Google Buzz, leszel-e a dashboardom?

Épp egy hete élesedett a Google közösségépítő szolgáltatása, a Buzz. Hét nap pedig kellő idő ahhoz, hogy aktív használat mellett megvonjuk az első mérleget.

Kezdjük mindjárt az alapvető problémákkal. Hatalmas hátránya a Buzznak a Twitterrel és a Facebookkal szemben, hogy a kapcsolati hálókat nem a felhasználók építették fel. Pontosabban nem a Buzz miatt építették fel, hanem csak úgy lett, a Gmail-használat miatt.

Ez elsőre nem tűnt olyan nagy gondnak, de egy hét használat után az a véleményem, hogy azért érzik a felhasználók kicsit összevisszának az egészet, mert készen kaptak egy közösségi hálóra épülő szolgáltatást, melynek ők is a részesei.

Csakhogy nem értik, hogy pontosan hogyan és miként lettek ennek az egész online játéktérnek a tagjai. És mi az ő szerepük.

A Facebookon magunk gyűjtögettük össze ismerőseinket, miként a Twitteren is mi mondjuk meg, hogy kit követünk és kit nem. A Buzz-on viszont készen kaptuk magunk köré a hálót.

Azok is, akik nem használják aktívan. Számukra nyilván még nagyobb a káosz, ha véletlenül a Buzz menüpontra kattintanak.

Ennél nagyobb probléma, hogy a Buzz jelen pillanatban egy sor alapfunkciót nem tartalmaz, mely nagyban csökkenti az aktív felhasználók komfortérzetét.

Nagyon hiányzik a különféle tartalomtípusok szelektálhatósága, miként egy Google Reader-féle "do the magic" ajánlórendszer is. A Google Reader-en vagy Twitteren, Tumblren nevelkedő százezrek azt sem nagyon értik, hogy miért nem lehet továbbosztani a tartalmakat.

Jelen pillanatban a Google Buzz semmi más, mint egy lebutított Google Reader. Tegyük hozzá, a Google Readeren már eddig is aktív emberek aktívak a Buzzon is. Nincsenek nagyon új belépők.

Ez pedig azért van, mert nem működik intuitívan a felület: nem érthető egy korábban csak Facebookot használó netező számára, hogy neki miért is lenne érdemes bármit beírni, megosztani a Buzz-on.

Pedig a Google számára nagyon fontos a Buzz sikere. Egyre komolyabb a háború a Facebookkal. Elsősorban persze a hirdetési bevételek miatt nagy a feszültség: ha a Facebookhoz kezd áramolni az AdSense/Adwords modellben felgyülemlő pénz, akkor a Google nagyon nehéz helyzetbe kerülhet.

És ezért tesz is rendesen a Facebook. Ha hinni lehet a pletykáknak, épp a keresőjük fejlesztésén dolgoznak a legtöbbet. A mobil felé nyomulásukról, és a szintén pletykált webmail projektjükről nem is beszélve. És minél több tartalmat fogyasztunk a Facebookban, minél több információt találunk meg a Facebook segítségével, annál rosszabb lesz a Google-nek.

Ahhoz, hogy a Buzz teljesítse a hozzá fűzött reményeket, ütemesen és gyorsan kell tudnia újabb funkciókkal bővíteni. És itt nem csak a fent említett ajánlórendszerre, a tartalomújraosztást segítő megoldásokra gondolok.

Ha a Buzzból twitelni vagy blogpostot írni (Blogger.com), képeket megosztani (Picasa) is könnyedén lehetne, valamint ha az ezeken a szájtokon keletkező reakciók okosan lennének visszacsatornázva a Buzz felületére, akkor megtörténhetne az, amit fejlesztői elvárnak a Buzz-tól: valódi dashboardként funkcionálna. És ez a dashboard-jelleg áttörést tudna hozni a mobilplatformokon is.

Gondoljuk csak meg: ha a Buzz felületén tudnánk felvinni publikus naptárbejegyzéseket (Google Calendar), akkor máris készen lenne a Buzz saját programajnálója, melyhez ráadásul natívan kapcsolódna az ingyen sms-ben érkező eseményértesítő.

Ugyanez a logika a Docs vagy a Reader, pláne a Maps, és a független, jó api-val rendelkező szolgáltatások esetében is végigzongorázható.

A Buzz-nak dashboarddá kell válnia. Különben a Google nem fog tudni felférni a Facebook és a Twitter közé harmadiknak.

Címkék: google google buzz
2010.02.16. 20:16. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

az átlag user számára a buzz halott ügy, a Google pedig végleg elvesztette rég fakuló "ártatlanságát" ezzel a kis trükkel.
ezzel nem fogják megszorongatni a facebookot, az a vonat már elment.
Ámen. Szvsz nagyon pontosan látod.
nagyon egyetértek, HH
Bubba, szerintem nem ment el, ha gyorsan ráeresztenek pár aggyal is rendelkező designert, még simán elérhetnek valamit... csak sajnos nem sok rá az esély: az utóbbi 1-2 év Google-projectjeiben ezt a részt következetesen baxák el.
Ez a vonat a Google számára valóban rég elment, más kérdés, hogy ez nem is az ő vonata volt.

Amit hh a Buzz hátrányaiként említ, azok valójában az előnyei, csak ez rövid távon még nem látszik.

Szvsz kialakult egy olyan szubkultúra, amelynek tagjai tényleg a GMailen dolgoznak, ezek szerint a Google programozói is a tagjai, és ezek az emberek elhiszik maguknak, hogy a GMailen keresztül bármit is el lehet adni, ami egyébként óriási tévedés. A Buzz szerintem megy a szemétdombra, a Wave-vel és a Readerrel együtt.

A a Google kicsit is komolyan vette volna ezt az egész közösségi szájtolást, az Orkutra, az egyetlen valamirevaló közösségi szájtjára épített volna, amihez kb. 5 éve hozzá sem nyúlt, jól rá is baszott. Kb a WIW-es történet, angol nyelven. Mondjuk, ha egy cég a Facebookra irigykedik, az meg is érdemli.
@Tessina: a google majdnem mindig belebukott mikor nem maga innovált hanem mások után futott. HH tökéletesen foglalta össze a dolgot. a gond az, hogy a privacy problémák rengeteg embert elriasztottak, teljesen jogosan.
Az is szánalmas, hogy 2010-ben, ahogy nézem, összesen öt szolgáltatást lehet a Buzzba integrálni. Aki ezt a rendszert koncipiálta, az kb 10 éve nem használt számítógépet.
@KGyST: A szemétdombra a readerrel együtt? A reader a legeslegjobb és leghasznosabb programja az egész google-nek.

@Tessina: a google programoknak pont a design-juk az egyik legnagyobb előnyük. nagyon jól kitalált finom szinek és formák, egyszerű, majdnem egységes minden. Profi.
igen, ugye a google a twitterert nem volt hajlando eleg melyen a zsebebe nyulni. helyette felvasarolta a jaikut. de minek. es ugyancsak nem volt hajlando eleg jo penzt adni a facebookert, a microsoft meg ugyesen bevasarolta magat oda. aztan nem maradt mas hatra, mint a meglevo sikeres kommunikacios szolgaltatasukra, vagyis a gmailre epiteni. ez nem rossz irany amugy. es meg boven lehet nagy siker belole. meglatjuk.
@Bubba Washington: szerintem az önmagában nem baj, ha mások után futnak, mármint ha csak ennyire, mint a Buzz esetében... a baj az, hogy kihagyták azt a fázist, amiben viszont innovatívak lehettek volna: véggiggondolni a cuccot, nem csak megvalósítani az ötletet, abban a formában, ahogy eszükbe jutott, és valódi feature-ökkel ellátni úgy, hogy vezesse a usert és egyértelművé tegye számára, mire is jó a Buzz (mondjuk ehhez az kell, hogy erről nekik is határozott elképzelésük legyen).
Én rohadt sok lehetőséget látok a Buzzban, legalább háromféle irányba el lehetne vinni, csak nem kellett volna a tervezési fázist megelőzően piacra dobni.
Szerintem egyébként pont ugyanez volt a probléma a Wave és a Monopoly esetében is.
@Tessina: egyetertek. hianyzik egyelore az innovacio a buzz-bol.
Nem kell ezt a buzz-t már most siratni. Azért mert van a sikeres facebook, meg a twitter, mindenki azt gondolta, hogy egy hét alatt kell ugyanolyan sikeresnek lennie ennek is? Dehogyis.
@Gyulus: igen, ez igaz a gmailre, az iGoogle-re, a Readerre, ezek valóban zseniálisak, minden szempontból... pont ezért fáj a szívem a legfrissebb projectekért, de nagyon...
@Gyulus: @KGySt: a buzz nálam kb 3 napig volt bekapcsolva, depedig 70%-ban a google-ben élem a virtuális életem. az én dashboardom pedig a google reader... mostanában több időt töltök el benne, mint az e-mail fiókomban...

uh csatlakozom, h a google egyik lejobb szolgáltatása a reader.

nálam teljesen jól megfér egymás mellett a twitter, facebook, gmail, google reader, tumblr. és a buzzot egy kicsit feleslegesnek éreztem, mert nem fogja össze ezeket, nem ad hozzájuk, és nem helyettesíti őket...
teljesen fölösleges ez a buzz. szinte semmi újat nem tud amit a reader ne tudna.
én is a reader mellett tenném le a voksomat, életem jelentős része ott zajlik. az ottani sharing, following és explore featuroket piszkálgatva az egész net többet profitálhatott volna az egész hajcihőből.
így viszont már 2 napja üres a buzz fülecske és csak arra gondolhatok, hogy mindenki levágta a fenébe.
Nálam azért kalapált mellé a google, mert kurvára nem azokkal email-ezek, akikkel faszbúk és twitter. Pont nem akarom a könyvelőmmel, a munka-kapcsolatokkal, a kképviselővel, az autószerelővel, meg az anyámmal megosztani, hogy éppen az ellátóból tántorgok át a fészekbe.
@dezso.ma.iszik: ott a pont. nálam is pont ezen úszott el. és bármennyit is adhatnak még hozzá a buzzhoz, tuningolhatják, lehet dashboard, akkor sem akarom összekeverni a dolgokat. email az hivatalosabb és ott nem a hülyülés megy mint fészbukon meg twitteren.
@tmichel: nekem meg pont emiatt van másik gmail-em, másik buzz-al, ahol a "magánéletemet" bonyolítom. Nem keverem a kettőt. Lehet hogy ez hülyeség, de nekem jó.
Az a baj, hogy számomra nem látszik a "Buzz only" content. Mindnen bekötött anyagot amúgy is figyeltem már Readerrel és azt már korábban is halott dolognak tartottam, hogy mindenféle extensiönökkel próbáljam a readert a gmailbe rakni.

Nem elég, hogy baromi nagy az információválaszték, a Buzz egyelőre számomra csak redundanciát okoz.

Franc akarja elolvasni XY kommentjét egy linkről a twitteren ami RSS-ben ment a readerbe, ami ezáltal kétszeresen is megjelenik a buzzban...
@Gyulus: több címet használok én is, de egy fiókon belül. És a buzz ezt is totál összebassza, mert a címlistából dolgozik, amit viszont a fiók közössé tesz. Ha lenne kedvem csoportokat kialakítani a kontaktok között, az sem old meg semmit ebből a szempontból. Ráadásul nem is akarok. Mivel a faszbúkon és a twitteren ez már kialakult, teljesen felesleges ezzel szarozni. A nem kívánt követőket nem tudom szépen és kellemesen kicsapkodni.
@Gyulus: a buzz számomra akkor lehetne működőképes, ha sokkal jobban támogatnák azt, hogy szét tudjam választani a magán és a hivatalos online jelenlétem és ne kelljen workaroundokat tolni 2 gmail fiókkal. ekkor akár esélyt is adnék a szolgáltatásnak.
az első dolgom az volt, h letiltsam ezt a szart a gmailemben...
szvsz a gmail csak egy jol megvalasztott marketing eszkoz.

a buzz ott fogja elvenni a piacot a twittertol es a facebooktol, ahol a valodi realtime keletkezik, ez pedig a mobil.

a google mapsba integralt buzz teljesen mas felhasznaloi elmenyt nyujt, es mindenkepp a maps-os buzz lesz A buzz.

a kerdes inkabb az, h lesz-e eleg google maps-os mobil az attoreshez.

uff.
De egy ekkora cég, miért dobta ki ÍGY ezt a Buzz-t? Ilyen pre-béta állapotban?

Én csak ezt nem értem ... (amúgy semmi hasznát nem találtam)
@dezso.ma.iszik: nálam dettó ugyan ez a helyzet. Ezért is szüntettem meg minden kapcsolatot a buzzom és a twitter profilom közt, és hanyagolom előbbit. Számomra a twitter és a buzz két külön világ. (az egyik felhasználói tudatosan felhasználói a rendszernek, míg a másiké csak jobb híján, mivel rájuk lett erőltetve.
@HoNeYBiRD: dettó. De persze alig lehetett megtalálni, hol lehet kinyomni...
Talan emlekezzunk mar meg a Myspace-rol.
Ez volt az ubertutilegjobb dolog. Valamikor. Tessek nyugodt maradni, a feszbuk is bukhat.
Ha mashogy nem, az ifonban lesz letiltva. :)
A Buzz(GMail contacts) - Picassa összekötés egész jól működik!
* Ha kép(ek)et posztolsz Buzzban az Picassan tárolódik.
* Tudsz Picassas albumodból képet választani (cloud tár)
* Ha ismerős új albumot hoz létre akkor ez megjelenik buzzban és ott helyben meg is lehet nézni fotókat.
* A Picassa ugyanazokat a kontaktbeli csoportokat kezeli az albumok engedélyezésénél.
* A Picassa ajánlás fülön a GMailes contactok Picassas userét ajánlja.

Ami érdekes feladvány: a Picassaban ingyenes verzióban limitált a képek száma/album, mi lesz ha Buzzba töltött képek száma ezt eléri?
az ért ne gondolja mindenki az hogy ez a mindent megosztok dolog a jővő

facebook is egy idő után elfog halni, és twitter is.
hi5 szintű lett a google...
két év múlva úgyis kiderül, kinek lett igaza :-) volt már egy pár projekt, amiről mindenki azt jósolta hogy senkinek sem fog kelleni. aztán bevezettek pár újítást, re-designt, társultak ezzel-azzal és fordult a kocka...
megfejthetetlen, hogy "mire jó"
struktúrálatlan, igénytelen küllem,
Életemben nem használtam még twittert vagy facebookot rendeltetésszerűen, csak kipróbáltam, és nem is igazán látom, hogy mire jó. Üzleti kapcsolatok kiépítésére lehet, de ahhoz rengeteg ismerős kellene, ügynök meg nem leszek. Bár kíváncsi vagyok, hogyan lehetne ezeket a jogi pályán hasznosítani, és ki lesz az első, aki ezt megteszi.
Nem használok twittert, readert, facebookot és társait sem. Így ez a buzz sem hoz lázba, ha sikere lesz jó, ha nem az is jó, én egyik esetben sem fogom használni. Sőt a gmailt is lassan hanyagolom.
a social web kialakulo strukturai, az ajanlason alapulo bongeszes mar hianyzott a webrol. a net korai szakaszaban az ismeretlenbe kalauzolok, mint a google futottak fel. igaz, h ez a social aranykora, de az ismeretlenbe valo pillantas mindig is izgalmas es szukseges lesz. es ezt a google csinalja legjobban.
Nem hiszem, hogy a Google-nak közvetlenül az lett volna a célja, hogy a Buzz a következő nagy dobás legyen. Kicsit olyan, mintha csináltak volna egy minta-alkalmazást a közösségi web megoldásaikhoz. Valószínűleg túl sok új programsort nem tartalmaz a Buzz, viszont kiválóan alkalmas rá, hogy a feljasználók és fejlesztők ötleteket nyerjenek, hogy mire lehet ezt az egészet használni. Ahogy hírbehozó is említette, valószínűleg az lesz az irány, hogy a tapasztalatok alapján fokozatosan fejlesztgetik tovább.

Logikusabb lett volna a readerbe integrálni, viszont a gmailen keresztül olyan felhasználókat is elértek, akiket eddig ez az egész dolog hidegen hagyott.
@syck: +1

Majd ha mindenki internetes telefonnal rohangál, akkor ez keményen be fog indulni. Nagyon jól működik, ahogy kocsmákhoz éttermekhez köti a pozíciódat. Ehhez két dolog is kell ami se a Facebooknak se a Twitternek nincs: térkép, üzleti adatbázis. Pl. a foursqare ehhez képest nevetséges próbálkozás.
Az meg külön érdekes, hogy nagyon sokan valódi névvel vállalják a dolgot, ami ösztönözheti az értékes tartalom elterjedését.
Szerintem ez az az alkalmazás, ami a mobilon indul be és ha ott már nagyon pörög akkor desktopon is több értelme lesz.
Valaki valahol megjegyezte, hogy ez a Buzz a Wave számára készítheti elő a terepet. Hogy a user szokja azt, hogy nem csak a mail van, hanem egyéb kommunikációs csatornák is.

Fent írták sokan, hogy a Wave megbukott. Igen? Egy Preview állapotban lévő alkalmazás megbukott? Elkérhetném a jövőheti lottószámokat is?

Amint integrálják a Wave-et a Gmailbe én állok át. Miért? Egyszerűen kényelmesebb több címzett esetén. Sörözés pénteken? Hozzáadok 3 embert, ő hozzáad 3 embert, és nem kell külön mindenkinek leírni, hogy mikor hol.

Szombaton airsoft? Nosza. Hozzáadok 10 embert, ők hozzáadják 1-2 haverjukat, egész szép számban összegyűlünk. És nem kell levlista, nem kell forwarded mail, nem keveredik, hogy ki mire válaszolt. Ott van minden egyben, hiearchikusan.

Szóval aki az általam szervezett szabadidős tevékenységekre (túra, bringázás, airsoft, gokart, sörözés, stb) akar majd jönni, az vagy használja majd a Wave-et, vagy majd valahonnan beszerzi az információt.
Nagyon király ez a Buzz, legalábbis a titkosszolgálatoknak meg a rendőrségnek jön jól.
a wave nem bukott meg, csak nem használják, nincsenek behúzó emberek rajta

fontosabb, érdekesebb emberek, akik miatt egyre többen használnák
@B.Cs.:

Még csak meghívásos.

Gmail alatt is volt sokaknak ismerősük, akik meghívták őket, engem is, de addig nem terjedt el széleskörűen, amíg nem lett free regisztráció. Márpedig az csak egy e-mail, nem egy új, csoportos üzenetváltásra tervezett valami.

Majd ha a nyitás után fél évvel se lesz népszerű, akkor kijelenthetjük, hogy bukás:)
Nekem gmailem van évek óta, de mi a lúszar az a wave, meg a reader?

Ezt a buzz-t is csak addih láttam, míg megpróbáltam letiltani....
Ha én rákattintok a Zümmre, akkor a webhelyek és az olvasók száma 0, és nem találhatók közzétett elemek. Szóval én nem kaptam "magam köré egy hálót". Mondjuk annyira nem is bánom.
Hát ja, én elég maradi vagyok, de pl. ha jobban megnézzük, a twitter meg a Buzz ugyanarra jó jelenleg : szerintem semmire.
A net őskorában ezt "üzenőfalnak" hívták. Teljesen jó volt.
Na most a Buzz is ezen a szinten van.

Amúgy meg közösségi pofázásmegosztóból is van 25 féle már, semmi nem indokolja a Gmailen kívül, hogy miért is kéne pont ezt használni.

Illetve azt sem, hogy miért kéne egyáltalán használni. Cégeknek komolytalan, ahhoz, hogy haverokkal osszak meg tartalmakat, nekem bőven elég a mail is, meg a MSN/Gtalk/ICQ/Skype/kiskutya füle.

Szóval tök jó hogy 8234647343 közösségi szolgáltatás van, de remélem a 90%-a hamar kihal, mert rohadt idegesítőek, és ha mindenki ugyanazt a 2-3-at használná, akkor talán valami értelmük is lenne.
@ShagBeckur: Mailen kívül más is van?
Hát az emberek jó része képtelen egy 5 soros levelet értelmesen megfogalmazni. Helyesírásról nem beszélve.

Az meg, hogy a hirdetéseimre MSN-en csak rám írnak, meg a legjobb állapotjelentés a 20 év körüliekről.
Az én buzzomba kemény 5 bejegyzés volt, abból kttő az enyém, 3 egy haveromé, és a haverom bejegyzéseiből 2 igazából hozzászólás lenne, csak ő nem találta a gombot. Ez lenne a jövő? Vagy ez nem bukás? Az ismerőseim 90%-a facebookozik, és az FB-s ismerőseimből 1 ember írt a Buzzra, de ő is és én is csak szidtuk. Senki nem olyan hülye, hogy használja ezt a másolást. A másik, amit már mások is mondtak, az az, hogy az email és a facebook nem ugyanazokat szerepeket töltik be. Vagyis, ha te valamit az FB-re felraksz, azt nem biztos, hogy más ismerőseiddel is megosztod.
Szerintem hülyeség a Buzz-t a Facebookhoz meg a Twitterhez hasonlítani. Nagyon sok ember használ Gmail-t, azoknak ez egy jó üzenőfal lehet, semmi több.
azoknak, akik a jobb kitalálást keresik: az volt a Wave, akkorát bukott, mint egy ház. szerintem tajtékzottak belül az executive-ok, a menedzserek pedig B verziónak gyorsan odadobták a Buzzt. itt már a 'semmi innováció', biztos organikus lépések jelszóval mentek előre (a Wave teljes kreatív csapata WC takarítóként éli tovább Google-os életét), és kihozták ezt. ennek meg se íze, se bűze. az executive-ok ismét kezdhetnek tajtékozni, még mindig nincs semmi a Facebook ellen.

és így nem is lesz. van a Facebooknak egy nagy attitűdbeli előnye, amit a Google láthatóan fel sem fogott, pedig pofonegyszerű. ha felfogják, akkor talán elő tudnak jönni valamivel.
A másik baj az, hogy a Google egy KERESŐSZOLGÁLTATÁSNAK indult, és még mindig az a legnépszerűbb szolgáltatása. Csakhogy, ahelyett, hogy a keresőt fejlesztenék (kb 5 éve ugyan olyan), azt képzelik, hogy övék a net, és ha nyitnának teszem azt egy fórumkészítő rendszert, ami semmivel se tud többet, mint a többi, azonnal azt hiszik, hogy ez lesz a legnépszerűbb. És, mivel tényleg ők az egyik legnagyobb webes cég, még a techblogok is a mind-mind hírül adják azt, ami abszolút nem emelkedik ki, csak Gmail kell hozzá, meg ilyenek.
Teljesen rendben van a szolgáltatás, persze idegesítő volt kicsit a mélyvíz, de mivel a Buzz alapvetően azokat tette be a követőim közé, akikkel gmail chaten szoktam érintkezni, semmi gondot nem jelentett.

Én a Facebook felületét pont az idióta játékok, tesztek és hasonlóak miatti spamtenger miatt nem szeretem, a Buzz egyenlőre nem vált ilyenné, ne is váljon.

Az pedig eleve érthetetlen volt számomra, hogy a Twitter pedig a maga 160 karakteres üzeneteivel és gagyi felületével hogyan futhatott be karriert.

Nem beszélve arról, hogy mivel a gmailben többnyire így is úgy is benn vagy, ebből a projektből még lehet valami.

Remélem a Google odafigyel majd rá és nem hagyják leülni, mint a wave-et...
Némmá. Az e-lias bígliei. :)
@Gyulus: épp a sz@r dizájn miatt nem szeretem a gmailt.
@guy2: Csatlakozom. Se Facebookot, se Twittert, se Iwiwet nem hasznalok, sot semilyen kozossegi szirszart. Googlebol csak a keresoket, mas szolgaltatasait max. csak kiprobaltam, semmi kozuk a doksijaimhoz, kepeimhez. Gmail fiokom van, de azt is csak probaszinten hasznalgatom, engem nem igazan gyozott meg, plane, hogy nem hasznalom a webes feluletet. A Wave meg a Buzz szerintem meg vegkepp egy kapitalis baromsag. Persze, ha a kesobbiekbe lesz olyam mobilkutyum, amivel nonstop a neten tudok logni, talan megvaltozik a velemenyem, de estenkent, amikor netkozelbe jutok, van fontosabb dolgom is, mint, hogy ilyen marhasagokra pazaroljam az idomet. Aki el akar erni, hivjon fel vagy kuldjon mailt, nekem ez boven eleg. A fontiekben kifejtett indokok miatt csevego klienseket sem hasznalok, csak is egyeztetett idopontra, allandoan nem vagyok elerheto ott sem.
@Darkcomet:

A mobilnet is egy nagy faszság.

Én nem akarok mindíg, mindenhol elérhető és on-line lenni.

Ha ki van kapcsolva a mobilom, akkor még nyugodtabb is vagyok, nem szarok be, hogy jaj most mi lesz.

Ez ilyen egyszerű.
@ifsz: Ja, olyan felhasználókat is elértek, akiket ez eddig hidegen hagyott. Sikerült is jól felb...ni az agyukat ezzel a kéretlen kukkoldával.
@Macmini: Fejlesztették a keresőt is, csak ugyanúgy néz ki, mint sok éve. Amúgy sztem annak pont semmi baj a külsejével, rühellem a csicsás weboldalakat.
@ColT: Szerintem is jó így áttekinthetően. Csak fura, hogy már OS-t csinálnak, a kereső meg pont ugyan olya maradt.
Lehet, hogy mi már öregek vagyunk ehhez, a fiatalabbak jóval nagyobb exhibicionizmussal álnak a dolgokhoz, lehet, h nem is mi vagyunk a célközönség...?

Én vágyom a névtelenségre, h ne lásák mit teszek -pedig esküszöm a munkaidőben webisztán hsz írásnál durvábbakat nem követek el...

Ez a mindenhol közösség, meg megosztott, és újra (+újra, +újra...) megosztott tartalmak hamar átmentek hulladékba, sem a vév, sem a buzz nem érdekel...

@ColT: ez igaz, azt még nem túrták fel... de biztos lesz olyan, h a barátaid erre keresnek most...
Szerintem a buzz nem versenyezhet az fb-vel. Egyszerűen nem azt tudja. Közel sem. Leszámítva az üzenő/tweet/esemény falat. Inkább a twitterrel kéne szerintem párhuzamot vonni.

Szerintem a jaiku alá kellett volna ezt berántani, hogy nagyobbat üssön, bár lassabban terjedt volna el.

És 1 hét alatt sok dolog nem derül ki sok minden, mert lehet rákap a nép.

És a wave se rossz. Tulképp a buzz egy másfajta wave kliens. Szerintem.
Értem én, hogy innováció meg verseny stb... De azt nem értem, hogy ha van egy cégem és a világ egyik legjobb kakaós csigáját készítem, akkor mi a fenéből gondolhatom, hogy be kéne szállnom az alufelni gyártásba amiben vajnyi kevés a tapasztalatom... A keresőjével, és a hozzá tartozó ingyenes (igen jó minőségű) dolgaival szépen elevickél az élmezőnybe. Kezdte az orkuttal a jaiku-n át a wave-en keresztül a buzzig. Ezek közül egyik sem lett kiemelkedő.

Vagy addig próbálkozik ameddig vmi be nem jön? :) A facebook az facebook. Hájp, szerencse, és nem utolsó sorban egy profi csapat műve. Ezt el kell fogadni kedves Google. Van más is aki aránylag rövid idő alatt nagyot alkot a weben. :)
Úgy látom mindenki becsömörlött a sok szociális hálótól...:)
Ezt ismeritek?

"Az van, hogy rálövöm a cuccot a ping.fm-re, onnan elmegy a twitterre, a fészbúkra és a tumblr-re, a twitterről az amplify-ra, ahonnan kimegy a posterousra, ez kiteszi a friendfeedre, a twitpicre és a linkedinre, ahonnan automatikusan kerül át a wordpressre és a blogger.com-ra. A tumblr-ről átcsusszan beavatkozás nélkül a youtube-ra, onnan pedig a last.fm-re és a blip.tv-re, ahonnan a diggre, majd a technoratira is kikerül. Innen veszi át magától a myspace. Ezt már látja a google reader, ahonnan a tartalmat szinte gépiesen átveszi a New York Times, a CNN, az NBC, a BBC, a Vatikán Rádió és a Jászkarajenői Hírmondó. Ez utóbbiak aztán kiteszik a ping.fm-re, hogy onnan átmenjen a twitterre, a fészbúkra és a tumblr-re…
Pszt, haver, tudsz követni?"
@◄ViZion: Figyu, keressenek... Sajnos semmi érdekeset nem fognak találni :D Általában amit egy Buzz-szerű dologra kiírnék, azt nekik is elmesélem (általában egy sör mellett), és nincs minden ember felvéve a Gtalkomra, akivel egyszer találkoztam. Aki fel van, azzal szoktam beszélni ezen is meg élőben is.
Így aztán sok vájkálnivaló nincs a magánéletemben.
Tudja valaki, miképp lehet ezt a Buzz nevű szutykot örökre eltüntetni a Gmail menümből? Nem akarok közösséget építeni, nem érdekelnek az újítások, fejlesztések és egyéb kéretlen "meglepetések", nekem mindössze egyetlen postafiók kell, amibe levelek érkezhetnek (nem "tartalom" meg egyéb menő -számomra értelmetlen és érthetetlen- sz@rok), és ahonnan levelet tudok küldeni, SEMMI egyéb.
@Fókaprém: a lablecben van egy "turn off buzz" opcio.
@Fókaprém:

meert Te DIGITÁLISAN ÍRÁSTUDATLAN vagy

:))))
@stellaz1: Vállalom :-)
De nem is nyomnak agyon a kötődések, mint a gyerekeimet - ilyen-olyan kütyük upgrade-je, ipod manó, mp4, akkumulátortöltés, letöltések, szervizelés - az egész életük ezek a vackok körül forog, állandó elfoglaltság, pörgés a "tartalmak" világában, ezerféle közösségi oldal, sms, webcam, kilátástalan rohanás - én meg bicajozom, és utána jókat pihenek :-)
@hírbehozó: Ó, hát sikerült :-) Köszönöm! (ennél jobban asszem nehezen rejthették volna el...)
@Fókaprém:

Én is az vagyok. facebookot még nem is nagyon láttam, twittert se, ezt a szart is kikapcsoltam, mobilnetem sincs :))
@Fókaprém: hmmm, ahoz képest techblogokat olvasol.
@Fókaprém: hmm, ahoz képest tevhblogot olvasol. Én nagyon nem vagyok az.
@Macmini: "ahoz képest techblogokat olvasol" - Mentségem nincs, csak magyarázatom: az Index címlapján pillantottam meg a linket a Buzz témára, és mivel nagyon le akartam tiltani, regisztráltam, hogy megkérdezzem a módját. És lám, sikerült is :-)
Miért jó a Googlenak mint keresőnek a buzz? Mert tanítod magadról! Elárulod mi érdekel, merre jársz, mi tetszik, kik a barátaid és ugye embert barátjáról. Vagyis a Google még pontosabb találatokat tud adni a keresésedre, sőt, az első lépés abba az irányba, hogy ne csak a keresésedre adjon találatot hanem ajánljon is.
@stellaz1: :-) Ezeket én sem ismerem... Sőt, a maroktelefonomnak még kiálló antennája van :-) Ezerszer megbízhatóbb, mint a mai egyszer használatos vackok, és bár nincs benne egy játék sem, se kisbetűk, se szótár, se fényképezőgép, se vibrátor, se semmi, az alapfunkciói mégis megvannak - amiért annak idején megvásároltam. Ja, és valószínűleg még szöget is be lehet vele verni, bár még nem próbáltam.
@Horváth János: ezt eddig is tudta rolad. amiota csak van sso-juk, vagyis egysegesitett google accounts. ajanlani pedig a reader is tud, epp ezt a funkciot hianyoltam a postban a buzzbol. amugy lesz ilyen. legalabbis a prezentacion elhangzott h lesz ajanlorendszere a buzznak.
@Horváth János: a gémél is arra van neki... meg a doksi meg a kalendár meg a sorolhatnám... ma ha valami menő akkor a multiknak szinte kötelező, hogy legyen belőle egy.
Apropó most nézem, nálam a láblécbe a "közzététel kikapcsolása" a kapcsolója a Zümmnek. cseles... Laikus (meg nem laikus) az életbe rá nem jönne, hogy a közzététel a Zümm ebben az esetben.
@Horváth János: Az a baj, hogy a Gogle nem nagyon tud mi alapján bazonosítani.
Ha úgy keresel, hogy közben be vagy jelentkezve akár a Gtalkba, az más, de én pl. nem mindig vagyok.

@Fókaprém: Az antennai kiállása vagy nem kiállása nem jelent semmit, csak tervezési és designkérdés...
ezek közül azért van, ami hasznos, ha belegondolsz, a bármikor tölögethető-és-nem-romló lítiumakksi, meg a rezgés az nem egy rossz dolog...
Pl. az utcán miért hallja mindenki hogy csörög a telefonod? Vagy pl. egy váróteremben.
Hát nem tudom. Nekem ez a buzz nem tűnik valami átütő dolognak...Szerintem a Facebook csak nevet a markában ezen..