Kijöttek a Google Trends friss (augusztusi) adatai, amiből az derül ki, hogy a nyár végére ugyan még nem sikerült beérnie az iWiW-et a Facebooknak, de a helycsere az élbolyban valószínűleg be fog következni még az ősszel.
A nem hivatalos statisztikák szerint a Facebookra eddig valamivel több, mint 1,8 millió magyar regisztrált, és a Google adataiból az is kiderül, hogy a közösségi szájtnak jelenleg valamivel több, mitn egymillió havi egyedi magyar látogatója van. Azaz minden második regisztrált magyar havonta egyszer legalább belép a Facebookba. Ez pedig kimagaslóan jó aránynak számít.
A Facebookot leszámítva a többi top magyar szájtnál nem látszik érdemleges növekedés. Sőt, pár nagyobb szájt, így például a MyVIP vagy a Startlap kifejezetten gyengélkedni látszik. Az Index és az Origo pedig tartja a januári látogatottsági mutatóit. Vagyis a két vezető hírportál érdemben nem tudta bővíteni olvasói bázisát az év első három negyedévében. Parlamenti választás, foci vébé ide vagy oda.
A fenti mutatókról és tendenciákról persze amiatt is fontos beszélni, mert az online ügynökségek - ügyfeleik, vagyis a hirdetők jövő évi költési tervei alapján - körülbelül október-november magasságában szokták megtenni következő évre vonatkozó költési vállalásaikat az online médiacégek felé. Magyarán: ősszel derül ki, hogy mennyire optimisták az online hirdetők a jövő évvel kapcsolatban.
Borissza Kitti · http://ideiglenesotthon.blog.hu 2010.09.13. 10:42:49
Betanított majmaink a keresésre ráállítva, mindjárt jön a Trackback :)
renz 2010.09.13. 11:09:00
Kuruttya 2010.09.13. 12:05:22
(A MyVIP meg aztán tényleg a hulljon a férgese kategória. Parasztiwiw :D)
tóbiás · http://poorn.hu 2010.09.13. 13:48:49
tóbiás · http://poorn.hu 2010.09.14. 09:51:13
eattila 2010.09.14. 11:49:11
Myvip-nek ez teszi be a kaput szerintem. Bár lehet a T myvip-el is megállapodott.
Az iwiw meg alapból fail.