Fontos-e SEO szempontból a Bing-Yahoo térnyerés?

Ugye az amerikai szakblogokon ez mostanában a forró téma. Elsősorban azért, mert a Microsoft új keresője, a Bing a vártnál sokkal megkapóbb lett. Másrészt meg ugye itt van nekünk ez a Yahoo-Microsoft deal, ami azt vetíti előre, hogy a keresőpiacon tovább fog erősödni a Microsoft, nyilvánvalóan a Google kárára.

A Bing nem hozott semmi újat. Sőt, egyesek szerint nincs is másról van szó, mint a találatok (Google-hoz képest) eltérő kategorizálásáról. Amit meg nem a Microsoft talált fel, hanem a Kayaktól vagy a Hakiától "tanult el".

Lévén sem a Yahoo, sem a Microsoft keresője nem rendelkezik értékelhető piaci részesedéssel Magyarországon, egyelőre a hazai SEO-sok sem foglalkoznak mélységében a Bingben rejlő lehetőségekkel.

Egyelőre mindenki megelégedik azzal, hogy regisztrál a Bing Webmaster Tools-ba. Szóval biztos, ami tuti, pingelni azért érdemes már most is a Binget, főként ha amerikai netezőket akarunk elérni az adott webszájttal.

Amúgy ha már keresők, a minap Kevin Rose ült le Marissa Mayerrel, a Google keresőért felelős alelnökével, hogy feltegye neki a Digg közösség által beküldött kérdéseket. Szó van többek közt a Bingről, a Wolfram Alpháról és a Google Wave-ről, valamint a Twitter által már zászlóra tűzött valós idejű online információkeresésről is.

Mayer ugye azt mondja a videón, hogy a Microsoft erős versenytárs, és mint ilyet, komolyan kell venni. És ha egy cégnek erős a versenytársa, akkor mindenki keményebben dolgozik, és ez a keresőket is jobbá teszi. Az alapvető hangsúlybeli különbségeket a felhasználókra való figyelésben látja. Vagyis a Google várhatóan a felhasználói visszajelzésekre, perszonalizálható keresésre még nagyobb hangsúlyt fektet a jövőben.

Gondolom valami olyasmi itt a pr/marketingverdikt, hogy a Google legyen a "mi" (felhasználók) keresője, míg a Bing maradjon meg az "ők" (a fejlesztő Microsoft) keresőjének.

SEO-val foglalkozó olvasóinkhoz pedig úgy szól a kérdés, hogy ti mennyire számoltok a Binggel? Érdemes-e bevenni a profilba, vagy egyelőre inkább kivártok, és megnézitek, mi lesz a következő hónapokban a Bing piaci részesedésével, és hogy mit lép a Google a hirtelen halottaiból feltámadni látszó konkurensekkel?

Címkék: microsoft google keresők yahoo videó twitter bing wolfram alpha
2009.08.01. 20:53. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jól írod, attól függ, merre kell dolgoznod. Egyelőre idehaza a Bing sehol nincs. Az igazából az érdekes, hogy a Live is elég sok emberhez eljutott, de mégis a Google-t használják idehaza. Vagyis ha mondjuk az IE alapbeállítása miatt bejön a Bing, akkor is elmegy a user a Google-re...

BTW, az nekem nem egyértelmű, hogy a Bing a Google-től fog elvenni százalékokat.
szerintem a magyarok már megszokták a "guglit" és elégedettek is vele
nem hiszem, hogy egyhamar átállnának egy másik keresőre
A kérdést inkább úgy érdemes feltenni, hogy lokális relevanciában képes lesz-e idővel hasonló jó minőséget elérni a Bing, hogy 1-2 év múlva, majd komolyabban megszorongathassa a Google-t.
Egy havi 200 ezres keresokbol erkezo felhasznaloval biro sitenal a bing+yahoo olyan 2%-ot tesz ki, ami sztem kb. jol mutatja a helyzetet.

Ettol fuggetlenul viszont erdemes kepben lenni sztem, a www.bing.com/community/ -n ott van egy rakas elerheto blog peldaul, ahol az utobbi idoben egy jobban toljak a tartalmat, szamomra is meglepo modon. Nekem ez furcsa mozgolodas, tok ellentetes az eddig megszokottakkal.

Raadasul a Microsoft meg a Yahoo deal elott elhozott 2 datacenteres embert a Yahootol, es egyre masre alakit ki adatkozpontokat, utoljara Chicagoban es Dublinban pl. De persze, a Microsoft nem csak search-ot tol, nem feltetlen van osszefugges.

En megis azt mondom - szamomta ezt tamasztjak ala a jelek -, h a Microsoft komolyan gondolja a temat, es nem fog megelegedni az amerikai piaccal, nyitni es invesztalni fog a tobbi regiora is, ami pedig egyet jelent azzal, h idovel szamolni kell majd vele.

@longhand jo kerdest tesz fel, a kulcs valoban ott van, h fog e tudni lokalisan eleg relevan tartalmat adni nekunk. Szerintem idovel igen, bar az meg nem mostanaban lesz.
Igazából az a kérdés, részesedés ide vagy oda, hogy mennyiben kell másképp dolgozni Bing-re, mint Google-re ?

Szerintem hatalmas különbség nem lehet, mert, ha a Google-n kiforrott technikákat semmibe veszi a Bing, akkor egyszerűen nem a legjobb (ez esetben értsd: a leghozzáértőbb) oldalak lesznek elől, és akkor egyszerűen azt mondja a júzer, hogy nem jó a Bing.

Pl: egy ismerősömnek fogalma sem volt, hogy milyen keresőt használ, egyáltalán mi az a kereső és hogy működik, de ha beírta azt, hogy autó árak, akkor megtalálta azt az oldalt amit szeretett. Na most újra lett telepítve a böngésző és más lett az alapértelmezett kereső, tehát nem találja.

"Elromlott a gépem, meg kell csinálni!"

Kb. ez volt a reakció.

Tehát ha nem ugyanazt a találatot hozza (és a Google esetében többnyire nehéz jobbat...), akkor "nem jó", ha meg ugyanazt, akkor vélhetőleg szinte megegyezik az "algoritmus", akkor meg nem mindegy SEO szempontból?

Persze akkor meg minek van az egész ?

Na abbahagyom már...
Még annyit, hogy egy-két kifejezést hirtelen összehasonlítva nekem az jött elő, hogy a régebbi stabil helyezések kb. megegyeznek mindkét keresőben, az újabbak pedig sehol sincsenek a Bing-ben.

Mondhatom hogy azért vas háttérről is szól ez, nem csak algoritmusokról?

Azt nem kétlem, hogy van pénze rá a Microsoftnak, de a G már elég messze jutott e téren, gondolok itt a speciális szerverekre, azok elhelyezésére, számára, vagy az oprendszerre akár ...

Az MS mivel és mennyivel versenyez?
Erről lehet valamit tudni?

Egyébként a Yahoo is lajhár a Google-höz képest indexelés terén...
Szerintem összeillenek.