Új MacBook Air: az Apple újabb termékkel lép a netbook piacra

Steve Jobstól mást sem hallottunk az elmúlt években, minthogy a netbookok szarok. A netbookokkal szembeni ellenérzéseit nyilvánvalóan két dolog szülte. Az egyik, hogy a netbookok az elmúlt években extrém népszerűségre tettek szert. A másik pedig, hogy 2009 áprilisában már az is világos volt, hogy az Apple saját netbook vagy táblagép fejlesztésébe kezdett. Mint kiderült, egy évvel később iPad néven dobták piacra a 2009 második felében már pletykált eszközt. Az Apple CEO-ja pedig már 2009-ben az iPadnek ágyazott meg a netbook-ellenes kirohanásaival.

A forgatókönyv ugyanaz volt, mint mondjuk a multi-tasking vagy a copy-paste esetében. Először heves támadás ezen megoldások ellen. Nem kell, a felhasználónak nincs szüksége ezekre, hülyeség, pfúj. Majd később csak belepakolják ők is a saját készülékeikbe, és újításként mutatják be felhasználóiknak.

Érdekes, hogy korábban Steve Jobs azt mondta, szerinte a netbookok azért szarok, mert például gyenge minőségű a kijelzőjük, és "pécés szoftvereket futtatnak". A kettőből az első érv értelmezhető egyáltalán. De mint az iPad megjelenésekor is kiderült, az Apple-vezér szerint a minőségi kijelző 1024×768 pixellel egyenlő egy 9.7 inches kijelzőn. Hm... Hát, ezt egy átlag netbook is tudja.

Tegnap, az Apple-bejelentésből azt is megtudhattuk, hogy a korábban rosszul pozícionált MacBook Air feltámadását Jobs épp a korábban leszólt netbook piacon képzeli el. Az új MacBook Air ugyanis 11 inches verzióban is kapható lesz, 1366x768 pixel felbontással. Az alapárat 1000 dollárban határozták meg, ami egy kicsit talán felette van a hasonló kategóriás netbookoknak, de a lényeg attól még lényeg marad: a MacBook Air korábbi rossz piaci pozícionálásán most korrigált az Apple, és szerintem a jó irányt követve a netbook piac sztárjaival próbálja meg felvenni közvetlenebb módon a versenyt.*

Én amúgy épp netbook vásárlás előtt vagyok, úgyhogy amint a kezembe kerül egy új MacBook Air, mindenképpen írok még egy postot, amiben áttekintem a tapasztalatokat, és döntésre jutok: MacBook Air lesz-e a következő netbookom vagy sem. Addig is megpróbálom elfelejteni Steve Jobs korábban a netbookokkal kapcsolatban mondott butaságait, és kizárólag a termékre koncentrálni.

Amúgy az új MacBook Airrel az Apple azoknak is adott választ, akik eddig azért nem szerették az iPad koncepciót, mert ez a készülék nem igazán optimális aktív munkavégzésre, szöveges kommunikációra (csetelés, levélírás, írás, szövegszerkesztés, táblázatkezelés, stb.). Szóval én bizakodó vagyok az új Airrel kapcsolatban. Meglátjuk...

* Értelmetlen és felesleges dolognak tartom a subnotebook és a netbook megkülönböztetést. Ultrahordozható, kisméretű, könnyű laptopokról beszélünk, melyek kifejezetten netezésre vannak kitalálva, nem rendszerüzemeltetésre. Ennyi.

Címkék: apple steve jobs macbook air ipad netbook
2010.10.21. 12:05. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy szóval összefoglalva: komolytalan.

A netbook alapkoncepciója szerint, amit csak lehet, hagyjunk ki belőle, így állítsunk elő egy olyan gépet, ami olyan kicsi amennyire csak lehet (könnyen szállítható) és olyan olcsó, amennyire csak lehet (összetörhető, pótolható).

A 11"-es méretet is túl nagynak érzem (de ez még csak-csak), az 1000 dolláros árat viszont értelmezhetetlennek.

Az Apple 2010-re egyszerűen nem értette meg, mi az a netbook, ennyiről van szó. (Mondjuk nem is kell feltétlenül, h megértse, ott van nekik a nagyon jó iPad és iPhone)
szerintem 1000 dollárért meg is érdemlik...
Ja, szerintem is a netbook az, amit a neszesszeredben magaddal viszel bulizni és nem félsz lehányni vagy ráfeküdni, a macbook air pedig az, amit a táskádban viszel magaddal dolgozni a kávézóba.

az ipad pedig az, amit az ágyad mellett tartasz és/vagy a wécén.
nekem még szimpatikus is a 11"-os verzió, mivel eee pc-ben is ekkorát néztem (1201pn) de ennek az árából kettő olyat tudnék venni és még pénzem is maradna :D
xms.hu/apple.php?tk=macbook_air
@szpali: hat nem is magyar viszonteladotol kell venni.
Azért ez jóval minőségibb az Air mint az EEE PC. Persze nem annyival mint amennyivel itthon drágább, az nonszensz hogy az USA nettó árakhoz képest 20-25%-al drágábbak az itthoni nettó árak...
Azokban a netbookokban, miket eddig lattam, Atom proci volt, az Air-ben pedig Core 2 Duo, szoval szerintem nem netbook. Nekem kifejezetten bejon a "notbook" (copyright: Joanna Stern, Engadget; http://twitter.com/#!/JoannaStern/status/27941588267, http://twitter.com/#!/JoannaStern/status/27941781697, http://twitter.com/#!/JoannaStern/status/27942630405). Ja, igen, Apple fanboy vagyok (13" MBP-m van, nagyon gondolkodom a 11"-es MBA-n) :)
könnyű, vékony, 5-6 óra akksi idő, 4gb ram, 500gb vinyó, 13-as képátló: acer aspire 3810tg

1 éve vettem, tökre csipázom, 146 nettó volt, vistával, majd mikor megjelent a 7-es, postaköltség fejében ingyen küldték az upgradet.

egy probléma van vele, 2-szer küldtem Brnoba szervízbe (legközelebbi acer szervíz), aksit cserélni, mert 2-3 hónap után csak 80%-ig volt hajlandó tölteni. mondjuk garis volt, tehát háztól-házig ingyen vitték, csinálták, de azért 1 hét kiesés nem volt faja
Am meg a videó tetszik, én bírom ezt a designer-csávót. Látszik rajta, hogy az Applenél fontos a design.
Szerintem meg a cikk komolytalan. Na nehogy már egy kategória legyen a macbook air egy eeepc-vel. Ez egy szinte minden feladatra alkalmas luxus, nem olcsó kisgép. Ami nem mellesleg egy saját magára optimalizált oprendszerrel érkezik amely valóban teljes értékű számítógépet csinál belőle. Ha ez igaz bármelyik netbookra akkor megeszem a kalapom.
Már beírtam egyszer, de valamiért nem jelent meg, de az Air nem netbook, hanem subnotebook.
Teljesen más kategória.
szvsz egy netbook jó otthoni gépnek, ha nem játszol. Nekem csak ez van (+egy monitor), ha kell még PS-ozni is lehet. Persze nem munkagép... És nem annyira olcsó, hogy csak úgy feláldozza az ember :)