Megújult a gemiusRanking

Az imént jött egy sajtóközlemény arról, hogy megújult a Gemius webes szokásokat elemző oldala. A magyar mellett a cseh, észt, lengyel, lett, litván és az ukrán webes statisztikák is elérhetők megújult formában.

Ami nekem elsőre szemet szúrt, az például a mobileszközök magyarországi ranglistája. Ebből elsőre az derül ki, hogy az Apple messze piacvezető mobilböngészés terén. Mielőtt pezsgőt bontanának az iPhone-felhasználók, nem árt elolvasni a ranglistaoldal alján a megjegyzés. Eszerint ugyanis a ranglista nem tartalmazza az OperaMini-használatot.

Megérzésünk szerint az OperaMini lazán lenyomja az iPhone-t, de az is látható, hogy az Apple nagyon komoly szereplővé lépett elő már idehaza is a mobilböngészés piacán. Amúgy a magyarországi iPhone-penetráció a legerősebb a régióban.

Ez elsősorban a mobilfejlesztőknek fontos hír.

Legalább ilyen érdekes adat, hogy a Firefox idehaza beelőzte az IE-t. A grafikonon látszik, hogy az IE magyarországi népszerűsége tendenciózusan olvad. A cseheknél vagy az észteknél viszont még nem következett be a nagy váltás.

Címkék: stat magyar gemius
2009.10.05. 11:41. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Köszönöm ezt az oldalt, még nem hallottam róla, nagyon hasznos.

A firefox statisztikának nagyon örülök. Ha Google lennék, rég nem engedném használni a keresőmet, a youtubeot, csakis modern böngészőkkel. Nagyon idegesítő internetexplorerre optimalizálni.

Érdekes, hogy az iPhone hazánkab is vezető mobileeszköz lett. Talán eddigi legsikeresebb terméke az Applenek. A Mac OS X -t alig használják 1%-an. Pedig akinek az iPhone tetszik, az is fog.
Jah, és hh voltál a Web Konferencián? Én késtem, és nem láttam a HTML5 előadást, pedig az érdekelt a legjobban. Nincsenek értesüléseid, hogy készült-e videofelvétel az eseményről? Ha igen, hol található?

Köszönöm.
Sirályság, hogy írtál róla, én teljesen el is feledkeztem a gemiusranking-ról.

Az FF elég durván vezet nálam is. 52% FF, 24% IE, 8% Chrome, 7% Opera (mini benne van), 3% Safari.

A csak mobil vonatkozásában az Iphone 32%, aztán Symbian 21%, Opera +java mobile 17%, Windows Mobile 10%, WinCe 6%, PSP 3%.

A magyar látogatók a teljes forgalom 60%-át teszik ki.
érdemes egy pillanatást vetni az ukrán statisztikára:

www.ranking.com.ua/en/rankings/web-browsers-groups.html

Opera 32%, nem semmi!

(Nem vagyok opera fan.)
"Megérzésünk szerint az OperaMini lazán lenyomja az iPhone-t"

szerintem inkább a fordítottja igaz. az iphone lazán lenyomja az operaminit-t.
hol tart most az iphone userek száma Magyarországon?
Nagyon zavaró a mobilnet statisztikákban, elemzésekben, hogy az iPhone és az iPhone böngészője egy és ugyanaz, míg csak Nokia esetén már 2-3 alternatív böngészőről és ki tudja hány telefonról beszélünk! Én PDA-n 6 féle böngészőt hordok, és ebből 5-t használok.
@raszt@: ezt nem kéne kimoderálni, elég SPAM gyanus hozzászólás