Kubatov Márkék fejlesztettek iPhone-ra egy Webshop backend alkalmazást, SHPO néven. Ennek kapcsán váltottunk pár emailt. De előbb nézzük a demót:
Miért jó, ha egy admin felület iPhone appból érhető el?
Sokkal felhasználóbarátabb, a menüpontjai és az adatok elrendezése a telefonra vannak szabva. Míg a webshop szokásos admin felületén pl. 3-4 klikkelés amíg a böngészőn keresztüli bejelentkezés után elérjük a szükséges adatokat nem telefon specifikus formában (tehát lehet pl. egy vevő adatlapra zoomolni kell, több helyre mozgatni a képernyőt míg az összes szükséges adat kiszedhető, ezeket az adatokat megjegyezni, böngészőből kilépve a számot beírni, stb..), addig itt az alkalmazás elindítása után egy tappolással elérhetővé válik amire kíváncsiak vagyunk. Ezen kívül az értékesítési adatok így akkor is rendelkezésre állnak ha éppen nincs netkapcsolat, valamint gyorsabban lehet keresni pl. a rendelések közt mint a mobilon a böngészőben.
Ezek nem tipikusan olyan funkciók, amiket nem szeretnek az emberek például az Apple orrára kötni?
Nem kötik az Apple orrára, az adatok nem az Apple-n keresztül mennek. A felhasználó letölti az alkalmazást a telefonjára és letölti a webáruházához szükséges extensiont a megfelelő helyről (Magentonál és Joomlánál is fent van az extension a hivatalos community oldalukon a többi, több ezer extension között), telepíti a saját szerverére és egy minimális konfigurációt elvégez: beállít egy kezdő dátumot az adatokhoz és egy jelszót az alkalmazáshoz. Ezután az alkalmazáson belül megadja azokat az adatokat amik a kapcsolódáshoz szükségesek (pl. az imént beállított jelszót) és ezzel létrejön az adatkapcsolat a webáruház és a telefon közt. Az extensionök egyébként ingyenesek.
Milyen típusú e-commerce szájtoknak ajanljátok?
Tapasztalataim szerint a webáruház tulajdonosok legnagyobb része két csoportba sorolható: aki egy webáruházat üzemeltet de azt más munkája mellett teszi mert nem élne meg belőle, illetve akinek annyira jól megy hogy több webáruházzal is rendelkezik és folyamatosan nyitja az újabbakat. Az alkalmazás mindkét csoportnak nagyon hasznos, hiszen az első csoportbeli tulajdonos nem nézegetheti az áruháza admin felületét az irodai gépén a munkaidejében, míg a második csoportbeli tulajdonos szintén nem tud képben lenni a több webáruházba folyamatosan érkező megrendelésekről, főként ha úton van vagy a cégvezetői feladatokkal van elfoglalva (az alkalmazáshoz akár egyszerre több webáruházat is hozzá lehet kapcsolni). Az alkalmazás ezen kívül használható akkor is ha befektető számára szeretnék hozzáférést adni az értékesítési adatokhoz napi szinten, de nem szeretném hogy a webáruház teljes admin felületét elérje, vagy ha a webáruház tulajdonosa vagy üzemeltetője szabadságra megy ahová nem viszi a laptopját, az eladásokat onnan is nyomon követheti a telefonján keresztül.
Sajat ötlet a SHPO vagy megrendelésre készítettétek?
Az alkalmazás saját ötlet.
Kik használják jelenleg?
Jelenleg Magento és Joomla áruház tulajdonosok használják, a felhasználói számra csak a letöltések számából tudok következtetni (100-200 közt van jelenleg, a világ minden tájáról). Az alkalmazáshoz tartozó extensiont úgy alakítottuk ki, hogy az bármilyen más webáruház platformhoz testre szabható lehessen a jövőben, akár nélkülünk is. Az biztos hogy Wordpress-hez és OSCommerce-hez mi is el fogjuk készíteni a saját verziónkat.
A szerzetes 2010.06.15. 14:02:43
Viszont, ha mondjuk a webshopnak van egy raktára, és új árú érkezik, akkor pl hasznos lehet, ha azt közvetlenül fel tudja vinni a rendszerbe, képpel mindennel. Sőt, raktározásnál is nagyon jól jöhet, ha nem kell laptoppal rohangálni, hanem csak egy szifonnal. Ha még keresztplatformos is lenne, még hasznosabb lenne - sok üzlet ember BB-t használ, nem szifont.
sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.06.16. 11:08:20
kulcsarb 2010.06.16. 11:11:04
amikor a "show on map"-re klikkelt akkor értettem meg kinek is lehet hasznos ez az alkalmazás: a futárnak aki kihordja az árut
mert azért ismerjük be, a raktáros vagy az ügyfélszolgálatos számára azért nem ez a legmegfelelőbb felület,
a tulajdonos meg inkább telefonál:
- Hogy állunk, Mancika?
- Dől a lé rendesen, Főnök.