Time-lapse videó, okostelefonnal

AZso postolta tegnap Budapestről készített time-lapse videóját...

Plusz egy hdr-verzió...

A videóban nekem az utolsó slide volt a legmeglepőbb. Eszerint a videó elkészítéséhez egy iPhone 4-re, egy appra, meg - Apple fanboyok most ne figyeljenek - egy Windows Movie Makerre volt szüksége.

Persze végülis nincs ebben semmi meglepő, hiszen egy jobb okostelefonnal már viszonylag jó minőségű képeket tudunk készíteni. Mindenesetre amiért szerintem érdekes ez a téma, az az, hogy egyre összetettebb, profibb dolgokat tudunk a telefonunkkal is csinálni.

Pár évvel ezelőtt még azt gondoltuk, hogy ilyen minőségű time-lapse videókat kizárólag profi videósok vagy fotósok tudnak készíteni. Márcsak azért is, mert nekik van megfelelő eszközük hozzá.

A csúcskategóriás okostelefonok viszont lehozták a normál fogyasztó szintjére ezt a gépi-technológiai tudást. És akkor már csak jó és szép mobilappokra van szüksége az emberiségnek ahhoz, hogy élményszerűbben, profibban tudja megörökíteni a körülötte zajló történéseket.

Címkék: videó okostelefon smartphone app iphone app time lapse iphone4 time lapse videó
2010.11.17. 10:31. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én a timelapse-eket egy kb 20 ezer forintos Canon kompakttal csinálom, CHDK-val, az ennél komolyabb gépeken a timelapse már tényleg költséges és bonyolult ("Profi").

Amit viszont nem látok, hogy ezekkel az apró optikákkal hogyan fognak egy stabil közepes minőséget elérni, persze a timelapse kis felbontása ezt a problémát elmaszatolja.
Semmi új nincs ebben, már 10 éve csináltam ilyet a diákként is megfizethető Casio-s kompakt géppemmel.
@KGyST: igen, ahogy en most latom, a legertelmesebb megoldas a time lapse-re a Canon+CHDK
És tegyük hozzá, hogy a windows movie makernek teljesen semmi köze a témához, hiszen a video vágását is meg lehet csinálni az iPhoneon, és a végén felnyomni a youtubera HD minőségben, még ott az utcán.
Szerintem pedig nagyszerű dolog, amit a készítője elkövetett!

Nagyszerű felvételek arról a világvárosról, amiben élünk, arról, amire bárhol a világon büszkék lehetünk!
Ezt a videot bárki a világon megnézheti 720p-ben, letöltheti, mutathatja ismerőseinek.
Ez az igazi országimázs!!!

A fake-HDR videot én a készítő helyében levenném

inSay: kicsit kérkedő a hozzászólásod! 10 évvel ezelőtt milyen felbontásban is tudtad ugyanezt megoldani? 320x240 :P

Egyébként pedig hol van? Nagyon szívesen összehasonlítanám az itt látható mobiltelefonnal készülttel
Remélem az időtartama is legalább hat perc és nem egy kis bohóckodás

Engem technikailag az érdekelne, hogy a zoomolás csupán utómunka-e, vagy ha nem, akkor az applikációban lehetett előre programozni a képkockák elkészítései közt?

További kérdésem, hogy a telefont milyen álvánnyal használta!
Ó, a gonosz, megelőzött HDR timelapse-ben, nekem is ott vannak a vincsin a képek, csak még nem fogtam hozzá a rendereléshez!
@intrex: Alapvetően igazad van, de vannak finomságok, amelyeket nem lehet ilyen szépen megcsinálni iPhone-n (én legalábbis nem találtam rá megfelelő programot), mint a feliratozás, a zenei sáv pontos beállítása és a részfilmek vágása ilyen pontossággal. Ha ismersz ilyen progikat, kérlek tedd közkinccsé, mert a következő ilyen videómat szívesen csinálnám teljes egészében iPhone-n!
@AZso.hu: Hmmm igazad van, sem az iMovie, sem a ReelDirector nem tesz lehetővé nagyon pontos vágást, és a hangokkal és feliratokkal sem lehet nagyon bűvészkedni. És amúgy szép munka amit készítettél!
@arconfosom: palánta növekedést fotóztam. 1megapixeles géppel. valahol megvan mpeg2-ben, de most nem túrom elő a kevedért sem :)