Hogyan működik a Shazam?

Az egyik legnépszerűbb iPhone-alkalmazás történetét járja körül a Slate. Immár 50 milliós felhasználótábora van a Shazam mintaelemző zeneszolgáltatásnak. Akinek van iPhone-ja vagy Blackberryje, esetleg androidos készüléke, minden bizonnyal kipróbálta már az alkalmazást. A lényeg, hogy a telefon mikrofonjával rögzítünk egy általunk nem ismert zenét, majd a szoftver megkísérli felismerni azt.

A dalfelismerés meglepően jól megy a Shazamnak. Íme a magyarázat: 

(...) the company's approach was long considered computationally impractical—there was thought to be too much information in a song to compile a simple signature. But as he wrestled with the problem, Wang had a brilliant idea: What if he ignored nearly everything in a song and focused instead on just a few relatively "intense" moments? Thus Shazam creates a spectrogram for each song in its database—a graph that plots three dimensions of music: frequency vs. amplitude vs. time. The algorithm then picks out just those points that represent the peaks of the graph—notes that contain "higher energy content" than all the other notes around it, as Wang explained in an academic paper he published to describe how Shazam works (PDF). In practice, this seems to work out to about three data points per second per song.

Vagyis a nagy ötlet abban áll, hogy nem az a jó mintavétel, ha egy zeneszámról minél részletesebb adatokkal rendelkezünk. Épp ellenkezőleg: le kell egyszerűsíteni a mintavételezést az "intenzív" részekre.

Marketing szempontból a legérdekesebb, hogy bár a világhírt a Shazam számára az iPhone-verzió hozta meg, az iphone-os felhasználók az össz felhasználótábornak mindössze ötödét adják. Ugyanakkor az iphone-os verzió volt az első, ami ingyenes volt. És ez hozta meg az áttörést. Bár az alkalmazásba illesztett hirdetésekből már jelentékeny bevételük van, valószínű, hogy a jövőben inkább a freemium modell felé mozdulnak el. Vagyis pár keresés ingyenes lesz, de a korlátlan használatért pénzt fognak elkérni.

Addig azonban újabb fejlesztésekkel, például egy zeneajánlórendszerrel turbózzák fel az alkalmazást.

Címkék: mobil üzlet iphone ajánlórendszer shazam
2009.10.21. 09:05. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én így keresek zenét youtube-on. Csak nem MIC-be, hanem magamba dúdolom. Eddig megtaláltam mindent :) (nem tudok se címet, se előadót, semmit!) :D
"Shazam identifies recorded music. singing, humming or live performance won't be tagged". Legalabbis iPhone-on. Ettol fuggetlenul az egyik legjobb app valoban.

Az eneklos dudolos iPhone app a Midomi nevre hallgat.
Nekem fut iPhone és N95 8GB készüléken is, egyformán felismernek majdnem mindent.
A magyar számokkal bajban van a szoftver.
Nekem a Midomi szimpibb...
winamp mit használ?
az egyszeru mezei SonyEricssonok mar evek ota tudjak ezt... ugy hivjak h TrackID es a Gracenote adatbazisat hasznalja... gyakorlatilag mindent felismer ami, az adatbazisban megtalalhato (ami pedig az eleg gazdag), persze csak ha nem nagy a zaj amikor a hangot rogzitjuk...
Nokiára is van azaz Symbian-ra szóval szerk tegye bele a sorba eztis! :)
@Humanic: jaj bocsi csak msot látom h írtad már :) nekem n97en megy és mindent (még a mixeket is) felismerte
Nekem egyedül a Midomi találta meg a kevésbé ismert latin számokat (salsa, merenque, bachata).
Nem az iPhoneos verzió volt az első ingyenes, Symbianra már 2007 végén megjelent (és ingyen volt).
Bernard Black-nek üzenem, hogy én magam is hatalmas Track ID fan voltam, amíg ezen a nyáron egyszer csak, nagy hirtelen törlődött az összes eddig elmentett szám. Sehol nem olvastam ilyenről, senkitől nem várom el, hogy elhiggye, mert több, mint egy éve használtam és nem volt ehhez fogható jelenség. Elsőre azt mondtam magamban, lehet, hogy félrenyomtam egy rossz percben és töröltem a bejegyzéseket, de igazából azóta ha rákeresek egy zenére és elmentem, csak az aktuális van a listán és legközelebb már az sincs. Nem tudom, mitől halt meg. De ez kicsit OFF. Ami viszont ON, hogy a Track ID 2,5 millió szám között keres. A Shazam 8 millió között. Aki nem hiszi, annak Google...