Hogyan mérd a webszájtod teljesítményét a közösségi térben?

A Mashalbe-ön olvasom a PostRank pár hónapja indított analitikájáról szóló hírt. A lényeg, hogy ez egy olyan szoftver, mely azt méri, hogy milyen volt a teljesítménye a szájtunknak például a Twitteren vagy a Diggen, vagy a FriendFeeden. A cucc egyelőre a Facebookkal nem tud mit kezdeni. És épp ez az a pont, ahol vagy a Facebook vagy a Google (Analytics) tudna újat mutatni. 

Nem tartom teljesen elképzelhetetlennek, hogy a Google Analytics a közeljövőben egyre több olyan mérőszámot fog mutatni, mely a mért szájt beágyazódását mutatja adott közösségi szájtokon. Ráadásul a Google ugye mindezt ingyen adná, és azt sem tartom kizártnak, hogy a saját szolgáltatásaival kapcsolatban még mélyebb információkat is tudna mutatni, mint mondjuk a hivatkozások, említések, linkelések, reblogok és RT-k mérése.

Ha egy kicsit tovább gondoljuk ezt az egészet, talán az sem teljesen sci-fi, hogy egyszer majd a nagy közösségi szájtok saját analitikát alakítanak majd ki, közösen megállapított sztenderdek mentén. Képzeljük csak el, hogy adott kulcsszavak, hivatkozások és közösségi akciók (lájkolás, komment, reblog, retweet, stb) elérhetőek lennének egyetlen analitikából...

Címkék: stat analitika mérés smo social media
2009.12.18. 19:21. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Ráadásul a Google ugye mindezt ingyen adná" - hát ez az, amiben nem vagyok teljesen biztos. Ezek pont olyan szolgáltatások, amiért érdemes lehetne pénzt leakasztani, elvégre ezt azért nem sokan tudják reprodukálni, ergo el lehet érte pénzt kérni, mivel nincs elegendő alternatíva.
@Poetro: Google Analyticset se sokan tudják reprodukálni, mégis ingyenes (közvetlenül)
Microsoft is fog kihozni ilyesmire megoldást Looking Glass néven: www.youtube.com/watch?v=kSGO6SfaFRQ
A Google eddig is eléggé össze-vissza bánt a saját rendszerének adataival, miért pont innen adnának mélyebb információkat?
Pedig jó lenne...
elméletileg lehet hasonló custom scripteket irogatni az analyticshez? valaki aki ért hozzá próbálja meg.. legalább bétában.
ezek a dolgok nagyon jók lennének
eljöhetne már ez a világ...
Valamennyire lehet erre használni a Google Alert szolgáltatást. Ha valahol fellel egy kulcsszót akkor azonnal küldd neked erről egy mailt.
Sajnos domain-ek esetében nem túl megbízható, de egyelőre a semminél jobb kideríteni azt, hogy honnan mutatnak rád újonnan hivatkozások. Tulajdonképpen innen már csak egy lépés lenne, amiről vizionálsz :)