A napokban megkeresett egy magyar magazin újságírója, hogy nyilatkozzak már nekik az SMO-ról. Komolyan mondom, elképesztőnek tartom ezt a műbalhét az egész közösségi média kontra marketing témakörben.
Leginkább az IKEA Facebook-kampányáról készült videót kellett volna elküldenem az újságírónak. Ebből ugyanis kristálytisztán érthető, hogy hogyan kell jól és hatékonyan kampányolni a közösségi szájtokon.
A malmői részleg egyik munkatársának Facebook oldalára kipakolták néhány ikeás bemutatószoba fotóját. A játék pedig az volt, hogy aki először feltagelni magát a képen egy termékre, az viheti az adott terméket.
Bullshitmentes kampányhíradónk következik:
Egy egyszerű és jól működő víruskampányt láthatunk. Teljesen egyértelműen mérhető, hogy mennyire és mitől sikeres. Pont.
exc 2009.11.26. 13:32:25
Amikor futott, akkor több kommentelő szerint senki nem tudott róla semmit (700 ismerős, ők is mind svédek, főleg ikeások).
Másrészt ez az egész a Facebook felhasználási elveivel sincs összhangban.
Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.11.26. 13:43:18
néhány bútordarab kisorsolásával és létező eszközök felhasználásával (facebook) szert tettek 700 értékes userre, akik nem csak találkoztak az ikeával, hanem érdekli is őket a dolog, gondolom nagy százalékban vásárolnak is utána, plusz lojális(abbak) is lesznek a márkához.
ps: fasza zene van alatta.
blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2009.11.26. 22:40:10
Azért 700 lelkes userért kicsit drága egy marketinggépezetet egyáltalán összeültetni. Az IKEA nem 700 lelkes usert akar magának, hanem napi 700 vásárlót a ketets pénztárnál naponta Budaörsön.
is 2009.12.01. 15:17:30
sajnos ez maradt a viedeoból.