Open thread: Melyik a jó ISP? Externet, FiberNet, Datanet, más?

Vezetékes netet szeretnék bekötni. UPC és T-Home különböző okoknál fogva nem jöhet számításba. Úgyhogy gondoltam, megkérdezem Twitteren, hogy kinek mi a tapasztalata alternatív szolgáltatókkal.

A szempontok: a XII. kerületben legyen elérhető a szolgáltatás. Viszonylag stabil és nagy garantált sávszélt adjon, és ha lehet, ne horribilis összegekért. Valamint legyen egy viszonylag oké support. Ne kelljen napokig várni, mire foglalkoznak az ügyféllel, ha valami gáz van a szolgáltatással.

Keseruimre azt írta, hogy neki a FiberNettel évek óta nincs semmi gondja. LacKac szerint viszont őket nem szabad választani. Modellmaker szerint a FiberNet supportja jó. Sallaidani szerint is a FiberNet a jó választás. Varsanyimartina szerint ez a szolgáltató ár-értékben verhetetlen. Vannak ugyanakkor olyanok is, akik semmilyen körülmények között nem javasolják a FiberNetet, mondván, nagyon szar a supportjuk.

Setalosas szerint az Externet elmegy. Mazsom szerint is ez a jó választás. Nagyfej szerint is, bár az ő tapasztalata az, hogy a support itt is szar.

Szalonna pedig az Invitelre esküszik. Fritzee-nek a Datanettel vannak jó tapasztalatai. Nemakarodtudni viszont az Interware-ben hisz.

Nektek mik a tapasztalataitok? Ha lehet, szívesebben olvasnék általános benyomásokat, az eseti jó/rossz tapasztalatok helyett. Vagyis: általában jó-e a support, általában tartják-e a sebességet, stb...

Címkék: magyar open thread isp
2009.09.22. 10:25. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ebből is látszik, mennyire jó, ha Twitteren teljesen különböző emberek megosztják másokkal az egyéni véleményüket. :)
Szia Gergely!

Én a FiberNet-el kezdtem pályafutásom, de 1.5 éve felmondtam a szolgáltatást, mert kurva szar volt a supportjuk. Odáig fajult a helyzet, hogy hónapokig nem fizettem ki a számlát, mert arra sem méltattak, hogy válaszoljanak panaszlevelemre. Körülbelül 70.000 Ft-al tartoztam, de az ügyvédem segítségével elintéztük az ügyet, mondván nem kaptam meg az ígért sávszélességet... azért nem fizettem. Eredendően a FiberNet-et nem ajánlom, mert egyrész gond van a sávszélességükkel, másrészt szar a support.

Ezután az Externet jött, nagyon jó volt, support fasza, de 3-4 hónap után elköltöztem a lakásomból, és ha már úgyis be kell kötni újra a netet, kipróbálok egy másik szolgáltatót.

Ez lett a UPC, a FIBER POWER 120 csomagja (120 Mbit/s - 10 Mbit/s), nagyon gyors, de ezt a sebességet még egyszer sem tudtam elérni, max a 60%-át :(. Jelenleg is ezt a csomagot használom, és nem szeretnék a közeljövőben váltani, mert a supportjuk jó és a sebességhez képest csak 9.000 Ft-ot fizetek havonta, szóval olcsó is egyben.

Mondtad, hogy a UPC nálad nem jöhet szóba, ezért az eddigiek közül én az Externet ajánlom. Ők elég jók voltak, csak a költözés miatt váltottam szolgáltatót.

Remélem tudtam segíteni a választásban.
Üdv.
Interware??? Van olyan beteg ember, aki az IW-t ajánlja? Muhaha :DDD Kívánom neki, hogy élete végéig azt az "ötcsillagos" szolgáltatót kelljen használnia, az automatikus vasárnapi leállásokkal, a flegma supporttal.
Nekem Fibernetem van évek óta és teljesen meg vagyok vele elégedve, jön az a sávszél amennyinek kell, és tényleg 99,9% rendelkezésre állás.
Hajdú megye, kisváros.
Digi elő sem jön, aki elvben a legolcsóbban adja a leggyorsabb netet? Éppen váltás előtt állok én is, velük van valakinek tapasztalata?
@Androidus: anyámnál interware van 2 éve, és nem szokott panaszkodni vasárnapi leállásokra, pedig folyamatosan netezik.
Nálunk a Fibernet-es szolgáltatás vacak! (Nem Budapest) Havonta egy-két(-három) alkalommal esik meg az, hogy másfél napra elmegy minden, az internet és a kábel tv egyaránt.

Az ügyfélszolgálat már régi, kedves ismerősként üdvözöl minket, ám le sem szarják a problémánkat, hiába ígérik, hogy a hiba bejelentés napján megoldják a problémát, ez szinte sosem történik meg, legtöbbször csak másnap késő délután javítják ki a hibát.

Amikor viszont működik a net, akkor sebesen teszi azt, rendelkezésre áll az a sávszélesség, amire szerződtem, ezzel tehát nincs probléma.

Sajnos felénk a többi szolgáltatónak még pocsékabb híre van, úgyhogy a váltás sem kecsegtet semmi jóval. Bár ebben a hónapban még nem volt szolgáltatás kimaradás, a pezsgő már be is van hűtve!
Datanet Yoneked tapasztalatok: lipilee.hu/tag/yoneked/
(érdemes az elejétől olvasni.)

jelenleg UPC beköttetésével kísérletezem, de sajnos a fél társasházat újra kell kábelezni miatta, úgyhogy nem egy atomvillanás.
@lipilee: 3 eve Yoneked, es tok jo nekem. Altalaban kicsit a max fole tudom terhelni a dl-t, stabilan (ertd orakon keresztul) megy az ul maxon, gyakorlatilag ingadozas nelkul. DU Meterrel merek.
A supportot mostmar macerasabb elerni (szokasos callcenteres marhasagok) de visszahivnak. Igaz, mindig csak szamlatartozas miatt volt eddig "vonalszakadasom" :), muszaki hiba meg sosem volt. Ja, Bp. IX ker.
Ahogy elnézem gyakorlatilag minden szolgáltatóval kapcsolatban tud horrorsztorikat mondani valaki, illetve másnak ugyanaz tökéletesen és megbízhatóan működik.

Talán a pénzfeldobás lenne a célravezető megoldás. :)
Externethez annyit, hogy a technikai üfsz-t kell hívni éjjel. 00 és 02 között. Akkor el is éred, fel is veszik. Más kérdés, hogy általában aki felveszi, akár nappal is, az nem kompetens. De nekem externet van, videéken kb fél éve. No problem eddig, 1 megás dsl 130 -as dl -el megy átlagba. JNSZ/Karcag
Mac vagy pc? Windows vagy linux? Explorer vagy Firefox? Ipod vagy nem? Olyan kerdesek, melyekhez nem erdemes forumokon, twitteren stb. segitseget kerni. A poszt kerdese is ilyen
@agyvihar: vagy a szomszédoktól kellene érdeklődni, mert mint látjuk, ez területenként eltérő, hogy mi a helyzet...:)
Nekünk Diginet van kb. másfél éve. Ezalatt 3-4 alkalommal tapasztaltam kiesést, de max. tíz percre. A sebességet nagyjából hozza rendesen és a 30/20 megás csomag 3500 ft asszem.
Lehet, hogy nem az számít, hogy milyen a support, hanem az, hogy milyen a szolgáltatásminőség.
Értem, hogy nálad nem opció a UPC, ahol szinte lehetetlen az ügyfélszolgálattal elintézni valamit, többször félretájékoztatnak az ügynökök, mert nem ismerik annak a szolgáltatásnak sem a műszaki sem az adminisztratív részleteit, amivel felhívnak, viszont én gyakorlatilag nem is tudom, hogy milyen a support, mert az elmúlt nyolc évben csak egyszer volt rájuk szükségem. Akkor is csak érdekességből kérdeztem rá, hogy nem akarják -e szűrni a zombi gépek broadcast MAC-re küldött forgalmát, ami malware-t reklámozott azoknak, akiknek windows alatt be volt kapcsolva a "messenger" nevű service.
Ezen kívül semmi bajom nem volt a szolgáltatással, a TV-vel még ennyi se, és a 8 évvel ezelőtti sávszélességem 60-szorosáért az akkori ár 35%-át fizetem.
Nekem mobilnetem van otthon, szal csak általános semmitmondó tanácsom van.

Ha olyan szolgáltatót keresel amelyik olcsó, nagy sávszélt ad nem horror áron... olyant esetleg találsz.
Normális supportra kicsit várni kell, szerintem kb. 5-10 évet. ha ezt is szeretnéd, akkor ajánlani tudom az áttelepülést vmelyik ausztriai, vagy német városba.

Itthon minden eladó, és addíg faszagyerek vagy, amíg kitöltöd a papírokat, de utána... És ez az ISP-től a bankhitelig, az autóvásárláson, illetve a TV előfizetésen át mindenre igaz.
Isten hozott Magyarországon.
az externettel nekem csak rossz tapasztalataim vannak, sokszor csak a minimum sávszélességet adták (már felmondtam), az ÜF semmit sem ér.
én a helyedben a homárt is olvasnám. :)
interware adsl-em van több, mint 2 éve... összesen kb 3 órát állt, folyamatosan jön a maximum, ami a csövön kifér... soha nem szóltak, hogy túl sok a forgalom (rendszeresen 400-500g/hó)

fibernetet soha semmiképp... amikor költöztem megkérdeztem a belsős embert... azt mondta, ha fontos a rendelkezésre állás és a minőség akkor NE fibernet...
Erre pont ma jön ki egy újabb Homár a Fibernetről.
hi

én is XII. ker.-ben lakom. externetem van, sok opcio nincs, mivel csak a T-nek van itt ADSL-je, vagy marad a mobilnet. externetesek viszonylag korrektek, az IP kapcsolat stabilnak mondató, és van hogy több napig (4-5) megmarad ugyanaz az IP címem. amikor megy a p2p, megáll minden más forgalom, de ez nem biztos h miattuk van. a mobilnetek közul a Pannon-nak csak kultéren van 3G lefedettsége az utcánkban (ezt mondta a lány a telefonban, és tényleg elég vacak), a T-jé jól megy, kivéve, ha épp zuhog a hó. se kábel, se FTTH, semmi nincs sajnos itt fenn a hegyen.

egyet mondok, Drávanet-tel soha ne kezdjetek, ugyanis sikerult egy fél év szenvedés után nekem rájonnom, hogy azért utasitja vissza őket folyton a T, mert képtelenek voltak felfogni, hogy van aki társasházban lakik, és létezik olyan, hogy emelet, ajtó...
Enternetről van valakinek tapasztalata? Én velük szemezek épp.
Ez a poszt az utóbbi idők leghülyébbike címre esélyes.

„Ha lehet, szívesebben olvasnék általános benyomásokat, az eseti jó/rossz tapasztalatok helyett. Vagyis: általában jó-e a support, általában tartják-e a sebességet, stb...”

Hát az egyedi felhasználó neked csak egyedi tapasztalatokból fog ítélni, de azért hajrá.
@poTomek: Én még 2005-ben voltam Enternet-nél (igaz vidéken). Akkor meg voltam elégedve velük. Csak az ár miatt váltottam, mert vicces árat ajánlottak a korlátlan csomagra váltásnál.

Ezután go másik szolgáltató, de megbántam. Azért, mert az új szolgáltatónak nem volt normális support-ja (csak hétköznap és csak 17.00-ig). Az Enternet-nél 24/7 tech support van, ami azért nem utolsó dolog.

Idén februárban jöttem vissza Enternet-hez, 8 Mbit-es csomagra váltottam. Ha van egy jó szerver (vagy ha torrentezik valaki és vannak jó seed-elők), akkor egészen 830 kb/sec-ig elmegy a sebesség.

Mivel én vidéken vagyok, a kérdés pedig Pest, így érdemes megkeresni az Enternet-et, mert Pesten valószínűleg elérhető a 25/5 MBit-es csomag.

Szóval én az Enternet-et tudnám ajánlani. Az ár nem biztos, hogy a legolcsóbb, de a 24/7 support miatt nekem megéri egy kicsivel többet fizetni.
Invitel
Majdnem négy éve hibátlan ADSL szolgáltatás, az eddigi 1 felmerülő hibát (spammerek miatt letiltott smtp port) 1 óra alatt megoldották, pedig "csak" emailt írtam.
Árat nem tudok összehasonlítani, mert vidéki vagyok, itt nincs sok opció.
Némileg off:
A 3 gigás mobilnetem nem elég, ált. 4-6 gigát használok (plusz a céges ADSL).
A helyi boltba -ahol vettem- betelefonáltam, h lehet-e nagyobbra váltani...
Első meglepetés: lehet. A hűségidő közepén.
Mikortól? Azonnaltól... És kész is, mondta a hölgy... azthiszem köszönni is elfelejtettem, annyira meglepő volt.

A vezetékes netet meg nem tudták a tréközpontban 80 mail/telefon váltás (és hívásonként 10 perc zenehalgatás) után sem megoldani... lehet nem velük kellett volna beszélnem? :)
Az externet szépen muzsikál, szoktam is ajánlgatni mindenkinek!
Ügyfélszolgálatra szerencsére sosincs szükség, nem is emlékszem mikor hívtam őket utoljára :)
Üdv!
Anno valamikor tvnet, teljes elégedettséggel, nem volt velük gondom. Amikor megszűnt a tvnet és átkerültem az externethez, akkor jöttek a bajok. Szolgáltatáskimaradások, nem szólás hogy változott a számlaszámuk, ergo halmozódik a díjtartozás (azóta se láttam belőle egy fillért se, de ez meg a tvnet sara). Hívogatom az üsz-t, helpdesket, satöbbit, írok mailt, semmire semmi reakció jódarabig.
Itt döntöttem úgy, hogy megyek máshová. A Datanetnél egyébként is kedvezménnyel kapok szolgáltatást, úgyhogy irány a váltócsomagjuk, még az externettel való vitatkozást is elintézik helyettem. Supportot igénylő probléma eddig nem volt, így azt nem tudom, hogy milyen, de maga a szolgáltatás ok.
Az Externet technikailag megfelelő volt, de az ügyvitelük katasztrófa: téves számlázás (elismerték), arrogáns panaszkezelés (kb. a 10. levél után visszakoztak) , elérhetetlen ügyfélszolgálat (e-mailre nem válaszoltak 2 hétig, telefon nem kapcsol).
Az Externetet senkinek nem ajánlanám, 2 éves hűségszerződésem alatt havonta kellett velük leveleznem, hol e-mailben hol faxon, hogy bebizonyítsam, befizettem a számlát. Karácsonykor nem szolgáltattak..... persze elérni sem lehetett őket - bár az év többi napján sem sikerült. Óvatosan velük, ha valaki nincs résen, simán duplán fizettetnek!!!
A FiberNet esetében csak a dél-dunántúli helyzetet ismerem. Ügyfélszolgálati szinten messze a legrosszabb szolgáltató a térségben. Lehetetlen őket elérni, ha valami problémád van, vagy ott szeretnéd hagyni őket! Na meg a szolgáltatásuk minősége is csapnivaló. Ritkán találkozni elégedett ügyfelükkel.
A kommentek szerint Budapest környékén nem annyira rosszak. A többi alternatív szolgáltatót annyira nem ismerem.
Externetet semmikepp sem. Szar az ugyfelszolgalat, semmit nem tudsz elintezni, folyamatos a teves szamlazas. Egy nagy tragyadomb belulrol az egesz. Ha egy kicsit melyebben bele akarsz menni, akkor nezd meg a BUX grafikonjukat. Vajon miert csokkent felere 1 ev alatt a forgalmuk? Most ugyanakkora a forgalmuk, mint kb. 2 es fel eve, es akkor az atlagos savszelesseg a mainal alacsonyabb volt? Vajon ilyen sok ugyfel elvandorolt? Vajon azert mert elegedetlenek voltak, vagy egyszeruen csak draganak talaltak a szolgaltatast?

bix.hu/tg/graph.cgi?design=normal&device=vh-e1200i-1&interface=TenGigabitEthernet9/0&type=Octets&start=1159359770&end=1254226970

Nem tudom mi a baj a UPC-vel, de az biztos hogy komoly uplinket jelenleg kizarolag kabeles technologiaval tudsz kapni.
@agyvihar: Páromnak - azt hiszem - 2 éve Digi van, 20/10, 2500HUF. Hasít ezerrel, nem nagyon van kiesés. De megkérdezhetem, ha el nem felejtem.
@trollkotze: Érdekelne, hogy vannak-e vele problémák, köszi.

Éppen a héten dobtak be szórólapot, hogy lehet rendelni, úgyhogy a t-home valószínűleg ugrik majd. Harmadannyiért négyszer gyorsabb netem lesz itthon. Nekem megéri. :)
Sziasztokk.
A "fibernet"-ami nekem elcseszte a nyaramat.Májusba lejárt az ADSL szerz.gondoltam váltok kábel netre.Online megrendeltem,akcióst!Pár nap múlva nehezen elértem őket telefonon hogy érdeklődjek .Azt a flegma hülye választ kaptam,van rá harminc nap hogy bekössenek.De semmi közelebbi infó.Na vártam! Eltelt negyven nap!és semmi sem történt.Bementem Budafokra az üszibe,és negyvenen áltak reggel a sorba,és a töbség panaszkodott minden félére.Én nem akartam estig ott űlni,elkértem a panasz könyvet és beírtam hogy mit képzelnek magukról,meg menjenek a fenébe ezek után.
Ithon felhívtam a Nemzeti Hírközlési hatóságot hogy feljelentem őket.Na ez nem ment,mert nincsenek benne valamien szervezetbe,és nemlehet őket semivel felelőségre vonni.Na ilyenek ők!Csak vigyázni velük.Ismerős mondta hogy két hétig nemvolt netjük,simán kiszámlázzák a havi díjat,a szerelők meg tójnak mindenre.
Na miattuk most lett csak újra netünk,mert ki kellett várni a három hónapot,hogy ne fizessünk vagyont büntetésűl.Ja és küldtek egy levelet,két hét múlva a panaszkönyvre hogy mivel felmondtam a szerződést így nem kötnek be.Ennyi,és javítanak a kiszolgáláson,hogy netörténjen ilyesmi legközelebb.
Nemhiszem hogy lessz legközelebb!Akit lehet lebeszélek a fibernetről!Rengeteg panaszt le sem tudom írni,amit halottam róluk.Senki ne várjon tőlük csodát!Hát még bocsánat kérést !Nagyon jó az ADSL,de jön a mobilnet,fejlődik az is.
Ja és ha ajánlhatom,IceDSL -t,olcsó és jó szolgáltató.Második éve náluk vagyunk,3 hónap után kezdőként vissza mentünk hozzájuk.N5!!Szuper ár,és sebesség.
A Datanet is jó, volt az is nekünk.Bekapcsolták,és egy évig nem is foglalkoztam velük,ment gond nélkül.Ajánlhatom mindnkinek,a szerződéssel küldenek modemet is,ha kell ha nem.Én vissza is küldtem nekik,hisz ugyan olyan működik már évek óta.De nem csak a netszolgáltatón múlik a működés,még
ottvan vonal fentartó is,és a jó isten.Szerencse is kell,hogy minden OK legyen ebben a kis hazánkban.
Sziasztok

Ha jót akartok Fibernettel ne kezdjetek. Lejárt a hűségnyilatkozatom és 12000Ft helyett simán zobszó nélkül kiszámláztak egy 30000Ft-osat! És ez még csak a kezdet volt velük annyi bajom, hogy felsorolni sem tudom! Ha kell support az nincs azt sem tudja egyik mit csinál a másik! Koordináció 0! A netjavítás 96 órán belül úgy történik hogy kijön valaki megnézi bólogat modemcsere! Javítás nincs! És ha megint nem megy a modemmel hümmög majd megint 96 óra és hoz egy másikat! Nincs szervízlapjuk! Azt mondják 4 példányos és neked nem adhatnak mert kell be hogy igazolják ,hogy kint voltak nálad! De te soha nem kapsz semmit. Fél év mire megkapod a szerződést ha üzletkötővel intézteted a dolgot! Szolgáltatásról csak annyit hogy 1 évvel ezelőtt 8mbites neten bármikor nézted (Időszak mindegy) 50-120-as ping volt a legjobb amit kihoztam a legrosszabb 2500! És semmit nem töltesz! csak a ping megy. Aki azt mondja meg van vele elégedve az vagy nem ért hozzá vagy nem hívta még őket semmilyen komolíabb hibával, vagy elég neki 1 modemcsere is 2 havonta! Röviden ennyit a Fibernetről! Ha jót akarsz maradj távol!