Helyi trendek a Twitteren

A Twitter az elmúlt napokban elkezdte kiélesíteni a helyi trendkereső funkciót. A funkció egyelőre csak a következő területekre működik: világszintű, Brazília, Kanada, Írország, Mexikó, Egyesült Királyság, Egyesült Államok, Atlanta, Baltimore, Boston, Chicago, Dallas, Houston, London, Los Angeles, New York City, Philadelphia, San Antonio, San Francisco, Seattle, Sao Paolo és Washington D.C.

Az ígéret szerint hamarosan bővülni fog a lista. Reméljük Magyarországgal vagy Budapesttel is.

A magyar szájtok közül utóbb a Yamm, a Szörcs és a Csirip is próbálkozik a helyi, magyarországi trendek feltérképezésével. Persze kérdés, hogy ha a Twitter jó trendfigyelő eszközt ad a netezőknek, és a mashupoknak, az API-ján keresztül, akkor vajon van-e értelme a Yamm és a Csirip hasonló próbálkozásainak. Nyilván van. Hiszen elméletben a helyiek pontosabban tudják figyelembe venni azokat a körülményeket, amik a Szilícium-völgyből nem látszanak. Feltehetjük tehát, hogy igazán jó lokális trendkutatást csak helyben, az adott lokáció szokásait és kultúráját ismerve lehet tolni.

Ennél is fontosabb kérdés, hogy vajon a Twittert mikor követi ezen a területen a Google vagy a Facebook. A lokációérzékeny tartalomajánlás és trendkutatás a mobiltelefon évében az egyik forró témává kezd emelkedni.

Címkék: trend twitter lokáció
2010.01.27. 17:35. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mióta elindult a yamm, azóta használom és nem is akarok leszokni róla.
teljesen jó ott a trending topik. sajnos csak két dolog van ami szétkúrja ezt napi minimum egyszer de szerintem a yammnál előbb-utóbb megoldják ezt.
az egyik amikor éder gyerek felrak egy fotót amin valamelyik pasijával pózol, erre pedig perceken belül több tucatnyi tinilány élvez. pillanatok alatt top3ban van.
a másik pedig amikor a hazai mlm-es csorda valamelyik birkája felrak egy ingyenes e-bookot vagy valami hasonló dolgot és ezt retvíteli sok-sok vállveregető de legtöbbször szerintem bele sem olvasnak. a név biztos garancia nekik.