A Mashalbe-ön olvasom a PostRank pár hónapja indított analitikájáról szóló hírt. A lényeg, hogy ez egy olyan szoftver, mely azt méri, hogy milyen volt a teljesítménye a szájtunknak például a Twitteren vagy a Diggen, vagy a FriendFeeden. A cucc egyelőre a Facebookkal nem tud mit kezdeni. És épp ez az a pont, ahol vagy a Facebook vagy a Google (Analytics) tudna újat mutatni.
Nem tartom teljesen elképzelhetetlennek, hogy a Google Analytics a közeljövőben egyre több olyan mérőszámot fog mutatni, mely a mért szájt beágyazódását mutatja adott közösségi szájtokon. Ráadásul a Google ugye mindezt ingyen adná, és azt sem tartom kizártnak, hogy a saját szolgáltatásaival kapcsolatban még mélyebb információkat is tudna mutatni, mint mondjuk a hivatkozások, említések, linkelések, reblogok és RT-k mérése.
Ha egy kicsit tovább gondoljuk ezt az egészet, talán az sem teljesen sci-fi, hogy egyszer majd a nagy közösségi szájtok saját analitikát alakítanak majd ki, közösen megállapított sztenderdek mentén. Képzeljük csak el, hogy adott kulcsszavak, hivatkozások és közösségi akciók (lájkolás, komment, reblog, retweet, stb) elérhetőek lennének egyetlen analitikából...
planetAZD+ 2009.12.18. 19:35:46
Poetro 2009.12.18. 20:13:31
charlie 2009.12.18. 20:49:49
Horváth János · http://horvathjanos.inda.hu/ 2009.12.18. 20:56:29
Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2009.12.18. 21:34:51
Pedig jó lenne...
eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.12.19. 02:25:54
B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.12.19. 10:12:23
Angel009 2009.12.19. 10:48:37
Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.12.19. 11:55:25
Sajnos domain-ek esetében nem túl megbízható, de egyelőre a semminél jobb kideríteni azt, hogy honnan mutatnak rád újonnan hivatkozások. Tulajdonképpen innen már csak egy lépés lenne, amiről vizionálsz :)