis arányaiban nagyon kevesen állítják elő azt a tartalmat (a közösségi szájtokon is), amit a többség nézeget.

Címkék: kommentek social network kommentelés facebook
2009.06.25. 16:21. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez majdnem mindenhol így van. Nem csak webes közösségekben. Pl. tárhelyszolgáltatásnál is egy evés produkálja a terhelés nagy részét, stb. De a való életben is így van, egy kevésnek van a legnagyobb hangja néha.
Azzal együtt, hogy az 1-9-90 szabály itt is él, valószínűleg az is bejátszik, hogy a facebook ezen felülete nem kimondottan tömeges párbeszédre lett kihegyezve.
Nme tudom, a Facebookon annyira nem nyomulok, de nekem a Twitternél lett olyan benyomásom, hogy ez a közösségi média (?) első olyan szeglete, ahol a kommunikáción van a lényeg, a Facebook-féle fényképes-profilos oldalakat a nép inkább "szociális tájékozódásra", magyarán kukkolásra használja, és a sok kis miniapp is csak arra jó, hogy ezt az időt megnyújtsa. ti mire használjátok még a közösségi oldalakat?
reszemrol FB-n az ismerosok szama 10%-a is alig van az iwiw -enek, es megis kategoriakkal nagyobb elet van. iwiw uzenofal gyak. kimerul a spam -ben es a kovethetetlen "chat"-elesben. ezzel szembe FC-n parbeszedek vannak, es aktiv majd mindenki
@O'Seamus: @bigyibogyo: Szintén, annyit még hozzátennék hogy vannak jópofa játékok FB-n, amire ha rákattansz egykét ismerősöddel, akkor nagyon jól lehet szórakozni.
@EdgarPE: csak ne törölnék hetente a Bejeweled pontokat!!4444

Én - mint régi web2-szkeptikus - halkan elcincogom a bajszom alá: talán nem ez kell a népeknek. Talán nem akarnak részt venni a közösségben. Csak olvasnak. Jobb híján ezt. Szívesebben olvasnának mást. Szöveget pl.

Jó, nem is szóltam.
offtopik

Michael Jackson Dies -- Celebs Go to Twitter
www.tmz.com/2009/06/25/michael-jackson-twitter/
en is eleg ritkan szolok hozza, twittert probaltam, de nem nagyon nekem valo, hanyagolom egy darabig, marad a KT meg par blog :)
hát én is eléggé ritkán szólok hozzá a cikkekhez, de most megteszem ;) De én nekem az a véleményem hogy az ilyen közösségi siteoknak nincs túl sok értelme mivel bejelölöd hogy ismered, és nagyjából ennyi amit tudnak. Nem mondom hogy teljesen felesleges, de szerintem a közösségre ott a fórum.
Lájkol? Tud erre valaki valamit magyarul? Persze meg fogjuk szokni ezt is. Emlékszem, hogy felállt a szőr a hátamon, mikor először láttam a fájlt így leírva. Azért a legrosszabb még mindig a vinyó, aki ezt idézőjelek nélkül ki tudja mondani, az nagyobb gonoszságokra is képes.
@weart.hu: Lehet Bejeweledet játszani, és az eredményed megjelenik egy olyan hiscore listán, amin csak te és a haverjaid vannak rajta. Lájkolom!

Ja, és ezt ne a WiW-en keresd, hanem a Facebook-on.
ez egyébként roppant érdekes, én azt gondoltam, hogy specifikusan magyar jelenségről beszélünk - ezek szerint nem.

vajon elérjük-e egyáltalán azt véges időn belül, hogy több lesz az aktív tartalomgyártó, mint a passzív befogadó? és meg lehet-e turbózni ezt a folyamatot valahogy? vagy erre lesz jó a google wave? :)