Közösségi szájt a magyar betegnek

Elindult az Origo Zrt. új projektjéhez tartozó két szájt. Az OzoneNetwork és a LifeNetwork tévécsatornák webszájtjai pont azt nyújták, amire számítani lehetett. Előbbi az időjárással és környezettel kapcsolatos híreket és infókat tolja. Utóbbi meg valamiféle életmódmagazin, de leginkább: egészségmagazin akar lenni, ha jól értem.

A LifeNetworkön egy érdekes kezdeményezést láttam. Ez pedig a rejtélyes hhb aloldalon elérhető betegeknek szóló közösségi szájt. Itt a netezők megadhatják, hogy milyen betegségben szenvednek, és a rendszer összehozza őket sorstársaikkal. Valamint - a tünetek ismertetése mellett - a kezelésben is próbál tippeket adni a betegeknek.

Igen, elég necces vállalkozás ez. Ha emlékszünk még a Google Health projektre, ott is pont az volt a problémás, hogy a betegséggel kapcsolatos információk annyira szenzitív adatok, hogy az még a kevésbé privacy-érzékeny netezőknél is kiüti a biztosítékot.

Ráadásul az origós betegközösségi szájt az Origo SSO-ját, vagyis egységesített belépőrendszerét használja. És bizonyára lesznek olyan netezők, akik nem szeretnék összekötni freemailes vagy Origo Társkereső-s accountjukat saját betegségeikkel.

Amúgy a két szájt közül szerintem a weben inkább az Ozone-nak lehet értelme. Bár ez a szájt is inkább a flashprogramozó örömjátéka, mint webre optimalizált időjárásszájt. Kíváncsi vagyok, hogy azokat a magyarokat, akik csak az aznapi időjárásra kíváncsiak, sikerül-e rávenni arra, hogy a klímaváltozásról, meg egyéb zöld témákról nézzenek, olvassanak cikkeket, bejátszásokat.

Elég nehéz lesz. A magyarok szerintem a nyugati átlaghoz képest is kevésbé érdeklődnek a klímaváltozás és egyéb hippi témák iránt.

Az a tippem, hogy a döntő többség általában egyszerűen információt keres. Vagyis egy jó időjárás szájt elsősorban jó és percrekész információkkal rendelkezik. Ez a legfőbb ismérve. Ilyen szájtból azonban már van több jó kezdeményezés. Hogy csak az Időképet vagy a Köpönyeget említsem.

Nagyon hiányolom az Ozone-ból a közösségi funkciókat. A magyar kezdeményezések közül ezen a téren eddig az Időkép jutott a legmesszebb. Aktívan twitelnek, fent vannak a Facebookon, videókat, közvetítéseket tolnak az érdekesebb környezeti jelenségekről. Ráadásul nagyon gyorsak.

Amúgy információim szerint az Ozone is változik még a következő napokban. Talán éppen közösségi vonalon is erősítenek majd a szájton.

Ha nagyon viccelődni akarnék, azt mondanám, hogy a modell amúgy tökéletes: ha az Ozone nem ad elég jó infókat az aktuális időjárásról, akkor van esélyem arra, hogy meg fogok fázni. És akkor a LifeNetwork felé foguk fordulni a betegségemmel. Full circle.

Címkék: média origo magyar
2009.10.01. 11:04. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"A magyarok szerintem a nyugati átlaghoz képest is kevésbé érdeklődnek a klímaváltozás és egyéb hippi témák iránt."

Szerintem nem kevésbé érdeklődnek , csak kevésbé harcias hippik!
Én igy úgy gondolom, hogy a betegség olyan érzékeny és személyes téma, amit nem akarod, hogy konkrétan a személyeddel kössenek össze. Ezért választottuk mi azt a várószobánál (varoszoba.hu), hogy nem kötjük össze más beléptetési rendszerekkel.
talán kicsit korán publikálták még ezeket a dolgokat
a hhb tele van lorem ipsummal, és nem is állandóan elérhető.
Imádom, hogy összehozhatnak a sorstársaimmal, de ha belegondolok, akkor már inkább egy erre szolgáló szervezet, mint az Origo->T->DT hozzon össze. Üzletpolitika alapján értékesítik majd az adatokat. Még ezt is. Erősödik a fészbúk, ezért csinálnak egy beteg-iwiw-et, hátha ezt már túl elvontnak tartja a "nem konkurencia"?
ez a LifeNetwork weboldal nemhogy bétának, még alfának is gyenge. Csomó minden nem működik rajta, ami működni látszik kiderül hogy mégsem működik...
1. Meg tudod mondani az időkép Twitter usernevét? Szívesen követném őket (tipp: szerintem a szupercellások twittelnek, azok viszont kvázi a konkurencia, az időkép mindent házon belül akar megoldani, azt is, amit nem lehet.)

2. Általában is, de Magyarországon társadalmilag különösen veszélyesnek tűnik egy ilyen egészségügyi kapcsolatépítő szájt léterhozása, kvázi a hipochonderek egymástól tanulják el a tüneteket, ez idehaza különösen para.

Léteznek olyan betegségek, amelyeknél jó a sorstárakkal épített kapcsolat, de szvsz ezek a súlyos, és jellemzően nem gyógyítható dolgok, amikkel, ha tetszik, ha nem, együtt kell élnünk.

De: én láttam olyan felmérést, ami arról szólt, hogy a nagy traumák elviselésében/feldolgozásában sokkal többet segítenek a távoli ismerősök, akik "nem éreznek együtt", emiatt az illetőt kizökkentik a saját önsajnálatából (amibe a "tapintatos" közeli ismerősök beleskatulyázzák), és más dolgok felé terelik az érdeklődését. A betegségek döntő részénél egy ilyen beteg-wiw pont a betegséggel való azonosulást, a beteg-tudatot váltja ki, és nem feltétlenül javít a dolgon.
Az egészségi állapottal összefüggő személyes adat megadásával egy kicsit óvatosan bánnék.
pl. az iwiw nem volt elég beteg :)
lol...

Nem tudom, miért kell mindenhol a kapcsolatokat erőltetni? akkor inkább a betegségekről egy nyílt fórum, és ott anonim beleirogatni, kérdezni, szerintem jobb lehet, mint ez, de ők tudják...
Ott az időkép.hu minek ez még??
mer a követők mindig fontosak ahhoz, h a cult site-ot nézd :-))
Láttam egyszer egy Baywatch-paródia sorozatban, hogy a szép, egészséges, sportos, szexi és szőke vízimentők jótékonykodni szerettek volna, ezért beteg gyermekeknek rendeztek programokat és gyűjtést a rájuk bízott tengerparton. A következő snitt a "buli" bejárata fölé kifeszített transzparensről nyitott, amin ez állt: "Welcome sick kids!" Ott ez vicces volt, a valóságban nem tűnik annak.