A jelek szerint az Android fogja dominálni a mobil (hirdetési) piacot

Egymás utánban két érdekes, és szerintem összefüggő hírt osztott meg Tim O'Reilly és Richard MacManus a Twitteren. Előbbi az Engadget egyik írását linkelte, mely arról szól, hogy az Android platform hamarosan beéri az USÁ-ban az iPhone OS-t. Ha a tendenciákat vesszük, akkor pedig ez inkább elszáguldás lesz, mint nehézkes beérése az iPhone-nak.

Bár ha világszinten nézzük az adatokat, még mindig bőven az iPhone vezet, de a tendencia itt is azonos. Csak a nemzetközi porondon valamivel később fog lejátszódni ugyanaz.

A másik hír, amit MacManus osztott meg, arról szól, hogy az iPhone felhasználói hajlandóak legnagyobb arányban fizetni alkalmazásokért. Az iphone-osok 57 százaléka, míg az androidosoknak mindössze 16 százaléka vállal be néhány dollárt azért, hogy egy alkalmazást használhasson.

Igaz, míg az iphone-osok átlagban mindössze 1,99 dollárt hajlandóak csengetni egy appért, addig az androidosok valamivel többet, 2,72 dollárt.

Szintén érdekes adat, hogy az iPhone-on elérhető appok többsége játék. Míg az Androidon épp fordítva: náluk a sima alkalmazások vannak túlnyomó többségben.

Mindebből talán arra is következtethetünk, hogy az iPhone-s sokan valamiféle PSP-pótlékként is használják. Vagyis nagyon sokat játszanak az okostelefonjukon. Ugyanakkor az első hírből az is világos, hogy hirdetői szempontból egyre érdeksebbé válik az Android, mint platform. Főleg ha figyelembe vesszük azt, hogy az appokért az emberek nem hajlandóak komolyabb összegeket fizetni.

A felhasználók mindössze 1-2 dollárt dobnak bele az automatába. És ez a hirdetőknek, szolgáltatóknak valószínűleg kevésbé lesz vonzó modell, középtávon. Az eggyel érdekesebb számukra talán az ingyenes alkalmazásokba passzintott hirdetési megoldások lehetnek.

Akárhogy is lesz év végére, egy dolog látszik élesen: az iPhone és az Android fogja uralni az okostelefon (hirdetési) piacot. A többi versenyző egylőre nem tud újítani. A két rivális közül pedig valószínűleg az Android fog felülkerekedni. De mondjuk ez nem is csoda, hiszen mai tudásunk szerint iPhone OS csak az Apple termékeiben (Touch, iPhone, iPad) lesz a jövőben is. Míg Android-képes telefonból egyre több van.

Címkék: mobil stat üzlet iphone android app
2010.03.31. 19:54. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

En a jatek vs. egyeb app aranybol ifon es android vonatkozasaban en inkabb arra kovetkeztetek, hogy az androidos telefonok "kevesbe out-of-the-box" jelleguek, tehat tobb tweakelest ereznek szuksegesnek a juzerek ahhoz, hogy hasznalhatonak erezzek. ez viszont kovetkezhet abbol is hogy az ifonnal tobbsegben talan nem a geekek vannak, androidnal talan meg ok dominalnak.
@sallaidani:
Arra célzol hogy androidot lehet tweakelni, iphone-t meg nem ?:D
Azt azért elfelejtik megemlíteni, hogy az iPod nagyságrendileg ugyanakkora szeletet hasít ki, mint az iPhone (picit többet is). Szóval itt az iPod+iPhone-nal lenne igazságos összehasonlítani az Androidot, ami akkor jelenleg 50%-ot éppen elér.
Ettől függetlenül a növekedési tendencia nagyon bíztató.
@sallaidani: Én nem hinném,hogy az Android nem hasznalható Market nélkül, de az alapokon túl mindenki eldöntheti, mit akar még rátenni.Az sem hizem,hogy a telefon játékra való,unalomüzésnek meg elég 1-2 játék.
Ami a fizetõs alkalmazásolat illeti, Androidon sok a jó ingyenes program,ezert nem kell annyit költeni,viszont a jó programért hajlandóak fizetni a tulajok, ha az valami koomolyabb plusszt ad az ingyeneshez képest.
user szemmel nézve én örülnék annak, ha nem ahány gyártó annyi oprendszer lenne telefonokon, inkább legyen minden mobilon uaz (android pl.) és a hardver, illetve az ui adja a márkaspecifikus hozzáadott értéket
Az igazi magyarázat az lehet, hogy a fizetős Android Market csak 9 ország feljesztői és 13 ország vásárlói számára nyitott, aki kimarad az az ingyenes tábort erősíti.

@T_S: Valószínűleg az iPod Touch ugyanúgy az iPhone mint platform alatt fut, tehát az is benne van.
@Nakhchivan: Nem találom a hírt, de láttam egy chartot pár napja, ahol külön volt iPod, iPhone, Android, etc... Az iPod, az iPhone és az Android kb. megyegyezett. Valamelyik Admob-os hírforrásban volt, úgy emlékszem. (linkedin talán)
@butcher511: erre is, de nem feltétlen mint negatívum. azert mert nekunk mint geeknek ez hianyerzetet okoz, a userek nagyrészének nincs igénye tweakelésre.
A forrásból és a cikk címéből adódóan nem lehet hogy az androidos platformon egyszerűen csak több hirdetést adnak el? A Googlenak is ez a business a platformban, és ahogy én a saját telefonomon látom a legtöbb ingyenes Androidos alkalmazás tömve van hirdetéssel.... - Ami egyébként egyre jobban irritál...
Csak en nem latom sehol a Symbiant? :)