Az SXSW-n jelentette be a Twitter társalapítója, Ev Williams új dobásukat, az @Anywhere-t. Miről van szó? Néhány sornyi javascript kódot kell beszúrni az oldalba, és az adott szájt máris betwittereződik. Nagyon sok részletet még nem tudunk, de minden jel szerint a twitteres adatlapok is megjelennek és maga az autentikálás (belépés, regisztrálás), twitterezés és relevancia szerinti twitleválogatás is az adott, @Anywhere-rel támogatott webszájtokon történhet.
Gongolom alapvetően az lesz a különbség a Twitter jelenleg is elérhető api-jaihoz képest, hogy az @Anywhere implementálásával teljes mértékben megszűnik az implementáló szájt függősége a twitter.com-os url-ektől. Vagyis tökéletesen tud majd integrálódni a Twitter-funkcionalitás idegen szájtokba.
Azok a szájtok tehát, melyek fontosnak tartják, hogy olvasóikkal, látogatóikkal a Twitteren is minél élénkebb kommunikációt tartsanak fenn, mostantól ezt az egész kommunikációt saját online birtokukon, saját webszájtjaikon belül tarthatják.
A Twitter @Anywhere-t már most a Facebook Connect riválisának tartják. Egy fontos különbség ugyanakkor lehet a két megoldás között. Míg a Facebook Connect minden szájt számára ingyen és szabadon használható, addig a Twitter @Anywhere a sejtések szerint fizetős lesz. Pontosabban: bizonyára lesz egy fizetős verziója is.
A bejelentés szerint első körben olyan nagy szájtok fogják implementálni az @Anywhere-t, mint például az Amazon, a Yahoo, az eBay, a YouTube, a Bing, a New York Times vagy a Digg.
Nekem kicsit a tavalyi Twitter-üzletelések jutottak eszembe: ha emlékszünk még, októberben a Twitter megállapodást kötött a Google-lal és a Binggel is arról, hogy átadja a két keresőnek a friss twiteket, melyet a két kereső szépen integrál a találati listáiba.
Már akkor azt suttogták, hogy a Twitter olyan komoly bevételekre tett szert a két megállapodással, hogy nyereségessé vált tavaly a szolgáltatás. Ha a mostani @Anywhere is hasonlóan jó megállapodásokhoz vezet, akkor igazi üzletté válhat az a Twitter. Az a Twitter, melynek alapítói az indulásakor és az első években is büszkén vállalták, hogy nincs üzleti modellje a szolgáltatásnak, és csak a növekedésre fókuszálnak.
Szóval van rá esély, hogy az idő Ev Williamsék optimizmusát és bátorságát igazolja. Főleg ha a változó online fogyasztói magatartásokat is figyelembe vesszük.
syck · https://twitter.com/sycko 2010.03.16. 20:38:07
tóbiás · http://poorn.hu 2010.03.16. 22:16:56
tóbiás · http://poorn.hu 2010.03.16. 22:27:15
hh már a gugli is veled azonosítja a twittert. :)
lifelike 2010.03.17. 02:25:37
Merker Iván 2010.03.17. 06:20:26
zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.17. 08:45:43
zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.17. 08:52:20
Váraljay Gabriel 2010.03.17. 09:17:31
grofakos · http://www.zoldhetfo.com/blog/online_vasarlas_elonyei 2010.03.17. 11:22:45
János bácsi, kövessen már engem a Twitteren!
Sajnos nem tudok messze menni, mert fáj a lábam.
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.03.17. 12:43:32
Vagyis különböző funkciókért (posztolás?) nem fog átirányítani a twitter.com-ra, hanem helyben csinálhatsz mindent. A twitter integráció az oldal szerves része lesz.
Min! 2010.03.17. 12:48:58
zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.17. 12:55:33