Hát mit is mondjunk úgy általában a dm-levelekről, vagyis az emailek végére csatolt közvetlen hirdetésekről? Ne mondjunk inkább semmit. Viszont lett itt egy kissebb bonyodalom abból, hogy az egyik dm-cég a másik nevében küldött ki 300 ezer potencianövelőt és fogyasztószert reklámozó kéretlen reklámot. Szöveghűen közlöm a sértett fél (Maxima) közleményét...
Budapest, 2010. szeptember 23. – Az Inform Média egy jól ismert direktmarketing-szolgáltató e-mail címét és nevét használta tévesen a héten két ízben, hogy potenciálnövelőt, illetve fogyasztószert reklámozzon közel 300 ezer embernek. Az érintett fél, a Maxima direktmarketing-rendszert üzemeltető Hírek Média már megtette a jogi lépéseket.
Az Inform Média technikai hibát emleget abban a mai napon küldött levélben, melynek feladójaként hibásan Magyarország első és mindmáig meghatározó online direktmarketing-rendszere, a Maxima, illetve annak klub szolgáltatása, a Szereteknyerni.hu szerepel.
Az Inform Média Kft. a következő reklámtartalmú e-maileket küldte ki mintegy 270 ezer fős adatbázisára Maxima Klub (info@szereteknyerni.hu) hamis feladóval:
· 2010. szeptember 21.: Fedezze fel a zsírégetés új módszerét!
· 2010. szeptember 22.: Add meg férfiasságodnak azt, amire vágyik!
„Egyelőre nem tudjuk a konkrét okot, miért használta szolgáltatásunk nevét és e-mail címét az Inform Média Kft., de ezzel jelentős károkat okozott nekünk. A Maxima direktmarketing-rendszer megalakulása óta mind jogilag, mind etikailag mintaként szolgál a piac számára. Elsőként szereztünk PPOS minősítést, mely igazolja, hogy a hazai adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően végezzünk tevékenységünket” – mondta Fialka Krisztina, a Maxima direktmarketing-rendszert üzemeltető Hírek Média üzletágvezetője.
A Maximához az elmúlt napokban folyamatosan érkeztek a panaszos levelek, így derült fény arra, hogy valaki visszaélt a cég márkanévével és elektronikus elérhetőségeivel. A kiküldött levél – mely időközben a népszerű vásárlói panaszfórumra, a Tékozló Homárra is felkerült – láblécében jól látható, hogy a küldő valójában az Inform Média, hiszen a leiratkozási adatoknál a cég elérhetőségei szerepelnek.
„A Maxima DM rendszer soha nem küldött ki és a jövőben sem fog kiküldeni kétes eredetű és hatású termékeket promotáló DM üzeneteket közel 400 ezer fős adatbázisára. Az Inform Média már megkereste cégünket és peren kívüli egyezséget ajánlott a hiba kapcsán cégünket ért erkölcsi és anyagi kár ellentételezésére” – mondta Trentin Tamás, a Maxima és Szereteknyerni.hu szolgáltatásokat üzemeltető Hírek Média ügyvezető igazgatója.
A magyar internet állapota, 2010 című rovatunkat olvashatták. (Részletek a Homáron.) Köszönjük a figyelmet.
kruzda · http://crs666.sarok.org 2010.09.27. 11:28:40