Hamarosan telefonálni is lehet a Facebookban

Hangátvitelre alkalmas kommunikációs eszközzel újít a legnagyobb közösségépítő szájt. A hírek szerint az eszközt az a Vivox fejleszti a Facebook számára, mely korábban például a Second Life-ba is implementálta a hangalapú kommunikációt.

Még jobb hír, hogy várhatóan a külsős fejlesztők is integrálhatják saját kisalkalmazásukba a voice chat-et, mely egyébként konferenciabeszélgetések lebonyolítására is alkalmas. A megoldás gyengeségei közé tartozik, hogy használatához plugint kell telepítenie a felhasználóknak.

Ezzel együtt valószínűleg komoly konkurenst fog kapni a Skype a Facebook Voice Chat megjelenésével.

Címkék: dev voip facebook
2009.09.15. 17:06. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@fatsoe: szerintem meg van hirerteke.
te mit szoktal mondani telefonalas helyett? "ketoldalu hangalapu online kommunikaciot folytatok az ismerosommel"?
a plug-in hülyeség a voice chat viszont alap... nem is értem, hogy eddig miért nem volt?!?
Az sem lenne baj, ha nem lenne ilyen feature és az eddigiek működnének gond nélkül. :)
Én annak is örülnék, ha a jelenlegi chat működne rendesen
ilyen a freemailben is volt regebben, nem?
@hírbehozó: Szerintem sem ugyanaz. A telefonálás az szerintem az, ahol legalább az egyik fél igazi telefonnal (is) kommunikálhat (igazi telefon = van telefonszáma ).

Tehát akkor van ennek a cikknek hírértéke, ha én holnaptól a facebook-ról fel tudom hívni "...Mártit nénit Celldömölkön,a fotölyben ülve, kanári mellett ..."

Szerintem.

sc.
@semmicico: szal akkor a upc altal arult voip az telefon mert adnak szamot is? skype szinten ad (ill hasznalhatod a sajatod...
nah mindegy, en orulok neki,h ha lesz :)
es telleg kijavithatnak a chat-et, idegesito,h nem mennek at a sorok kis mennyisegnel sem sokszor
facebook próbal "minden az egyben,mindent egy helyen " lenni.
@chillking: Remek meglátás, én uyganígy vélekedtem, de lehurrogtak :(

:D
Én kétlem, hogy a Skype használók átpártolnának egy web-oldalon keresztül történő telefon-szolgáltatásra.
Már csak azért sem, mert én nem találtam infot arról, hogy titkosított lesz-e a kommunikáció.
Mellesleg már ideje volt. A technológia régóta adott.
@bigyibogyo:

Lassan kezd a beszélgetésünk olyan lenni, mint ahogy az ismerőseim activitiznek: 3 perc játék, másfél óra szabálymagyarázat - igaz, ők mind jogászok.

Had ne vegyem elő a hirközlési törvényt ide vonatkozó részét, amely pontosan definiálja, hogy mi is az a "telefon".

Elég, ha a skype felhasználói szerződését átlapozod, amiből rögvest látszik, hogy ő magát soha sehol nem is hívja telefonnak, sőt konkrétan azt írja, hogy a Termék nem alternatívája a "normál telefonnak" - lásd a segélyhívó számokkal kapcsolatos bekezdéseket.

sc.