A Google ingyenes mobil navigációs rendszerrel támad

A demóból nagyjából kiderül minden előnye az új, androidos telefonokon ingyen elérhető Google Navigation-nek

  • hangalapú keresés (egyelőre csak angolul)
  • élő, online útinfó adatok (egyelőre inkább csak az USA nagyvárosaiban)
  • útvonalérzékeny keresés (azon az útvonalon keres szolgáltatásokat, amin épp haladsz)
  • műhold nézet (jobban látod, hogy hogyan néz ki a terep)
  • street view nézet (meg tudod nézni, hogy hogyan fog kinézni a kereszteződés, ahol el kell majd fordulnod)
  • dokkolós üzemmód (hogy valódi navigátorként használhasd a telefonodat)

Ezek a technológiák persze nagyrészt már léteztek korábban is. A Google csak összefogta térképes kütyüjeit, és beletette egy navigációs pakkba, hogy az autósoknak adhasson egy ingyenes és érdekes útvonaltervező és -szervező eszközt. Mindezt ingyen. És éppen innentől lesz érdekes a történet.

Vajon mit fognak lépni a Google Navigation megjelenését követően a gps navigációs rendszerek üzemeltetői? Nav'N'Go és társaik? Ugye nem kell emlékeztetni senkit a csúnya elvérzésekre...

Mint már jeleztük, az Android, mint mobilplatform berobbanás előtt áll. Ha igazak a pletykák, és szinte minden nagy mobilgyártó cég jelentkezik a közeljövőben androidos telefonnal, könnyen átrajzolódhat (ismét) az okostelefonok (és ezzel együtt a gps-alapú szolgáltatások) piaca.

Címkék: google mobil navigáció android google mobile google navigation
2009.10.28. 17:40. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s60ra nem van?

szerintem az ájgónak addig nem kell izgulni, amig nem megy offline ez a google valami. meg azért hardvert sem fog a sok autos cserélni ezért...
Úgy is mondhatnám meg is szűnhet megint csak egy újabb piac.
Általános tanulság: jobb ha nem olyan piacot célzol ma meg az interneten, amely elég nagy a legnagyobb játékosok számára is, mert könnyen megérkezhet az a versenytársa, akinek az árával - az ingyenességgel - nem fogsz tudni versenyezni.
Egészen jó lesz ez hazánk 93031 négyzetkilométerén. Merthogy a roamingot nem vállalom be. Inkább az iGo.
@cadmagician: Fene tudja. Havi 2000-ért - ha nem fuvarszolgálatnál vagy minden nap ismeretlen címmel - elég sokat lehet már letölteni. Az ájgót is évente frissíteni kell pénzért. Az akadály (eddig) szerintem inkább a mobilok kis kijelzője. Egérmozival nem lehet navigálni. Tudom, mert próbáltam (a SE Cxxx GPS-es mobilomhoz volt kipróbálható navi szoftver.)
a lefedettség sem utolsó, ami pl. a garmin-nál 100% Magyarországon. lehet jönni a hype látvány szarságokkal, de hó végén, amikor jön a számla az aranyos lesz.
Amíg nem lesz offline, magyarul beszélő verzió, addig tuti nem lesz iGo vetélytárs. És akkor még ott van a jelenleg elég hiányos Teleatlas térkép adatbázis....
Ha itthon nem is, az USA-ban biztos vagyok benne, hogy nagyot fog szólni.
Ismét a "ha pénzes amerikai lennék, tuti ezt használnám" érzésem van, kicsit, mint az iphone-nál.
A Guglit ismerve, nem állnak meg itt, szóval szép lassan itt is átveszik a vezető szerepet...kiváncsi vagyok, mikor szállnak be a Forma1-es csapatok közé :)
jo meglatas, hogy a jelenlegi verzio elsosorban az amerikaiaknak lesz jo. a roaminggal megvert europaiak varhatnak, amig lesz offline verzioja. amugy igen valoszinunek tartom, hogy lesz offline valtozat. bar az igazi ut az online: mondjuk augmented realityval kiegeszulve.
es ugye arrol sem szol a fama, hogy mi van akkor, ha navigalas kozben megcsorren a telefon ;)
@piettro: havi 2kért kapol 100 megát, kettőt? nemtom a tarifákat. ha rendszeresen használod, ez kevés. pláne, ha streetviewt akarsz, hangos zizit. akkor inkább nokia maps(lokálba van pár100mega), bár az is hagy kivetni valot maga után, de ha van navigátorod az anyosülésen, akkor a symbianos gmaps tökéletes. viszonylag kevés adatforgalom, és jol is routeol...
@cadmagician: még valami. volt hogy 60-70 megát felevett a gmaps ugy is, hogy párszor használtam. amugy ez inkább sétához jo persze, mert kicsi kijelző...

tovább ott bukik meg a leányzó, hogy akkor a telefonodra is kell mobilnet, de joárasítottat csak usb modemmel kapol, ergo két mobilnet kell... joképességű telefon... sajna sok usernek nincs ilyen... ugy kell, egy telefon, azon joárasított net, kábellal ha kell netezel, vagy kézben akárhol vagy, még akrá térkép is...
Én offline google maps-et használtam eddig is, a teljes Mo. ráfér (16-os zoomig) egy gigás sd-kártyára (mgmaps nevű GPL java-s navigációs progival).
Igaz, útvonaltervezni nem tud, és nem navigál.
s60ra a spanyolok már kihoztak ingyenes (magyar hangos, online) navigációs alkalmazást.
csak úgy mondom...
@cadmagician: 2100-2500 forint között már 3-5 gigás mobilnetes csomagokat árulnak... csak mondjuk gond lehet abból, ha lemész a térképről, mert a 3g mobil hirtelen gprs módra kapcsol:)
@cadmagician:

Én mindig a modemből veszem ki a kártyát és átteszem a mobilba, ha ott akarok netezni, MSN-ezni vagy megnézni vmit a Google térképen. Ha sokáig használom, akkor átteszem valami gagyi telefonba a rendes SIM-em, hogy hívni azért tudjanak.

Azért kell így ügyeskedni, mert telefonra nincs még olcsó net, a mobilnet meg úgyis ott van, csak kártyát kell cserélni. A szolgáltatót nem érdekli, hogy te a netet laptopon vagy telefonon használod-e, nem számít fel érte semmit.

Elképzelhető, hogy egy belföldi útnál áttenném a netes kártyát a mobilba, és úgy használnám a Google navit, plusz költség nélkül.
Ne azt nézzétek, hogy mi a jelen, hanem azt, hogy mi lesz a jövő. Ha így mennek lefelé a mobilnetes előfizetések árai, ha előbb-utóbb a roaming sem lesz horror pénz (tényleg, legalább a nemzetközi mobilcégek saját hálózatukra kiterjeszthetnék az "itthoni" tarifát), ha a Googlet egyszer K-Eu is elkezdi érdekelni, akkor az iGo és társai nézhetnek majd nagyokat.

Persze most még sok a "ha", de öt évvel ezelőtt sem gondoltam volna, hogy 30/3-mal fogok itthonról netelni, 3G-s redundanciával megfejelve. Tíz éve még éjszakánként kellett felcsatlakoznom az internetre az 56k-s modememmel, 15 éve meg azt vártam, hogy legyen végre telefonom :-).
A Google bekopogtatott ide is, aminek a felhasználók örülhetnek (?), a konkurencia pedig... Maps, Earth és Android után várható volt.

@Lali_: A TeleAtlas feljövőben, hamarosan be fogják érni a TopMap-et és akkor végre a Garmin mellett, újabb konkurenseket kaphat az iGo, ami szerintem jót tenne a piacnak, túl nagy az elégedettség a Nav N Go háza táján.
Ez a cucc arra jó, amire alapból szánták: mobiltelefonos navigációra.
De a normál navikra, különösen az autóba építettekre nem fog egyhamar veszélyt jelenteni, főleg amíg horribilisek a romaing díjak és nincs tökéletes 3G lefedettség minden bokorban.

Elképzelem milyen fasza lehet, amikor közelítesz a kereszteződéshez ahol el kell fordulnod és, hopp, elment a net.

Ezen kívűl túl sok értelme sincs annak, hogy online menjen a térképezés, amikor a Google is ugyanazoktól a térképszolgáltatóktól veszi a térképeit mint bárki más és ugyanúgy kb évente frissülnek. Arról nem is beszélve, hogy a streetview-nak is csak akkor van értelme ha legalább évente frissül, márpedig nehezen hiszem, hogy ezt egyhamar megoldanák világszerte, más kézzelfogható előnye pedig nincs is az egésznek (de még ez sem akkora cucc).

A google-nek nem hiszem, hogy különösebben nagy feladat lett volna a jelenlegi szolgáltatásait összefogni egybe, ennyit mindenképpen megér az a pár plusz ügyfél akiket majd ezzel megszereznek.
Vodánál előfizetéshez van 800 ft-ért korlátlan net, igaz, a gyors letöltés csak az első 12 megára vonatkozik, de afelett nem kerül semmi pluszba. GPRS-el se lassú pl a Google Maps.
Előbb utóbb minden navi szoftver ingyenes lesz, mert rájönnek, hogy ha pénzt kérnek a térképen fellelhető vállalkozásoktól (cégenként egy jelképes összeg is sok lehet összességében), akkor lesz belőle pénzük bőven. Helyi viszonylatban, pedig ez az üzleti modell nem a google-nak kedvezne.

Szerintem a Google jól tette amit tett, de kell még idő ahhoz, hogy ez igazán nagyot durranjon. Addig meg a többieknek van idejük átgondolni a piaci stratégiát.
@Komplex: Az alkalmazás előre letölti az útvonalat, úgyhogy ha nem térsz le (nagyon) a helyes iránytól, akkor nem kell útközben net.

Én már 1-2 éve nokia navigatorral utazom, autóban és motorral is azt használom (motornál csak hang), tökéletes. Nem mondom, hogy egy nagyobb kijelző nem lenne jobb, de legtöbbször elég azt látni, hogy az út jobbra, vagy balra fordul-e
Ennek a legnagyobb előnye, hogy mindig nálad van, nem kell rákészülni, bármikor meg kell találni vmit, ott lesz a mobilodon.
És ahogy dark future mondta - ne a mostani helyzetet nézzük, hanem azt, amikor a roaming díjak lecsökkentek és mo. on is 1-2 ezer ft-rt lehet majd kapni 1 gigás telefonhoz kapcsolt netelérést.
ok innovált egyet a google, ami versenyképessé teheti, majd 1-2-5 év múlva az igo-val szemben.
De senki se mondta, hogy az iGo nem innoválhat, és nem innovál. Eddig kurva jól csinálták, most van egy kis nyomás, hogy fejlesszenek az üzleti modelljükön. Én nem félteném őket, szerintem beveszik ezt a kanyart is.
van idejük, mert a google-nek meg kell oldania egy-két-1000 problémát:
-valódi ingyenesség kérdése
-mikor készült már el a megyeri-híd
...
@b p: Mikor néztél GoogleEarth-t? Rajta van néhány hónapja... Speciel a térkép a TeleAtlas-tól jön ha jól látom, nem is gugli. Gondolom ennek is van némi átfutási ideje.
A gond nem azzal van, hogy aki ott kommentel ezt használná-e online. A gond azzal van, ha a Google komolyan beszáll egy piacra, akkor az iGO-nak és társainak lőttek pár éven belül. Lehet mást kigondolni, lehet munkát keresni. Csá.

Mindezt nem azért, mert ez a demó fenn annyira király. Ez még csak nem is komoly lépés egy Google részéről. Ez csak egy hobbiprojekt eddig. Ha komolyan terveznek lépni, akkor előbb utóbb a tengerentúli, majd a nyugateurópai ügyfeleket meg fogják nyerni offline módban az árral, amiben nem tudja őket, egy iGO meg más sem alullicitálni. Az ingyenest nehéz lenne...

Aztán, ha kiirtottál a konkurenciát, akkor vmi fizetős modell is mehet, vagy adwords a térképekre pl :)
@Binsz: >A TeleAtlas feljövőben...
Ha jól tudom, minden csinnadratta nélkül nyitottak irodát Magyarországon, s új csapat tartja kézben a dolgokat. A hírhedt Fekete Pákó utca is eltűnt a térképről, nem hiszem, hogy a főhadiszálláson javították ki az index nyomására :). Egyébként is, szerintem az még akkor kerülhetett az adatbázisba, amikor még a TopMap szállította a térképet a TeleAtlas-nak...
Nemrég volt hír az is, hogy láttak felmérőkocsikat cirkálni az utakon országszerte, ebből meg arra lehet következtetni, hogy lehet, észrevették a hiányosságokat, s nagyobb hangsúlyt fektetnek a jövőben Magyarországra.
Ha olyan pontos lesz, mint a guglimap, akkor nem kell:)
Én ilyen Android alapon működő 8-16GB-os memóriával rendelkező, wifin vagy 3G-n esetleg géphez csatlakoztatva USB-n teljes útvonalak, régiók, országok stb térképét letöltő és eletároló időnként önmagát automatikusan frissítő navikat vizionálok. Maximum két éven belül.

A fentiekből felsoroltak közül bármelyik (akár az összes) funkció implementálása egy közepesen ügyes kínai gyártónak sem igazi kihívás.
@moyirto: ha csak hó végén jön a számla akkor hidd el nagyon sokan leszarják. aztán persze megy a sírás a számla láttán de amíg nem látják a kifizetendő összeget, addig költenek az emberek.

dupla annyit tankolnának az emberek ha hó közben bármennyi üzemanyagot lehetne vételezni de csak a végén kéne kifizetni.
Hehe. Ez ciki, de szerintem total varhato volt.

Szerintem a roaming mar nem sokaig lesz komoly problema. Ami meg az adatforgalom miatt aggodoknak uzenek, hogy a T-mobil az iphone-t jelenleg is olyan csomagban arulja, amibe egy atlagos honap telefonos netezese lazan belefer. Pont azert, mert nem akarjak, hogy egy lightos hasznalattal a szamlatol felve ne vedd meg.

Ha nyomni akarjak majd a telot amiben ez a cucc benne van, akkor eleve olyan csomaggal lehet majd megvenni, amiben az adatforgalmi dij fel sem fog tunni, mert alapbol benne van a teloban.

A roamingtol ved a telefon maga is: meg az iphone is figyelmeztet minden adat lekeres eseten, ha kulfoldon vagy, hogy heloka, ez draga lesz! De mint fent irtam, ez a problema szerintem mar csak 1-2 evig aktualis.

Pont ennyi ideje van europaban a GPS gyartoknak lepni es innovalni. Amerikaban szerintem akar mar most is huzhatjak a rolot, foleg ha fel ev mulva kijon a 2.0 a szoftverbol es a gyerekbetegsegeit kijavitjak.