Milyen egy jó online magazin 2010-ben?

Sokat lehetne írni arról, hogy miért nem sikerült igazi áttöréseket elérnie a Google-nak a hírfogyasztás és a közösségépítés terén.

Kudarcos a Google News, kudarcos az Orkut, kudarcos a Google Wave és kudarcos a Google Buzz is. Mit csinál rosszul a Google ebben a témában?

Az egyik dolog talán az, hogy az információfogyasztásnál csak a funkcionalizmusra ügyelnek, az élményszerűségre nem annyira. Íme egy ellenpélda: 

Mint a Flipboard példája is mutatja, a hírfogyasztás alatt ma már nem csak a hírügynökségi jelentések, újságcikkek olvasgatását értjük. Van itt egy közösségi réteg is: ismerőseink, és az ő ismerőseik ajánlásával mélyülünk el minden nap az információóceánban.

Az információóceán ugyanakkor túl zavaros és túl hatalmas. Így a hírolvasó eszköznek nem csak releváns és érdekes infókat kell tudnia feldobnia, de egyszersmind ezt fogyasztható formában is kell művelnie. Nem feltétlenül threadeket kell kezelni. Nem feltétlenül blogosan kell elképzelni híraggregátumok megjelenítését.

Ott van nekünk a jó öreg újságos formátum, tördelési szabályok, melyek segítenek fogyaszthatóvá tenni a másodpercenként tízezerszámra érkező információkat.

Fogyaszthatóság alatt most elsősorban az "újságosságot", felületlogikai egyszerűséget értjük. És erre egy táblagép, és egy igényesen elkészített szoftver elég jól alkalmas. Mint azt a fenti demo is sugallja.

A recept: 

  • tartalomajánlás teljes mértékben közösségi alapokon
  • a megosztott tartalmak entitásalapú kiértékelése, tekintettel a felhasználó kapcsolati hálójára és tartalomfogyasztási szokásaira
  • interakciók, tartalomértékelések és -ajánlások implementálása
  • gesztusalapú, intuitív navigációs megoldások
  • fókusz a lineáris olvasási, tartalomfogyasztási szokáson
  • tartalmak újratördelése, újraformázása, egységes dizájnkoncepció, usability szempontok felülértékelése
  • impresszív tartalomajánló aloldalak, "kiindulóoldalak"
  • dinamikus tartalomszűrés (már olvasott, általában nem olvasott tartalomtípusok kiiktatása)
  • képek, videók, interaktív tartalmak on-site megtekinthetősége
  • +1: a passzív hírfogyasztást és a játékos, interaktív hírértékelést, újramegosztást egyensúlyban tartani

Persze a Flipboard kevéssé működne jól egy laptop kijelzőjén. De ha egyáltalán lesz létjogosultsága a jövőben a táblagépeknek, az biztosan annak lesz köszönhető, hogy a tartalmakat szellősen, ugyanakkor látványosan és könnyen kezelhetően adja a kezünkbe.

Mi az esélye annak, hogy a Flipboard sikeres lesz? Nézzünk rá egy kicsit a gárdára...

Founded by Mike McCue, former CEO of Tellme, and Evan Doll, former senior iPhone engineer at Apple. (...) Flipboard is backed by legendary investors Kleiner Perkins Caufield & Byers and Index Ventures. Other key investors include Twitter co-founder Jack Dorsey, Facebook co-founder Dustin Moskovitz.

<közjáték>Néhány éve az Indánál mi is próbálkoztunk egy hasonló felfogású, haladó hírolvasó cucc lefejlesztésén. Sajnos az a projekt akkor, khm, elhalt. Pedig mekkora helyzeti előnnyel nyomulhattunk volna azokban a pre-iPhone, pre-iPad, pre-lájk, pre-share időkben :(</közjáték>

Az lájkoljon, aki el tudja képzelni magáról, hogy egy ilyen Flipboard-szerű cuccon fogyasszon tartalmakat a jövőben.

Címkék: média dizájn usability táblagép ipad flipboard
2010.07.23. 15:58. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem vagyok almafan, de ez így, ebben a formában tényleg látványos, és tegnap, amikor láttam a fenti videot, akkor mindenféle ellenérzésem ellenére szívesen kézbe kaptam volna egy iPad-et :)

Talán tényleg ez hiányzik a Google cuccaiból, de remélhetőleg a közelgő Android tablet hullám megérkezésével az ilyenek is elterjednek majd (még jobban)
engem megvett az egész ipadostul, flipboardostul. igaz hogy ez a kombó töredékébe kéne hogy kerüljön ahhoz hogy birtokba vegyek egyet.

de ahogy az iphone is szépen lecsorgott a tömegekhez, ugyanígy lesz az ipaddal.
@darthwalk: en azt gondolom, hogy jelentosebb modositasokkal ugyan, de mobilkijelzon is tudna mukodni egy hasonlo koncepcio.
Szerintem ebben semmi zseniális nincs, ugyan az, mint egy rss csak lapozgatnom kell, mert ipaden az a menő.
LEhet én nem értettem meg a lényegét.
Szeretjük a barátokat, de az ő ajánlásaik alapján nem akarok híreket olvasni, stb. Köszönöm, van saját szemem, azzal szeretem látni a világot és nem máséval. Na meg így ugyanazok a témák keringenek a kismillió közösségi hálón, újra és újra. Nem unalmas? Az app design más tészta, de ha nincs jó tartalom, végül parasztvakítás az egész.
"Az lájkoljon, aki el tudja képzelni magáról, hogy egy ilyen Flipboard-szerű cuccon fogyasszon tartalmakat a jövőben."

Ebből már megint vmi ötletelés lesz a Virgónál ami persze nem baj, jó néha porolgatni. :) A Flipboard pedig csak annyit tesz hozzá a hírfogyasztáshoz, hogy látványos. Ezáltal már képes lehet tömegeket maga mögé állítani. Már látom is fél éven belül a Microsoft nyomulását. :)