A Facebook újításait taglaló múltkori postomat úgy zártam, hogy sejthetően a Facebook hamarosan előáll új, mélyen targetáló hirdetési rendszerével. Az eMarketer készített egy rövid interjút Mike Murphyvel, a Facebook sales-ért felelős alelnökével. Ebből kiderül, hogy a Facebook nem fog szórakozni, a lehető legtöbbet fogják kihozni az (Open Graph) API-n keresztül nyújtott szolgáltatásaiból, megoldásaiból.
A hirdetők egyszerű, bármilyen szájtba implementálható, személyre szabott, közösségi értékelésen alapuló hirdetési megoldásokkal operálhatnak majd.
Murphy kiemeli a "like" funkció disztributálhatóságát. Példának hozza fel, hogy a Coca-Cola a jövőben megteheti, hogy nem csak a Facebookon, hanem tetszőleges landing page-ein, szájtjain, blogjain is buzdíthatja híveit, hogy nyilvánítsák ki tetszésüket a branddel, vagy a cég adott termékeivel kapcsolatban. A lájkolás ösztönzésével a Coca-Cola könnyebben érheti el, hogy a kapcsolati hálókat bejáró terméke, üzenete nagy számú pozitív visszacsatolást eredményezzen.
A másik jó példa, hogy a hirdető immár nem csak demográfiai csoportokra targetálhatja hirdetését, de például - a Pandora esetében - akár azt is megteheti, hogy kizárólag egy adott előadó, zenekar, film, stb iránt érdeklődő demográfiai csoportnak jelenítse meg saját hirdetését.
Hát igen. A felhasználók preferenciáin alapuló hirdetéstargetálás olyan újszerű lehetőséget fog teremteni a hirdetőknek, ami egyszersmind költséghatékony elérést is biztosít számukra. Ezen felül a hirdetők és ügynökségeik egyre egyszerűbben és egyre szofisztikáltabban vírusmarketingelhetnek a Facebookon, illetve a Facebook autentikációs rendszerét implementáló szájtokon, landing page-eken, blogokon keresztül.
Mit fognak mindebből érezni a felhasználók? Annyit mindenképpen, hogy egyre több olyan hirdetéssel fognak találkozni, mely aktuális vagy hosszútávú ízlésüknek, preferenciáiknak, váráslási és fogyasztási szokásaiknak megfelel.
Ezek tehát a rendszerben rejlő, már most is érzékelhető lehetőségek. Néhány hónap múlva kiderül, hogy valóban akkora lesz-e a lángja, mint a most eregetett füstoszlopok.
dzsedofka 2010.04.23. 18:14:44
KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.04.23. 18:50:52
Ennél egy fokkal érdekesebbek azok a látens csoportok, amelyekről a saját tagjaik sem tudnak, mert nem definiálják magukat e csoport tagjainak, mondjuk, a kék szín kedvelői, érdekes, hogy ezek a csoportok felderíthetőek a Facebookkal (nem, ehhez túl kell lépni a fb beszűkült módszerén).
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.04.23. 19:09:00
KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.04.23. 20:56:30
Pont az a baj, hogy _minden_, egyébként kinyerhető RSS-sel rendelkező adatforrás sosem fog csatlakozni (sőt, a long tailba tartozó aprókról tudni sem fognak), és a Facebook a tömegmédiát (pár, nagy adatforrás által nyújtott targetálást) fogja újratermelni egy újabb szinten ("bring that mass media to the next level").
Mert itt jönne a következő paradigmaváltás, amit ők már nem tudnak megugrani, mert őket haladja meg.
SzonjaO 2010.04.24. 09:54:00
kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2010.04.24. 22:48:53
lifelike 2010.04.25. 00:29:22
sőt, az egész egy nagy fehér folt, benn pár pici preferenciával... rohadtsokmindent nem tudunk a felhasználóról, aki olyat akar eladni amit nem tudunk az nézhet
konyvelomo 2010.04.26. 10:12:43
az oldal pedig: 7 people like this
7 komment == 7 lájk
zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.26. 12:07:18
Mondjuk legyen egy embernek átlag 200 ismerőse...30*200=6000...ez ám a látogatottságnövelés:D (Ha kattintanak is, eről még nemtudok nyilatkozni, mert még nem kattolt senki:D Ennyire utálják az olvasóim a FB-t?:D)
@hírbehozó: a tagzárás előtti méretnél a height-hez írj be 25px-et, akkor nem hagy utána ekkor helyet.
bigyibogyo 2010.04.26. 21:38:50