A Twitter nem gyerekjáték

Mint bizonyára már olvastatok róla a napokban, a Nielsen kutatócég mérése is alátámasztani látszik azt a korábbi feltételezést, miszerint a fiatalok nem használják a Twittert.

Az állítás persze így nem igaz. Inkább úgy igaz, hogy a Twitter hipernépszerű szolgáltatás: ma már elérik az összes aktív amerikai internetező több mint 10 százalékát. Viszont a 25 év alattiak számaránya ebből mindössze 16 százalék. Ez pedig meglepő arány, tekintve, hogy az amerikai internetezők negyede éppen ebbe a korcsoportba esik.

A Twitter felhasználóinak több mint fele (64 százaléka) 25 és 55 év közötti. Kérdés, hogy ez olyan rossz dolog-e.

Amikor egy webes szolgáltatás felhasználói táborának legnagyobb hányadát a fiatalok adják, akkor az szokott lenni a siránkozás tárgya, hogy oké, de nekik sokkal nehezebb eladni termékeket, lévén általában még nem rendelkeznek állandó jövedelemmel.

Ha ezt az argumentumot alkalmazzuk a Twitter számaira, akkor azt mondhatnánk, hogy a szolgáltatás átlagon felüli hatékonysággal képes a hirdetőket összekapcsolni a potenciális vásárlókkal.

A Twitternek az igazi problémája nem is a korcsoport-eloszlás. Pontosabban csak annyiban, hogy azért nekik sem ártana a mértnél egy kicsit nagyobb arányban megnyerni a fiatal netezőket.

Számukra a fő problémát sokkal inkább az adja, hogy magán a szájton viszonylag kevés időt töltenek el a felhasználók. Úgyhogy amiből itt igazán pénzt tudnának keresni, az az API-ba építendő limitációk, különböző API-csomagok.

Mindezidáig azonban a Twitter ellenálló maradt mindenféle üzleti kísérletezgetéssel szemben. Biztosak lehetünk benne, hogy ez nem fog sokáig így maradni.

Címkék: stat twitter
2009.08.05. 11:00. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem feltétlen igaz, de talán a twitterhez fel kell nőni.
Azaz, én elképzelhetőnek tartom, hogy azért nem népszerű a fiatalok körében, mert nem az ő igényeikhez passzol, vagy ha kipróbálják, nincs benne sikerélmény. (ugye hogy utáljuk a "megpancsiztam, most megyek vacsizni" típusú üzeneteket?)
A fiatalok elsősorban kapcsolattartásra (chat), szórakozásra használják a netet.
A twitter bár alkalmas, de nem hatékony chat felület, és talán az megosztási szokásaik is mások.
Az érdeklődési kör aztán ahogy telik az idő, megváltozik, új szolgáltatásokat, lehetőségeket fedeznek fel, mások lesznek az igények, előtérbe kerülhet a szakmai érdeklődés, stb.
Szóval lehetne boncolgatni, én személy szerint arra lennék kíváncsi, hogy azok közül a fiatalok közül, akik ma nem használják a felmérés szerint a twittert, öt év múlva mennyien lesznek, akik esetleg elkezdték használni.
Státuszszponzoráció a láthatáron?
Én azt látom igazán problémásnak, hogy sok a halott user Twitteren. Tök jó, hogy ennyi felhasználó van, de igazából menyi ebből az aktív? Ha jól emlékszem kb 60%. Az összes tweet nagy részét 5% user adja. A maradék vagy havonta 1-1 postot nyom, vagy egyáltalán nem.
Egy ilyen szétszóródott userbázisra nehéz építeni.
Brühüm-brühüm! Nekek hiányzik a Pownce. Bár az szerintem pont amiatt bukott el mert túl jó akart lenni (sokcsomó szolgáltatás és ezáltal bonyolúltabb felület) míg a Twitter egyszerű mint a faék. Persze desre is.
Mint huszonöt év alatti webkettőhasználó, egyáltalán nem érzem vonzónak a twittert. A facebook elég önmagában, sőt még az is túl sok néha. Szöveg, videó emgosztására jó a facebook, minden másra meg ott a tumblr. Ja és valahogy nem Ashton Kutcher meg PDiddy álblogolása az, ami jó brandképet alakít ki bennem.