Mint bizonyára már olvastatok róla a napokban, a Nielsen kutatócég mérése is alátámasztani látszik azt a korábbi feltételezést, miszerint a fiatalok nem használják a Twittert.
Az állítás persze így nem igaz. Inkább úgy igaz, hogy a Twitter hipernépszerű szolgáltatás: ma már elérik az összes aktív amerikai internetező több mint 10 százalékát. Viszont a 25 év alattiak számaránya ebből mindössze 16 százalék. Ez pedig meglepő arány, tekintve, hogy az amerikai internetezők negyede éppen ebbe a korcsoportba esik.
A Twitter felhasználóinak több mint fele (64 százaléka) 25 és 55 év közötti. Kérdés, hogy ez olyan rossz dolog-e.
Amikor egy webes szolgáltatás felhasználói táborának legnagyobb hányadát a fiatalok adják, akkor az szokott lenni a siránkozás tárgya, hogy oké, de nekik sokkal nehezebb eladni termékeket, lévén általában még nem rendelkeznek állandó jövedelemmel.
Ha ezt az argumentumot alkalmazzuk a Twitter számaira, akkor azt mondhatnánk, hogy a szolgáltatás átlagon felüli hatékonysággal képes a hirdetőket összekapcsolni a potenciális vásárlókkal.
A Twitternek az igazi problémája nem is a korcsoport-eloszlás. Pontosabban csak annyiban, hogy azért nekik sem ártana a mértnél egy kicsit nagyobb arányban megnyerni a fiatal netezőket.
Számukra a fő problémát sokkal inkább az adja, hogy magán a szájton viszonylag kevés időt töltenek el a felhasználók. Úgyhogy amiből itt igazán pénzt tudnának keresni, az az API-ba építendő limitációk, különböző API-csomagok.
Mindezidáig azonban a Twitter ellenálló maradt mindenféle üzleti kísérletezgetéssel szemben. Biztosak lehetünk benne, hogy ez nem fog sokáig így maradni.
kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.08.05. 11:17:54
Azaz, én elképzelhetőnek tartom, hogy azért nem népszerű a fiatalok körében, mert nem az ő igényeikhez passzol, vagy ha kipróbálják, nincs benne sikerélmény. (ugye hogy utáljuk a "megpancsiztam, most megyek vacsizni" típusú üzeneteket?)
A fiatalok elsősorban kapcsolattartásra (chat), szórakozásra használják a netet.
A twitter bár alkalmas, de nem hatékony chat felület, és talán az megosztási szokásaik is mások.
Az érdeklődési kör aztán ahogy telik az idő, megváltozik, új szolgáltatásokat, lehetőségeket fedeznek fel, mások lesznek az igények, előtérbe kerülhet a szakmai érdeklődés, stb.
Szóval lehetne boncolgatni, én személy szerint arra lennék kíváncsi, hogy azok közül a fiatalok közül, akik ma nem használják a felmérés szerint a twittert, öt év múlva mennyien lesznek, akik esetleg elkezdték használni.
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.08.05. 11:19:00
J. McClane 2009.08.05. 12:18:46
Egy ilyen szétszóródott userbázisra nehéz építeni.
tóbiás · http://poorn.hu 2009.08.05. 20:05:59
10000rpm 2009.08.08. 14:49:52