Twitter @Anywhere: megérkezett az üzleti modell

Az SXSW-n jelentette be a Twitter társalapítója, Ev Williams új dobásukat, az @Anywhere-t. Miről van szó? Néhány sornyi javascript kódot kell beszúrni az oldalba, és az adott szájt máris betwittereződik. Nagyon sok részletet még nem tudunk, de minden jel szerint a twitteres adatlapok is megjelennek és maga az autentikálás (belépés, regisztrálás), twitterezés és relevancia szerinti twitleválogatás is az adott, @Anywhere-rel támogatott webszájtokon történhet.

Gongolom alapvetően az lesz a különbség a Twitter jelenleg is elérhető api-jaihoz képest, hogy az @Anywhere implementálásával teljes mértékben megszűnik az implementáló szájt függősége a twitter.com-os url-ektől. Vagyis tökéletesen tud majd integrálódni a Twitter-funkcionalitás idegen szájtokba.

Azok a szájtok tehát, melyek fontosnak tartják, hogy olvasóikkal, látogatóikkal a Twitteren is minél élénkebb kommunikációt tartsanak fenn, mostantól ezt az egész kommunikációt saját online birtokukon, saját webszájtjaikon belül tarthatják.

A Twitter @Anywhere-t már most a Facebook Connect riválisának tartják. Egy fontos különbség ugyanakkor lehet a két megoldás között. Míg a Facebook Connect minden szájt számára ingyen és szabadon használható, addig a Twitter @Anywhere a sejtések szerint fizetős lesz. Pontosabban: bizonyára lesz egy fizetős verziója is.

A bejelentés szerint első körben olyan nagy szájtok fogják implementálni az @Anywhere-t, mint például az Amazon, a Yahoo, az eBay, a YouTube, a Bing, a New York Times vagy a Digg.

Nekem kicsit a tavalyi Twitter-üzletelések jutottak eszembe: ha emlékszünk még, októberben a Twitter megállapodást kötött a Google-lal és a Binggel is arról, hogy átadja a két keresőnek a friss twiteket, melyet a két kereső szépen integrál a találati listáiba.

Már akkor azt suttogták, hogy a Twitter olyan komoly bevételekre tett szert a két megállapodással, hogy nyereségessé vált tavaly a szolgáltatás. Ha a mostani @Anywhere is hasonlóan jó megállapodásokhoz vezet, akkor igazi üzletté válhat az a Twitter. Az a Twitter, melynek alapítói az indulásakor és az első években is büszkén vállalták, hogy nincs üzleti modellje a szolgáltatásnak, és csak a növekedésre fókuszálnak.

Szóval van rá esély, hogy az idő Ev Williamsék optimizmusát és bátorságát igazolja. Főleg ha a változó online fogyasztói magatartásokat is figyelembe vesszük.

Címkék: üzlet twitter @anywhere
2010.03.16. 20:00. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

es persze volt meg egy olyan mondasuk is, h "Twitter CEO Says “No” to Acquisition in Next Two Years" -> mashable.com/2010/03/15/ev-twitter-question-answering/
"Néhány sornyi javascript kódot kell beszúrni az oldalba, és az adott szájt máris betwittereződik." krosszbrózer? zárt oldalak? miegymás? nem nagyon értem, de ilyen későn ez nem is elvárható. holnap újra nekiesek, és majd utána nézek a dolognak tüzetesebben. :)
Apropó csak belenéztem, hogy hol is tart a magyar tartalomszolgáltatás twitter ügyben, és mit látok: surl.hu/BH35j3

hh már a gugli is veled azonosítja a twittert. :)
Jó lenne, ha azt magyaráznák meg, hogy a mostani widget és a @any között mi különbség lesz. Vagy ez egy sima oldalba illeszthető gadget lesz, mert attól azért nem leszel elájulva. Ráadásul a dolog addig volt érdekes, amíg a fizetős rész nem jött szóbas:D
Jó lesz ez, alakul a molekula! :-)
Régen, ha követett valaki, azt gondoltad besúgó. Ma az a jó, ha minél többen követnek.
János bácsi, kövessen már engem a Twitteren!
Sajnos nem tudok messze menni, mert fáj a lábam.
@zéka: ha jól értem, az lesz a különbség, hogy minden az oldaladon belül zajlik majd

Vagyis különböző funkciókért (posztolás?) nem fog átirányítani a twitter.com-ra, hanem helyben csinálhatsz mindent. A twitter integráció az oldal szerves része lesz.
Hát nem tudom. Mi a munkahelyemen, a twitterezést ill. a facbook rajongói dolgot is kipóbáltuk, egyértelműen a facebook működik jobban, a twittert likvidálni fogjuk hamarosan, mert a két dolog felesleges..... kívánics vagyok persze erre az új twitter megoldásra..
@agyvihar: erre gondoltam gadget alatt. Ez egy forintot nem é meg maximum kattintok +2-t.