A magyar Twitter közösség (márciusi statisztikák)

A Yamm készített egy összefoglalót a hazai twitterezési szokásokról. A legfontosabb adat, hogy érzékelhetően berobbanását éli a szolgáltatás Magyarországon. Míg egy éve kb 5000 (más számítások szerint kb 3000) regisztrált magyar twitterező lehetett, addig mára számuk megközelíti a 35 ezret. Azt hiszem, ezekhez a statisztikai adatokhoz nem szükséges kommentárt fűzni.

Az is kiderül a statisztikákból, hogy a twitterezés elsősorban a budapestiek körében népszerű, aztán jönnek a nagyobb vidéki városok: Szeged, Debrecen, Pécs és Miskolc. Az átlag magyar twitterező tehát a fővárosban él, és 234-szer twittelt eddig átlagban. Ez utóbbi adatot nyilván erősen torzíthatják az automatikusan frissülő, Twitter alá bekötött feedek. Mint a yammosoktól megtudtam: a Yamm mérései nem veszik figyelembe a bekötött feedek, spammerek, automata twitelők aktivitásait.

Viszont a követők számának eloszlását már nem befolyásolhatják annyira a spammerek. A döntő többségnek legfeljebb tíz követője van. Viszonylag nagy tábor rendelkezik 11-50 közötti követőszámmal. Aztán hatalmas szakadék következik: mindössze 2201 olyan magyar twitterező van a Yamm szerint, akinek 50-nél több követőt sikerült gyűjtenie. És alig több, mint 1000-en vannak azok, akik több mint 200 követővel rendelkeznek. (Róluk jó lett volna látni részletesebb statisztikákat is.)

A magyar twitterezők közt márciusban a legnépszerűbb téma a nőnapi köszöntés, a március 15-ei ünnepség és az Oscar volt. A hagyományos twitteres aktivitások közül pedig a #FollowFriday a legnépszerűbb. Érdekes, hogy a #MusicMonday vagy a #nowplaying egyelőre nem szerepel a magyarok kedvencei között.

Címkék: stat magyar twitter yamm.hu
2010.04.01. 19:01. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az az 1000 szerintem a pár éve fent lévő mag, akik szinte csak egymást követik. :)
Nowplayingre pl nekem ott van a last.fm, ezért innentől kezdve a twitter értelmét vesztette ebben a témában számomra.
@foodlfg: hát én a desktop zenehallgatás híve vagyok, főleg winamp párti, emiatt szenvedtem össze erre egy plugint. twittamp.dev2.hu/ sorry for my english knowledge. :)

szoval használgatják azt is, search.twitter.com/search?q=%23twittamp lehetne ebből meg a #nowplaying ből, meg az általunk használt #napizene ből valami zenetrendet tolni, ezt pl hiányolom. de lehet ha lesz időm írok hozzá parsert...
Bibibii, benne vagyok a top 2000-ben :-D Persze csak ha a spambotokat is beleszámítják :)
ez mind nagyszerű. de mi történt 2009 tavaszán?
@darthwalk: nagy twitter verseny, zimany linda, eder krisztian regisztral
@wyctim: szerintem nincs egy-másfél éve hogy csörömpölök a tvéteren, és nem követek automatikusan mindenkit, mégis negyedszáz a követő, én sem tudom honnan (jó, ha egyötödüket ismerem). engem pont az érdekelne, x vagy y hogyan talál rá az emberre
@darthwalk: a Sorozatjunkie twitterre ment, az addiktok követték, és sok egyéb embert is magukkal rántottak.
@Dark Wolf: Például engem is lerántottak a mélybe. A spambotokat meg irtani kell, mint a gazt.
nincs #nowplaying mert nekunk van
#napizene. ezt nem figyeled?!