Mozgalmas volt az év utolsó szeptemberi hétvégéje is. Pár hírt ki is emelnék így a hétfői bootolás közepette...
Jönnek a fizetős appok? Pénteken éjjel kaptak a magyar Androidra fejlesztők egy emailt, mely szerint a következő hónapokban újabb országok kerülnek be az Android Market fizetős app listájába. Vagyis van remény, hogy néhány héten belül végre mi magyarok is tudunk fizetős alkalmazásokat vásárolni az androidos készülékünkre. Ez persze nem csak az androidos felhasználóknak, de egyben a fejlesztőknek is jó hír. Meglátjuk, hogy Magyarország is elég fontos piac-e az Androidnak, így 2010 őszére.
Djui$$$$$e. A hétvége legnagyobb felháborodást kiváltó híre azonban a djiuce-hoz köthető. A tévében is vetített reklámspot (videó 1, videó 2) előhozta a magyarokból a kapitalizmusellenességet. Egyrészt hatalmas volt a felháborodás Twitteren, blogokon, blogkommentekben, Facebookon és egyéb helyeken amiatt, hogy a djuice sem szent, ők is tuti profitorientált cég (elképesztő, mik vannak!). Másrészt hogy a reklámban azt sejtetik, hogy ők jófejek, nem úgy mint a többi, gonosz, kizsákmányoló cég. Természetesen ha egy tetszőleges reklámot tekintünk meg, pont ugyanilyen következtetésekre juthatunk. Mióta várjuk el egy reklámtól, hogy ne legyen reklám? És mióta elvárás egy céggel szemben, hogy ne újabb ügyfelek, nagyobb profit reményében dolgozzon? Mióta elvárás egy tévéreklámtól, hogy kibontsa a valóság minden szeletét? A djuice csak annyit csinált most jobban, hogy beszédtéma lett az ő üzenetük, reklámfilmjük.
iPhone 4 a kézben. A hét végén végre én is a kezembe foghattam az Apple új telefonját. Első tapasztalatok: egyrészt meglepően rossz a fogása. Nem simul a kézbe. Másrészt tényleg eldobja a jelet, ha bal kézzel fogom tenyérbe. E két tapasztalat alapján már sokkal jobban értem (és megértem), hogy az Apple miért jelentette be a telefon megjelenésével egy időben a gumitokokat. Ha iPhone 4-em lenne, tuti tokkal hordanám. Amúgy a "retina display" (960x640 pixel 3,5-ös kijelzőn) sem okozott nagy ámulatot a Galaxy S-hez (480x800 pixel, 4 inch) vagy HTC Desire-hez (480x800 pixel, 3.7 inch) szokott szemeknek. Számomra egyértelművé vált, hogy az iPhone 4 elsősorban a 3GS-tulajdonosoknak szól. Hiszen a 3GS-hez képest ez a telefon valóban nagyon nagy előrelépés. Még egy tapasztalat: egy kocsma csempeasztala fölött nyomogattuk a készüléket, és bizony megállt bennem az ütő, amikor lehelyeztem az asztalra. Nagyon törékenynek hat, amikor az üvegborítás valami keményebb felülethez ér. A többi telefon hátlapja ugye műanyag. Ami valahogy megnyugtatóbb, biztonságosabb érzést kelt, fogásra, és ütődéskor is. Ezzel együtt maga a telefon dizájnja élőben még talán szebb is, mint képeken és videókon. Nagyon menőn néz ki, és alig várom, hogy legközelebb a videó- és fotóképességeit, valamint az iPhone 4-re fejlesztett játékokat is kipróbálhassam.
tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2010.09.27. 11:20:13
tóbiás · http://poorn.hu 2010.09.27. 11:21:35
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.09.27. 11:25:21
Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.09.27. 11:30:45
a 4-es legnagyobb vonzereje nekem az hogy mindenazonnaltörténik. így talán lesz lehetőségem lefotózni a macskát is úgy, hogy előtte elő kell vennem a telefont a zsebemből és be kell kapcsolnom a kamerát :)
a 3G-vel egy csigát is nehéz már lencsevégre kapni, mire képrögzítésre alkalmas lenne a készülék a csigák HUSS tovaszaladnak.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.09.27. 11:33:02
Nakhchivan 2010.09.27. 11:43:03
Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.09.27. 11:57:40
egyelőre nem akarok venni, megvárom a legolcsóbb ajánlatot amit ki tudok használni, aztán eldöntöm.
más telefon egyelőre nem érdekel, szeretem az iphonet, eddig ezt a készüléket akartam legkevesebbszer a földhöz vágni, szemben a többi telefonommal.
DuDe 2010.09.27. 12:14:02
Nade hogy ontopic is legyek picit: én is megtapogatnám az iPhone 4-et mindenféle ellenérzésemtől függetlenül...remélem, hamarosan összejön :)
2listen2 2010.09.27. 13:19:54
Eredetileg nem terveztem, hogy ilyen korán megveszem, de véletlenül jó ütemben kaptam el a T webshopját péntek reggel így még aznap kihozták a kütyüt. Erre nem tudtam nemet mondani.
Eddig 3G-m volt az utóbbi időkben lehangolóan be tudott lassulni a teló. A legutolsó frissítés némileg orvosolta a gondot, de be kell látni ez egy több mint két éves technológia volt. Nekem ütős a kijelző, de hh által említett telókhoz szokott szemeknek tényleg nem lehet akkora fless.
Most úgy érzem másfél-két évig nem lesz bennem az új teló akarásának a vágya. Per pill mindent tud a 4-es szifon, amire nekem napi szinten szükségem van.
Azt hiszem ezek a kategóriás telók már közel vannak ahhoz a szinthez HW tekintetében, ahol már nem várható lényegi előrelépés több Hz és több memória összepakolásával. A szolgáltatások fognak versenyezni, no meg a szoftverek. (Pl az ingeynes T Navigon kenterbe veri az iGO-t (amiért 24kHUF-ot fizettem... LOL). Nem véletlen, hogy az Android alkalmazásbolt is tervezi a nyitást felénk is.
zoozo 2010.09.27. 13:20:08
archangel 2010.09.27. 13:57:33
Kuruttya 2010.09.27. 13:58:08
Az Android témában meg reménykedek ütemesen, amióta megjött a levél.. nincs valami magyar google arc akitől lehetne ezzel kapcsolatban pletykát megtudni?
Dragon Z. · http://www.dragonweb.hu 2010.09.27. 17:01:39
Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2010.09.28. 04:01:05
1. E-mail spamként találkoztam a beharangozójával, egyértelműen iPhone-ellenes dolgot sugallt, tehát valami iPhone-nál is menőbb, a T-Mobile iPhone csomagjánál sokkal megfizethetőbb mobilreklámra számítottam, ha már nem bírták kinyögni, hogy mit akarnak nekem (mint sok elpazarolt perc után kiderült, nem is nekem, hanem csak a fiataloknak) eladni.
2. 9 perc a reklám, a másik két kiegészítőjével 15 perc is megvan. Ember ennyit nem bír végignézni, főleg egy fiatal. Reklámszakmások nézegették, meg néhány viralekre fogékony, nagyon kíváncsi arc. Mindezek tetejébe a fő reklámból sem derül ki semmi a termékről, gazdag kölykök nyavalyogtak benne, meg egy csóróbb. Az almás spam alapján ebből is annyit tudtam csak kihámozni, hogy a Telenor nagyon bele akarja plántálni a kölykökbe, hogy a menő cuccok, és legfőképp a világ egyik legmenőbb dolga, ami hazánkban csak a konkurenciánál kapható, az iPhone nem menő, ne menjenek át, ne vegyék meg. Nem mondják ki, kódolva van, de ennyi üzenet jött nekem le, ezt a motivációt éreztem az egész kampány mögött, plusz az almás odaszúrás is árulkodó volt.
3. Miután túl sok időt elvett az életemből ez a marhaság, végül belebotlottam a termékről szóló reklámba is, amiből egyrészt kiderül, hogy szó sincs valami olcsó és iPhone-t verő mobilról, másrészt, hogy az idősebbek (nem mintha mozgatna, de szólhattak volna az elején, hogy ne pazaroljam rá az időmet) ki vannak zárva az egészből. Mindez egy a millió nevetséges kupongyűjtögető akciók közül, túl nagy volt a füstje.
4. Na és a végső poén: iPodot sorsolnak a T-Mobile iPhone-ja ellen indított kampányban. Plusz az is megmosolyogtatott, hogy a Devergót valami hatalmas világmárkaként nyomatják, amikor - ha jól tudom - a Való Világos csóka "álkülföldi" brandje.
Woodymerlo 2010.09.28. 11:42:12
helikopter 2010.09.29. 17:00:17
Nakhchivan 2010.09.30. 22:34:51