... vagyis Big in Japan. Nézzük csak a japán Softbank média- és telekommunikációs cég tegnapi sajtótájékoztatóján készült képet:
Impresszív Twitter fal...
A Softbank amúgy azt jelentette be, hogy mostantól egy csomó, általuk forgalmazott készülékben előre telepítve lesz a Twitter. Hogy mennyire fontos eseményről beszélünk, jól jelzi, hogy a Twitter társalapítóját, Ev Williamst élőben kapcsolták, aki elmondta, hogy a világ többi részéhez képest is kiemelkedő a Twitter növekedése Japánban.
Ezt támasztják alá a Nielsen adatai is: míg az USÁ-ban 10 százalék körüli a Twitter elterjedtsége, addig Japánban már 12 százalék körüli az elérésük. Egy éve még csak félmillió japán volt rákattanva a státuszfrissítésre. Mostanra viszont 7,5 millióan twittereznek a távol-keleti országban.
Kezdik ostromolni a helyi népszerű közösségi szájtot, a Mixit (kékkel) is:
Erre fog most rátenni egy jó nagy lapáttal a helyi telekommunikációs nagyágyúnak számító Softbank. Ha már Softbank: ugye ez az a cég, ami pár hónapja jelentékeny összeggel szállt be a Ustream.tv-be.
Szintén a tegnapi rendezvényen jelentették be, hogy a Ustreamnek immár nem csak a japán piac, hanem az egész ázsiai régió célpontja. Vagyis Kínába és akár Indiába is beléphet a magyar fejlesztésű live-streaming szolgáltatás.
Azért tegnap elindították a japánoknak készült iPhone appjaikat is. A Ustream amúgy a Twitterhez hasonlóan siker Japánban. Alig léptek be a piacra, máris a 200 leglátogatottabb szájt között vannak. Ahogy a Ustream társalapítója, Fehér Gyula a múltkori interjúban mondta, "komoly érdeklődés övez minket Japánban és ezt ki is fogjuk aknázni, egy ilyen piacon komolyan lehet növelni egy cég értékét."
A fő riválisuk a helyi piacon a Nico Video (kékkel):
tóbiás · http://poorn.hu 2010.05.19. 21:31:02
HPL 2010.05.19. 22:50:30