Mint bizonyára már észrevettétek, történt az elmúlt órákban pár változás a Facebookon. Talán a legszembetűnőbb, hogy a bal hasábban a menüpontokhoz kikerültek számlálók, melyek azt jelzik, hogy az adott hírtípusból mennyi olvasatlan van még.
További változás, hogy mostantól automatikusan elbookmarkolódnak azok az appok (tehát a játékok is), amiket használt a júzer az elmúlt 30 napban.
Ennél sokkal érdekesebb változtatás, hogy a Facebook hírfolyamában mostantól nem fognak megjelenni a facebookos játékok értesítései azoknak a felhasználóknak, akik egyébként nem játszanak Facebookon. Ez egyrészt örömteli változás azoknak, akiket eddig is idegesített pl. a Farmville állandó jelenléte a hírfolyamban, másrészt a játékfejlesztőknek nem olyan jó hír. Hiszen a frissen kikerülő játékok terjedési sebessége nyilván jóval alacsonyabb lesz, mint eddig, hiszen a felhasználók sokkal ritkábban fognak ráakadni a játékra.
Azt nem gondolnám, hogy a Facebook ezzel a lépéssel végleg le akarná vágni az aranytojást tojó tyúkjait, vagyis a virtuális közösségi játékokat. De az is valószínű, hogy a játékappok nem fognak olyan gyorsan elterjedni - az új lehetőségek ellenére sem -, mint korábban.
Az app fejlesztőknek azonban egy sokkal lényegesebb dologgal is számolniuk kell: ha csak az elmúlt másfél évet vesszük, azt láthatjuk, hogy a Facebook egyáltalán nem szívbajos, ha arról van szó, hogy komolyabb változtatásokat eszközöljön a szájton. Mindez pedig sokkal kevésbé teszi kiszámíthatóvá a platformot, és ezzel együtt sokkal nehezebbé teszi a facebookos játékok és egyéb alkalmazások tervezését és fejlesztését is.
A legnépszrűbb játékok, havi aktív felhasználószám alapján (forrás: allfacebook)
Bár a Facebookról nem érdemes kimaradnia egyetlen cégnek és magánszemélynek sem, azt látni kell, hogy a szabályokat a Facebook írja, ráadásul egy elég vastag tollal. Ezért egyre inkább az tűnik jó stratégiának, ha az appfejlesztők a Facebookon kívül próbálják meg népszerűsíteni az adott játékot. Persze a Facebook Connect, a Facebook fan page, és egyebek támogatásával.
A Facebook taktikája persze egyértelmű: a viralitást egyre inkább kizárólag a facebookos hirdetések képviselik. Vagyis a Facebook a fejlesztőket arra próbálja ösztönözni, hogy fizetett facebookos hirdetésekben reklámozzák saját alkalmazásaikat és facebookos oldalaikat.
Érdekes lesz megfigyelni, hogy ez a gyeplőrántogatás milyen hatással lesz a facebookos aktivitásokra és a facebookos appfejlesztésekre.
mertcsak 2010.09.22. 15:52:10
akit zavarnak a farmville es egyeb app-ok ertesito uzenetei, az hide-olja es kesz. sose ertettem a rinyat emiatt
fotofabrik 2010.09.22. 15:52:20
kulcsarb 2010.09.22. 16:46:19
az ismerőskeresgetésen szerintem már túl van mindenki, aki meg facebookon éli ki a kapcsolattartási vágyát... hát izé, akkor már inkább a twitter
az iwiw szempontjából még épp időben golyózták ki magukat :) éljen a lokálpartiótizmus!
ytg 2010.09.22. 21:40:23
Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2010.09.22. 21:40:38
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.09.22. 22:07:45
Akkor ilyenkor mi van?
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.09.23. 10:12:08
goumba 2010.09.23. 10:36:39