A legnagyobb svéd kiadóvállalat, a Bonnier AB készített egy koncept videót a jövő újságjáról. Ők NewsPlusnak hívják...
Ami nekem elsőre is feltűnt a koncepcióban, az nem is annyira az iPad-re értelmezése az újságos tartalomnak, hanem az újságíró-olvasó kapcsolat megteremtése, valamint a platformérzékenység: az előfizetésemmel a laptopomon, az okostelefonomon, vagy a táblagépemen is tudom követni a legfrissebb híreket, történéseket.
Nagyobb lélegzetvételű cikket például jobb táblagépen olvasni, és nem okostelefonon. Az iPaden írok egy kommentet az adott cikkhez. Majd a cikket jegyző újságíró visszajelez, ha kommentem kikerül a cikk oldalára. Ám ezt az értesítést már nem feltétlenül az iPaden, hanem az okostelefonomon fogom megkapni.
Sőt, ha éjszaka veszem elő az iPadet, az újság éjszakai módban, fekete háttérrel, fehér betűkkel jelenik meg számomra. A hirdetések és ajánlatok az aktuális földrajzi helyzetemhez illeszkednek. Miként a hírek is.
A koncept lényege az én olvasatomban, hogy a megfelelő eszközön és képernyőn a megfelelő tartalmakat kell tudnia prezentálni egy médiacégnek, 2011-ben. Egy képgaléria laptopon vagy táblagépen fog szépen mutatni, míg egy rövidhír, gyorsjelentés jöhet a mobilomra is. Egy riportot vagy interjút szívesebben fogok nagyobb képernyőn elolvasni, de a kommenteket a mobilomon is könnyedén át tudom tekinteni.
A tippért köszönet Márki Tamás nevű olvasónknak.
face007 2010.11.25. 12:55:53
butcher__ 2010.11.25. 15:49:44