A magyar netezők fele olvas blogot

Az NRC frissen publikált mérése szerint a magyar internetezők 52 százaléka, vagyis kb 2 millió honpolgár rendszeresen olvas blogokat. Míg mindössze 9 százalék tudja rávenni magát rendszeresen, hogy írjon is saját blogjába.

A blogok olvasgatásánál már csak a Wikipedia böngészgetése, az ingyenes online játékok, az online rádióhallgatás és álláskeresés, valamint a csetelés/skype-olás népszerűbb elfoglaltság a magyar internetezők körében. Szinte minden magyar internetező használja a webet vásárlás előtti információkeresésre.

Amúgy az elmúlt fél évben végre többségbe kerültek az internetező magyarok a lakosság egészét tekintve: mostanra a magyarok 52 százaléka, vagyis 3,9 millió ember legalább havi rendszerességgel internetezik.

Címkék: stat magyar
2009.08.27. 12:55. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Soha az életemben nem olvastam blogot!!!!!!!!!!!!!! :)
Igen... azt akartam épp írni, csak így részben megelőztek, hogy:
"A másik fele nem tudja, hogy mi az a blog."
A blogolvasás nem illegális Magyarországon? :)
huh majdnem beugrottam enneka kétszeri 52%-nak, de harmadszori olvasásra látom h a magyarok 52% nem = magyar netezők 52%-ával:D:D boccs:P
jha, benne vagyok a 9%-os elitben, hm király!
Az index rovatainak olvasása bogolvasásnak minősül? Igazából elég nehéz meghúzni a vonalat, hogy hol kezdődik a blog, és hol fejeződik be egy rendszeresen, személyes hangvétellel szerkesztett rovat.

így ez a szám elég csalóka
és a "rendszeres" blogolvasás asszem azt jelenti, hogy havonta egyszer elolvas egy bejegyzést :D
egyébként, blogolvasásnak minősül a blogmotorral működtetett cégismertető oldal is? :)
ugy latom, mindenki nagyon vicces kedveben van. amugy a kutatas szoveget olvasgatva, nekem az jon le, hogy a valaszadok mondtak h blogot olvasnak. ugyhogy ebbe szerintem nincs benne sem indexcimlapos blogolvasas, sem egyebek. valszeg a blogolvaso tabor nagyobb, mint 2M. sokan nyilvan nem tudjak, hogy amit olvasnak, az blog.
reszemrol egyebkent ez annyiban erdekes h hanyan olvasnak nem-hirszajton hireket, szovegeket.
Furcsa, hogy az internetes álláskeresés 67%. Sőt, hihetetlen.

Én azt mondanám, hogy a felmérés erősen torzít az adott tevékenység ismerete felé. 52% tudja, hogy most "blogot olvas".
Ezt a 3,9 milliót nem értem. Ha az összlakosság 52%-a 3,9 millió, akkor nagy bajban van az ország. Ha a felnőttekre vonatkozik, akkor nem korrekt az összlakosság. (Megfejtés: a 15-69 éves korosztály 52%-a internetezik. Az meg nem a lakosság egésze.)
Aki meg elkezdi annak nagyobb része 3 hónapon belül abbahagyja. Ez is érdekes. Kitartáshiány vagy fellángolás?
@xsolutions: igaz! tudtam h valami bűzlik itt!:D
jha, és a felmérésben még a netes társkeresés 32% is elég cinkes, több lesz az sztem.
miutan az index eleg redesen keveri a blogot a hirekkel igy szeritnem boven tobb. max nem tudja,h epp blogot olvas
@Váraljay Gabriel:
Is-is. Sok olyan blogot látok, ahol hónapok óta nincs új blog.
Rá kell érezni az ízére ;) Szerintem jóóóóó :)
Most összeszámoltam, nekem az RSS olvasóban 27 blog van beállítva, ebből kb. 8-10 szinte teljesen inaktív.

Írni, szinte minden nap írok.
Kíváncsi vagyok arra, hogy aki elkezd blog írni, miért hagyja abba egy idő után?
Talán kiderül ez is Damjanovich Nebojsától a forrószékben :D
@hírbehozó: Persze a blogolvasó tábor meghatározásához definiálni kéne azt, hogy mi a blog.
A definíciók egy része a) vagy nem igaz már b) vagy részben igaz, és c) nem csak blogokra igaz.

a) a weblog a napi linktalálat megjegyzéssel történő megosztása [volt amikor elkezdtek weblogot csinálni]

b) internetes napló

c) időrendben fordítva megjelenő írások, melyekhez az olvasó hozzászólhat.