Sokat lehetne írni arról, hogy miért nem sikerült igazi áttöréseket elérnie a Google-nak a hírfogyasztás és a közösségépítés terén.
Kudarcos a Google News, kudarcos az Orkut, kudarcos a Google Wave és kudarcos a Google Buzz is. Mit csinál rosszul a Google ebben a témában?
Az egyik dolog talán az, hogy az információfogyasztásnál csak a funkcionalizmusra ügyelnek, az élményszerűségre nem annyira. Íme egy ellenpélda:
Mint a Flipboard példája is mutatja, a hírfogyasztás alatt ma már nem csak a hírügynökségi jelentések, újságcikkek olvasgatását értjük. Van itt egy közösségi réteg is: ismerőseink, és az ő ismerőseik ajánlásával mélyülünk el minden nap az információóceánban.
Az információóceán ugyanakkor túl zavaros és túl hatalmas. Így a hírolvasó eszköznek nem csak releváns és érdekes infókat kell tudnia feldobnia, de egyszersmind ezt fogyasztható formában is kell művelnie. Nem feltétlenül threadeket kell kezelni. Nem feltétlenül blogosan kell elképzelni híraggregátumok megjelenítését.
Ott van nekünk a jó öreg újságos formátum, tördelési szabályok, melyek segítenek fogyaszthatóvá tenni a másodpercenként tízezerszámra érkező információkat.
Fogyaszthatóság alatt most elsősorban az "újságosságot", felületlogikai egyszerűséget értjük. És erre egy táblagép, és egy igényesen elkészített szoftver elég jól alkalmas. Mint azt a fenti demo is sugallja.
A recept:
- tartalomajánlás teljes mértékben közösségi alapokon
- a megosztott tartalmak entitásalapú kiértékelése, tekintettel a felhasználó kapcsolati hálójára és tartalomfogyasztási szokásaira
- interakciók, tartalomértékelések és -ajánlások implementálása
- gesztusalapú, intuitív navigációs megoldások
- fókusz a lineáris olvasási, tartalomfogyasztási szokáson
- tartalmak újratördelése, újraformázása, egységes dizájnkoncepció, usability szempontok felülértékelése
- impresszív tartalomajánló aloldalak, "kiindulóoldalak"
- dinamikus tartalomszűrés (már olvasott, általában nem olvasott tartalomtípusok kiiktatása)
- képek, videók, interaktív tartalmak on-site megtekinthetősége
- +1: a passzív hírfogyasztást és a játékos, interaktív hírértékelést, újramegosztást egyensúlyban tartani
Persze a Flipboard kevéssé működne jól egy laptop kijelzőjén. De ha egyáltalán lesz létjogosultsága a jövőben a táblagépeknek, az biztosan annak lesz köszönhető, hogy a tartalmakat szellősen, ugyanakkor látványosan és könnyen kezelhetően adja a kezünkbe.
Mi az esélye annak, hogy a Flipboard sikeres lesz? Nézzünk rá egy kicsit a gárdára...
Founded by Mike McCue, former CEO of Tellme, and Evan Doll, former senior iPhone engineer at Apple. (...) Flipboard is backed by legendary investors Kleiner Perkins Caufield & Byers and Index Ventures. Other key investors include Twitter co-founder Jack Dorsey, Facebook co-founder Dustin Moskovitz.
<közjáték>Néhány éve az Indánál mi is próbálkoztunk egy hasonló felfogású, haladó hírolvasó cucc lefejlesztésén. Sajnos az a projekt akkor, khm, elhalt. Pedig mekkora helyzeti előnnyel nyomulhattunk volna azokban a pre-iPhone, pre-iPad, pre-lájk, pre-share időkben :(</közjáték>
Az lájkoljon, aki el tudja képzelni magáról, hogy egy ilyen Flipboard-szerű cuccon fogyasszon tartalmakat a jövőben.
DuDe 2010.07.23. 16:16:02
Talán tényleg ez hiányzik a Google cuccaiból, de remélhetőleg a közelgő Android tablet hullám megérkezésével az ilyenek is elterjednek majd (még jobban)
Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.07.23. 16:18:35
de ahogy az iphone is szépen lecsorgott a tömegekhez, ugyanígy lesz az ipaddal.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.07.23. 16:19:12
Kandras 2010.07.23. 16:47:13
LEhet én nem értettem meg a lényegét.
Zsolt Szabó · http://adsr.hu 2010.07.24. 14:27:51
tóbiás · http://poorn.hu 2010.07.25. 12:35:36
Ebből már megint vmi ötletelés lesz a Virgónál ami persze nem baj, jó néha porolgatni. :) A Flipboard pedig csak annyit tesz hozzá a hírfogyasztáshoz, hogy látványos. Ezáltal már képes lehet tömegeket maga mögé állítani. Már látom is fél éven belül a Microsoft nyomulását. :)