Az IKEA kampánya a Facebookon

A napokban megkeresett egy magyar magazin újságírója, hogy nyilatkozzak már nekik az SMO-ról. Komolyan mondom, elképesztőnek tartom ezt a műbalhét az egész közösségi média kontra marketing témakörben.

Leginkább az IKEA Facebook-kampányáról készült videót kellett volna elküldenem az újságírónak. Ebből ugyanis kristálytisztán érthető, hogy hogyan kell jól és hatékonyan kampányolni a közösségi szájtokon.

A malmői részleg egyik munkatársának Facebook oldalára kipakolták néhány ikeás bemutatószoba fotóját. A játék pedig az volt, hogy aki először feltagelni magát a képen egy termékre, az viheti az adott terméket.

Bullshitmentes kampányhíradónk következik:

Egy egyszerű és jól működő víruskampányt láthatunk. Teljesen egyértelműen mérhető, hogy mennyire és mitől sikeres. Pont.

Címkék: marketing vírusmarketing üzlet social network facebook ikea smo
2009.11.26. 12:19. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Azzal a kiegészítéssel, hogy ennek a kampánynak inkább az utóélete sikeres (pont ez, amivel a Mashable-t, Webisztánt, stb. ráveszik arra, hogy posztoljon egy ilyen videot) - inkább ez a YouTube-os része működik, mint víruskampány, maga a Facebook-os dolog nem annyira..
Amikor futott, akkor több kommentelő szerint senki nem tudott róla semmit (700 ismerős, ők is mind svédek, főleg ikeások).
Másrészt ez az egész a Facebook felhasználási elveivel sincs összhangban.
ha belegondolsz, a mai értelemben vett tömegeket nem is lehet elérni a játék aktív részével (cserébe megteszi ezt a kampány "utóélete"), viszont akiket be tudsz vonni még az aktív szakaszba, mert jó helyen vannak jó időben, azok elképesztően boldogak ettől és rögtön bele is ugranak.

néhány bútordarab kisorsolásával és létező eszközök felhasználásával (facebook) szert tettek 700 értékes userre, akik nem csak találkoztak az ikeával, hanem érdekli is őket a dolog, gondolom nagy százalékban vásárolnak is utána, plusz lojális(abbak) is lesznek a márkához.

ps: fasza zene van alatta.
@darthwalk,

Azért 700 lelkes userért kicsit drága egy marketinggépezetet egyáltalán összeültetni. Az IKEA nem 700 lelkes usert akar magának, hanem napi 700 vásárlót a ketets pénztárnál naponta Budaörsön.
this video is no longer available due to a copyright claim by Forsman

sajnos ez maradt a viedeoból.