Internet Hungary: 7 emlékezetes pillanat

1. A Ringier Magyarország vezetője elképesztő netsemlegesség-ellenes kirohanása volt az IH legérthetetlenebb pillanata. A netezőket Blikk-adóval sújtani kívánó elképzelés a Google Magyarország vezetőjét például annyira meghökkentette, hogy angol nyelvű twitet írt. Mindez épp akkor történt, mikor a finn kormány alapjoggá emeli a szélessávú internet-hozzáférést.

2. Holman "MyVIP" Endre fittyet hányva a kerekasztal-beszélgetés témájára szenvtelen önreklámmal ünnepelte saját szolgáltatását. Viszont valószínűleg Holman gyártotta le minden idők legnagyobb molinóját az Internet Hungaryre. Talán még egy kézilabda-pályát is be lehetett volna vele borítani. A molinóra felrajzolt portfólióból amúgy kiderült, hogy Holman kis hazánk legaktívabb domainhappolója.

3. Uj Péter szerint a Blog.hu a Tumblr egy magyar mashup, a Turulcsirip az új iWiW *. Miközben azt is megtudtuk, hogy a Turulcsiripnek összesen 5 ezer aktív felhasználója van. Pontosabban ők Twitter-felhasználók, csak a Turulcsirip oldalán lépnek be. Na mindegy. Értitek.

4. A T-Home standjánál kitolták a tévére a Ghána-Magyarország meccset. Nagy tömeg gyűlt össze a tévé előtt. Ám később ezt letiltatták, de az emberek már nem mentek vissza az előadásokra. Inkább a hotel felé vették az irányt, ahol szabadon lehetett meccset nézni.

5. A hirtelen jött rossz idő és állítólag az esti strapacska ágynak döntötte a fél szakmát.

6. Az esti buliban a Rammsteint "Du Hast" című számának állítólag az angol verzióját tették be a karaoke-gépbe.

7. Lenyúltam egy guglis stresszlabdát a Google standjáról, de lebuktam. A labda még mindig jobban járt, mint az egyik AdWords kupon :)

Címkék: magyar konferenciák internet hungary
2009.10.15. 10:41. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uh és még nálam is volt egy google stresszlabda..Nekem akkor is az volt a legmeglepőbb, amikor Kaszás György egy 2015-re datált felmérést említett (több lesz a neten a feltöltés mint a letöltés) ennek ellenére még mindig ő volt az egyik legjobb előadó és szakember az IH-n!
Ja, és a mozdulatlanság végzetes, cseréljetek helyet!
egy vicc ez az internet hungary. összegyűl egy csomó tökfej, zöldfülű és kékharisnya, és akkor ezt úgy hívják: internet hungary, vagy hungária, vagy mi.
A csiripes így kontextusból kiemelve kicsit ferdít:

Uj Péter reakciója arra volt válasz, amikor a beszélgetőpartner megjegyezte, hogy az iwiw hirtelen feltörése egyszeri dolog és soha nem fog megismétlődni. Erre volt válasz, hogy akkor a csirip az új iwiw, hiszen jelenleg ugyanazt a hirtelen felhasználószámugrást produkálja évek stagnálása után, mint anno az iwiw.

Az ötezres szám, pedig a napi átlagban *tartalmat előállítók* száma. A kevés user ír, sokat olvas téveszmére volt válasz.

(Ez a szám ugyan nem tűnik soknak, de ez nálunk az elsődleges belső mérőszám.

Egyrészt ez nagyon magas, arányában meg pláne. Másrészt nem egy saleses buzzword, mint hogy havi 750 ezer új UGC vagy x millió PI.)

Per pillanat azért semmilyen mérték szerint nem közelíti meg a csirip az iwiw-et. (Szándékosan kiferdített mérésektől eltekintve pl: legjobban növekedő, legtöbb új publikus tartalom, stb.)
@Tóth Benedek: de benedek. ezek nem felhasznaloszamok, hanem a twitter api-rol begyujtott magyar twitek szama :)
@hírbehozó: Ez a stat volt kéznél, a többit neki kéne állnom összeszedni és kigrafikonozni. De a felhasználószámban is ugyanez a folyamat van.

Persze így is - úgyis tök ferdít a dolog, mert a két graf nagyságrendje nyilvánvalóan tök más. Legalább fél-egy év kell hogy látni lehessen, hogy ez egy pár hónapos megugrás vagy egy folyamat.

Mert ha a tendencia nem folytatódik, akkor tök mindegy, hogy két hónap alatt döccent fel a felhasználószám, vagy két év alatt nőtt folyamatosan.
ha a magyarországi növekedést nézzük, akkor a facebook az új iwiw. ez nem kérdés szerintem.
azért az is érdekes volt, hogy az SMO mennyire nem létezik még Magyarországon. Vagy aki csinál jól ilyet, mennyire jól "titkolja".
dunder.hu/konferencia/internet-hungary-2009-smo/
szerintem a kedd esti retro beszélgetés is emlékezetes pillanat volt: több korszakos beköpés hangzott el: pl. ahová Elek megy, ott mindig van internet
Úgy ahogy követtem a híreket az IH-ról, örülök, hogy itt is született egy bejegyzés róla.

Az első pont egyszerűen botrány.

Megmosolyogtató látni, ahogy a nyomtatott (vagy annak online verziója sem) média mennyire nem tud alkalmazkodni a piaci trendekhez. Mentőövek, normális megoldások keresése helyett mindenféle baromságot talának ki hetente.

Tetszettek volna forradalmat csinálni úgy, mint más, nem pedig ellenni a langyosban évtizedekig (évszázadokig?).
@Dunder Krisztián: A Vatera mostani kampánya szerintem elég ügyesen használja a közösségi szolgáltatásokat. Szerintem itthon ez az első komoly próbálkozás.
@it_guru:
az európai sajtópiac egésze van válságban. nem az offline, hanem az online és az offline együttesen.

itt nem arról van szó, hogy az újságírók nem alkalmazkodtak a számítógéphez, mindenki számítógéppel dolgozik régóta.

a helyzet nem az, hogy az online ultra brutál nyereséges, és az offline meg ultra brtuál veszteséges. ha ez így lenne, akkor a kiadók már rég megszüntették volna a print kiadványokat. szerinted hol érdekelné őket, hogy utcára raknak pár száz régimódi újságírót. hanem az, hogy nem működik a keresztfinanszírozás. mert se az ingyenes online, se az előfizetéses offline nem termel nyereséget.
@mark.hu:
meglátjuk, hogy a vatera forgalma mennyit nő ezáltal. add el a sok használt kacatot, oké, és kérdés, hogy lesz-e rá vevő. akarnak-e most az emberek használt kacatot venni.
@[nev]:
"ahogy a nyomtatott (vagy annak online verziója sem) média"

Ezt írtam, tehát én is mindkettőre értettem.

Amúgy "ringierék" egyszerűen attól tartanak (és azért akarnak inkább részesedést máshonnan), hogy ha maguk vezetik be a fizetős tartalmat a fogyasztók nem fizetnének elő erre(jogos, szerintem sem, legalábbis nem olyan meghatározó mértékben).
Egy karaoke-nal nem tök mindegy, hogy az angol vagy a német verzió van-e? Vagy ez vicc volt? Akkor ha-ha-ha.
@sajt: ugy ertve persze h az angol verzio szovege futott a karaoke monitoron... ezert a szerencsetlen ember angolul probalta meg elenekelni.
A magam részéről majdnem halálra röhögtem magam miles Rammstein előadása közben :D
@Rabbit: hiba nem volt benne a nyelvet leszámítva :)
@it_guru: nem értem én ezt... Most akkor azt mondta a csákó, hogy "ha a nagy tartalomszolgáltatók összefognak" vagy azt, hogy a Ringier? Mert gondolom, nem mindegy. Egyébként meg ahogy a híreket néztem, a Ringier nyereséges... Gondolom a offlineból fizetik a blikk onlányt, csak tudnám minek. Közben az origo speciel nyolcszáz millát szórakozik el egy év alatt. Szóval, előbb-utóbb nem a Ringier, hanem a T fog pénzt kérni. És ő nem fogja előre bejelenteni egy konferencián:)))
@[nev]: nyilván nem is a számítógéphez kellett volna alkalmazkodniuk az újságíróknak, sokkal inkább a webes trendekhez. Az meg kevésbé ment. A délutáni-esti lapzárták és az aduásznak vélt vip-telefonszámok elaltatták a szerkesztőségeket, miközben a hírek egyre inkább élőben folynak, és a fontos infókhoz sincs már szükség főorvosok és bizottsági elnökök mobilszámára...
@hírbehozó: Azért ez egy elég régi szám, és az angol is elég ismert, főleg, hogy a közepén azért már bejön a német rész is. Egyébként a pussy című számban is keverik az angolt meg a németet. Igazából nekem ez a Rammstein + karaokee nem nagyon fér össze.
@Tellmemore:
persze. és ha telekom kilépne az origo mögül, mondjuk nem hirdetne magas listaáron, akkor az origo vélhetően bedőlne azonnal. az ingyenes online mindenhol keresztfinanszírozással működik csak.

az index is úgy működik, hogy a hirdetőinek többsége maga az index. az index csoport. az indáról meg ne is beszéljünk. hiába van itt egypupu, meg kétpupu modell, meg bloggerunió, nekem úgy tűnik, hogy egy pénztemető. a reklámok szerintem az üzemeltetés költségeit sem fedezik, a fejlesztésekről, és a beruházások nem is beszélve. azaz a befektetés soha nem fog megtérülni.

most persze lehet mondani, hogy miért nem igazodott ehhez a ringier, és a sanoma, meg az axel springer. miért igazodott volna.

ezzel együtt persze az offline előfizetés nyilván ugyanígy nem tartható.

---

az offline lapokat kell ingyenessé tenni. a blikkből egy ingyenes hetilapot kell csinálni. ami ott van mondjuk a vasútállomáson, buszpályaudvaron. el lehet venni, mint a metróújságot. és olvasgatni. és másik nap meg ott van a story, és a többi lap. minden napra egy mese.

és egy ilyen lap éppen fenn tudná magát tartani reklámokból ugyanúgy, mint a metróújság. és akkor ez persze egy blikk light, a cikkek bevezetője van kinyomtatva. aki kíváncsi a részletekre az fizessen elő online. és lenne aki előfizetne. egyszerűen letölti a pdf-et. és az ingyenes offline tartalom megjelenik rss-ben. és van egy html oldal, hogy vegyél blikket, mert az milyen jó. esetleg ki van rakva az éppen aktuális reklámfilm. ott az aktuális szám ingyenes része rss-ben, és elő lehet fizetni, kezét csókolom. és van egy csomó ingyenes mutatványszám a pályaudvarokon, illetve a forgalmas csomópontokban.

na most aki persze a full extrás blikkre vágyik offline az ugyanúgy megveheti az újságárusnál, és előfizethet rá, mint eddig. de nyilván ez egy idő után ez meg fog szűnni. mert a full extrás tartalmat online fogjuk olvasni. mert az korszerűbb.

de a lényeg, hogy az ingyenes online - offline előfizetés modellből át kellene tárni az előfizetéses online - ingyenes offline modellre.

----

az ingyenes offline azt eredményezné, hogy a hirdetési felületek száma durván megemelkedne. hiszen a példányszám is megnőne. ennek következtében a hirdetési árak csökkennének. ez jó lenne az iparnak, és a szolgáltatásnak. hiszen minden eddiginél olcsóbban tudnánk hirdetni.

viszont a szakmai befektetők (sanoma, ringier, axel springer) is igen jól járnának ezzel. hiszen a reklámpiacot újra ők dominálnák. és simán lehetne szerintem online előfizetést gyűjteni, ami a fenti kontrukcióban tiszta nyereség. hiszen nem kell egy hatalmas szerverparkot üzemeltetni. nem kell webkettőzni. majd webkettőzik a facebook. azt kell ajánlani. vigyék el ők ezt a részt. az itt egy kicsi piacon úgysem tud nyereséges lenni. és nyilván a gyerekek elől nem kell ezt elvenni. hanem még ajánlani is kell. irány a facebook, és a twitter. lehet ismerkedni a szomszédokkal, meg még a környező népekkel is. ne legyenek bezárva az iwiwbe.

ilyesmi lehet a megoldás. amivel mindenki jól jár. vagy majdnem mindenki.
nyilván az online előfizetéses tartalom meg folyamatosan frissülhet, hogy botabarna is örüljön.

de ezt csak úgy lehet megtenni, ha az offline meg ingyenessé válik. mert akkor az offline példányszám megemelkedik, a hirdetési árak megzuhannak, és azok a kiadók, akik azt mondják, hogy a lapkiadást vegytisztán online kell működtetni bedőlnének.
hah, nev ide is beszabadult :)
ez az internetsemlegesség most már olyan lesz, mint a Kalmopyrin? fejfájásra, lábtörésre, isiászra is jó? bárki bármit mond, ami nem a mai üzleti modell, az mind az internetsemlegességet támadja, és de paraszt?

ahogy én tudom, az internetsemlegesség azt takarná, hogy maradjon minden a régiben, ahogy most van. hogy van most? úgy, hogy felhazsnálástól függetlenül, az ISP átalánydíjával le akarja tudni a felhasználó az össze költséget. tehát fizet, de csak egy helyre, nem használat-arányosan.

tekintettl arra, hogy NEM az ISP adja a tartalmat, és NEM az ISP, hanem a tartalom szabja meg a használatot, ez a modell teljesen torz. olyan, mintha mindenki havi átalányt fizetne az áramért, aztán annyi készüléket rakna rá, amennyit akar (YOuTube=vasaló; Index=mosógép stb.) ugye mennyire hülyeségnek tűnik ez a modell, ahelyett, hogy minden lakásban ott a mérőóra, és mindenki szépen, a fogyasztás alapján fizet, tekintettel a meglehetősen nagy eltérésekre a használatban? és persze mindegy, hogy a felhasználónál szereljük fel az órát, vagy az ISP-nél. a lényeg az, hogy a felhasználó NEM a vezetékért fizet (a villanynál sem!), hanem a tartalomfogyasztásért (az elfogyasztott áramért), tehát a befolyt pénzt a kábelt és a tartalmat adók között meg kell osztani.

értem én azt is, hogy de a tartalom szolgáltatók dolgozzanak a kereskedelmi TV-k modellje szerint, aztán legyen csak reklámbevétel, és hogy éljen a Google, meg az Index, mert ez a kettő nyereséges, a többi meg dögöljön meg, struggle for life van, vagy mi a fene; de megtapasztalva a kereskedelmi TV tartalmának minőségét valahogy nehéz lesz elfogadni, hogy index-féle szemét lesz kizárólag az interneten is, mint ahogy a kereskedelmi TV-ben is. és persze az is hülye, aki azt hiszi, hogy a kereskedelmi TV-t kizárólakg a kábel előfizetési díjért kapja. mert az a mosópor, aminek a reklámja eltartja a TV-t, az persze be van építve az árba, és azt a boltban te ott megfizeted. az 500 Ft-os mosóporból 50 Ft-ot a TV-nek adtál, akár nézted, akár nem. ez ellen miért nem tiltakozol?