A TechCrunchon egy vírusmarketingben járatos vendégszerző két éve azt vette végig, hogy ők hogyan készítettek sikeres vírudvideó kampányokat.
A téma ugye őjból aktuális, hiszen egyre többet beszélünk arról, hogy a közösségi média hogyan és mennyiben használható hatékony marketingeszközként. Eddig egy jó példát tudunk, és ez pedig a vírusmarketing.
Akit érdekel, olvassa végig a postot odaát, megéri. Akik épp sietnek valahova, azoknak összefoglalom pár mondatban azokat a részeket, amik szerintem érdekesek.
Videókészítésnél az alapdolgok:
- rövidség (15-30 másodperc)
- egyszerű tartalmi elem, ami könnyen remixelhető
- ne legyen hirdetésszerű
- megdöbbentő legyen (mindenképpen keltse fel az érdeklődést)
- hamis, figyelemfelkeltő szövegek (irányítsa a figyelmet a tartalomra, minden áron)
- szex (szexi csajokkal mindent el lehet adni)
A lényeg, hogy a videó koncepciója illeszkedjen a megrendelő hirdetni kívánt termékének élményvilágába. És ne direkt utalásokkal operáljunk.
Ebből lesz tehát az alapanyag. Ezt követően el is kell terjeszteni a YouTube-on. A szerző szerint a napi toplistára kell felkerülni, úgyhogy a videó elterjesztésére nagyon kevés az idő. Tolni kell, tolni kell, tolni kell: blogokra akár pénzért kitetetni (PPP), megosztani mindenhol, ahol lehet. Álthreadeket indítani a videó kapcsán, barátokat, ismerősöket bombázni levlistákon, közösségi szájtokon a videóval.
A videó címében használjuk az "exkluzív", "kiszivárgott", "színfalak mögött" és egyéb fordulatokat. A videó thumbnailképe pedig legyen jó minőségű, és legyen jól látható rajta egy alak vagy arc. Optimális esetben egy szexi nő, de legalább egy emberi arc.
Amúgy ezt a thumbnailgyártási módszert megfigyelhetjük fotómegosztó szájtokon is. Ha megnézitek a Flickren vagy Indafotón publikált képeitek statisztikáját, valószínűleg ti is azt fogjátok látni, hogy azokra a fotóitokra kattintottak többen, amik arcot ábrázolnak.
A postból kiderül, hogy nem szabad kislányoskodni, ha az ember jó vírusvideó kampányt akar csinálni. Plusz gyorsnak is kell lenni, és nem kell félni attól, hogy egy csomó fake accounttal álpárbeszédeket generáljunk egy adott téma (videó) kapcsán.
Jó, ha egyszerre több videóval is támadunk. Mert az emberek, ha valami érdekeset látnak, szeretnék még többet kapni ugyanabból a tartalomból.
Mindez felhasználói szemmel nézve talán túl embertelen, gépies és számító. Ugyanakkor ne feledjük, hogy az agresszív marketingkampányok éppen az általános emberi természetre építenek. Vagyis ha mi nem harapnánk az ilyen egyszerű trükkökre, akkor ezek a módszerek sem működhetnének. De működnek. Mégha nem is olyan nagy százalékban, hogy érdemes lenne vírusvideó gyárakat felhúzni.
Ne feledjük, egy amerikai marketingcégről beszélünk, ahol a nagyköltségvetésű kampánynak is mindössze 100 ezres látogatószám a célja. Csodák nincsenek az instant művészetben, vagyis a reklámszakmában sem.
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.10.29. 20:48:06
Ez nem inkább az olyan tartalmakra igaz, amit inkább férfiak fogyasztanak? A nők nem a szexi férfiak képeire buknak inkább?
Bár a mai világban.... :P
[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.10.29. 21:08:10
KGyST · http://repules.tumblr.com 2009.10.29. 21:14:59
eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.10.29. 21:25:15
vírusmarketinggyár: kreatív csapat, elvetemült ötletek, szakmai háttér és eszközerőforrás. csináljuk!
L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2009.10.29. 21:50:41
B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.10.29. 21:52:28
O'Seamus · http://www.hhanuman.blogspot.com/ 2009.10.29. 22:14:26
blc27 2009.10.29. 22:25:30
◄ViZion 2009.10.29. 23:34:31
Lehet, h megnézem a filmet, v tetszik is (pl. bravia film király, igaz nem vírus volt), de attól nem veszem meg a terméket.
Másoknak elég ha a TV sopba' látják, és már telefonálnak is...
Szal. szerintem egyénfüggő erősen.
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.10.29. 23:49:05
hypeot akar generálni
karakteraktor 2009.10.29. 23:54:29
mas a szint :) -> ikontent.hu/tacepao/milyen_ugyes.jpg
Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.29. 23:59:18
kemény téma
ave 2009.10.30. 00:03:22
Egy brand ismertsege egy dolog, az, hogy veszel-e a szarbol az egy masik.
Barmilyen hihetetlen, meg en is tudok 4-5 mosopor reklamot, pedig meg sose vettem. Ha egyszer majd kell, tudom, hogy mejik fejjerit. that's all there iz.
ave 2009.10.30. 00:06:14
helyesen 4-5 markat.
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2009.10.30. 00:54:47
Art Mooney 2009.10.30. 01:05:33
amúgy:
"Ne feledjük, egy amerikai marketingcégről beszélünk, ahol a nagyköltségvetésű kampánynak is mindössze 100 ezres látogatószám a célja."
ez mekkora vicc már. egy pesti metróhirdetéses kampány kijön párszázezer forintból, és veri ezt a reachet. ennyit a webes marketing túlhypeolásáról..
Angool · http://angol.freebase.hu 2009.10.30. 06:35:16
Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.10.30. 08:07:12
◄ViZion 2009.10.30. 08:15:29
Követem az ipart, marketing területen dolgozom (mondjuk rá), láttam már vírusfilmet, de egy brandot sem tudok mondani. a legtöbb TV reklám is olyan mintha kakaóra innál vodkát: átfolyik az emberen...
Még mindíg a leghatékonyabbnak az igényesen kivitelezett, vicces, nézhető reklámokat tartom. Mert azt meg is lehet nézni.
Pl. itt a csaj, aki a férje cuccait áulja... ki a picsa ez? Első blogpostban (én innen ismerem, aki ilyesmit küldene azt már rég spamlistára tettem...) kiderült, h kamu, az embereket nem is érdekelte tovább. Mondjuk ez sz¤rul is volt kitalálva, de sebaj. Bár ezt a brandot (muhaha) +jegyeztem: íbéj, vagy addel vagy mia franc.
Célközönség vagyok-e? :)
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.10.30. 08:49:13
Tay Zonday szereplésével kell készíteni reklámot, vagy egyéb YouTube sztárokkal.
Vagy egyéb celebekkel.
Vagy: milyen volt már Sziget reklámvideó, na azt kézről kézre adták, egy darab nő vagy szex nem volt benne.
Legújabb: csináltass amatőrökkel reklámvideót a cégedről. Akiét a legtöbben megnézik, az kap 100.000 Forintot.
Másik: csinálj pályázatot, ahová gyerekek fényképeit fel lehet tölteni, majd szavazási verseny kezdődik.
Ekkor a versenyzők az összes netes ismerősüknek elfogják mondani, hogy az xy cég honlapján kell szavazni. És máris kapja az oldal a találtatokat. Ezzel klikkszámot lehet növelni, vagy 1000 szavazóból 10-20 vesz valamit, vagy megismeri a céget.
zerushunter 2009.10.30. 09:11:14
tárhejj · http://atarhely.hu 2009.10.30. 10:01:31
◄ViZion 2009.10.30. 10:10:29
A gyerekest elsütöttük, az működik, viszont sajna a projectnek nem volt igazi gazdája, és így díjak, stb. sem igazán... Hát a végére majdnem visszanyalt a fagyi.
Ezt a reklám csinálást mások is használják, pl. ott a tepsi kóla, h küldj videót... aztán ha van egy jó ötlet (a sok ezerből egy-két 5letes tutira van) azt kidolgozzák, továbbgondolják.
Fotopályázatok is ilyenek, küldöd a képet, mert 1. díj egy jó gép, a 2., 3., etc. díj meg egy csomag cukorka... sok ezer kép, aminek a jogairól a fotós le is mond a nevezéssel... lol. Kb. 2-300 ezer Ft-ból lesz egy használható fotobázisuk.
azabaj 2009.10.30. 10:14:24
azt hiszem, ez kimeríti a spam fogalmát. kb. mint a "küldd tovább" ppt-k emailekben.
ggPeti 2009.10.31. 02:17:44
Biztos csak az én hülyeségem, de az interneten 2 év... sok idő. Vagyis inkább rohadt sok idő.
Mit szólnánk vajon, ha a mai újságban azt olvasnánk, hogy leomlott a berlini fal?
Megáll az ész.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2009.10.31. 11:50:50
PR_hub · http://publicrelationshub.wordpress.com/ 2009.11.02. 13:05:40
OnlineVideoBlogger · http://onlinevideomarketing.blog.hu/ 2009.11.08. 15:32:50
A célozott marketingben az a jó, hogy nem kell tömegekhez szólnod, csak a célcsoportodat megtalálni.
Kérdés még az is, hogy mik a célcsoportod igényei? Vagy csak ez a terméked és aki veszi veszi? :-)
BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.11.17. 21:07:59