Érdemes-e HTC Desire-ről HTC Desire S-re váltani?

Desire-tulajdonos lévén engem nyilván ez a kérdés foglalkoztat leginkább, mióta a HTC bejelentette új, 2011-es készülékeit.

Kezdjük mindjárt azzal, hogy a Desire S bejelentését követően a brit Amazonon egyből leesett a sima Desire ára: a korábbi 439 fontról 335 fontra. Vagyis a mostani telefonom 140 ezer forint helyett immár 107 ezer forintnak megfelelő fontért vásárolható a brit Amazontól.

Nemrégiben megjelent a Desire S előrendelési ára is ugyanitt: 420 font, vagyis nagyjából 135 ezer forint. Note: a brit Amazonról újabban Magyarországra is lehet rendelni példul telefonokat is.

A címben feltett kérdés tehát átfogalmazható úgy is: megéri-e a Desire S azt a plusz 30 ezer forintot? 

Bár a Desire S még nem volt a kezemben, ha csak a specifikációkat haszonlítom össze, nem olyan nagy a különbség: az új Desire öt grammal könnyebb, kétszer akkora a belső memóriája (1.1 giga), és valamivel nagyobb benne a RAM (768MB), valamint egy nagyon picivel jobb benne az akksi (1450 mAh).

Bár az 1 gigabájtos belső memória vonzó lehet a régi Desire-tulajdonosok számára, ám ha rootolják régi telefonjukat, és feltesznek rá valami épkézláb ROM-ot (például egy LeeDroid 2.3-at InsertCoin HD Port-tal), akkor valójában tényleg csak annyi lesz a különbség a régi és az új Desire között, hogy utóbbi temrékdizájnja egy kicsit finomabb, letisztultabb.

Már sokszor leírtam ebben a blogban is, hogy szerintem a HTC Desire lassan egy év távlatából is egy nagyszerű telefon. Egyelőre nincs okunk arra, hogy váltáson gondolkodjunk. Amúgy az új Desire-t április 18-tól kezdik el kiszállítani a brit Amazontól. Vagyis a magyar online boltokban is etájt lesz elérhető a készülék. 

Címkék: htc okostelefon android htc desire htc desire s htc desire árak
2011.02.20. 17:19. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az új Desire kinézete a Nexus One-ra emlékeztet trackball nélkül. Amúgy tetszik, de érzem, hogy jó döntés volt a normál Desire.
Szerintem egyértelmű: rohadtul nem érdemes váltani. Ha egy Desire tulaj új telefont akar, akkor én az Optimus 2X-et vagy az SGS2-t ajánlom.
Egyébként a Desire az XXLGSM-nél 94K, annyiért bőven belefér ma is.
Brit Amazonról lehet ilyesmiket rendelni Magyarországra is? Ezek szerint csak USÁ-ból nem? Az ilyesmivel sajnos annyira nem vagyok tisztában, valaki kérem világosítson fel!
Szvsz a trackball teljesen felesleges, de miert jok a erinto gombok alul? Hasznosnak nagyon hasznosak, szoval jo hogy fizikailag leteznek de nagyon konnyu veletlenul megnyomni oket (tapasztaltam Wildfiren). Ha meg erintosok akkor ennyi erovel lehetne nagyobb a kepernyo es odarajzolhatnak oket.

Amugy en tuti nem valtok amig le nem jar az elofizetes.
Váltani nem érdemes, de azért a cikkből kimaradt pár fontos különbség. Az egyik legfontosabb, hogy újabb generációs Snapdragon van benne, ami annak mindenképpen fontos lehet, aki játszani is akar a telefonján. Jól érzékelhető a különbség már Desire HD-be rakott cucc esetében is, a Dungeon Huntert pl. már normálisan viszi. A másik, amit mondjuk csak feltételezek, hogy a Desire S-ben már van multitouch. Az egy vicc, hogy az eredeti Desire-ön nem lehet dual-stick játékokkal játszani, mert még két nyamvadt touchpointot sem tud normálisan érzékelni a kijelző..
Egy 1 eves telefonnal szerintem felesleges valtasrol beszelni, foleg egy Desire kategorias telefonnal, mely hardverileg meg mindig csucson van. VVarni kell meg minimum egy evet es akkor mar bztosan nagyobb lesz a kulonbseg.
@Álmos: ezt honnan veszed???
mindig is volt benne.
a sony ericsson x10 volt az egyetlen, amiben nem volt egy ideig

egyébként tényleg nem érdemes váltani, csak akkor, ha valaki jól ki tud szállni a desireből. én tapogattam barcelonában az új htc-ket, meg a samsung, lg, SE telókat is.
aki most vesz valamit az is jól jár, de akinek már van pl egy desire, annak sem kell nagyon szégyenkeznie.
az idei év a facelift év, ősszel, ill jövő tavasszal már megint lesznek nagy csodák.
@nehaiu: Amerikából azért lehet necces a telefon vásárlás, mert más frekvenciát használnak, így elképzelhető, hogy nem fog működni a kint vásárolt készülék, idehaza. (legalábbis ez volt a legutóbbi tabletnél amit néztem, verizon féle motorola xoom)

@Csaggasz: tényleg nem a legjobb a multitouch támogatás benne, én is észrevettem már játék közben.

üdv,
kisPocok
A(z optikai) trackball nekem nagyon hiányozna...!
@xstranger:

nekem rohadtul hasznos a trackball (Nexus One-om van), nem azért mert trackballként használom, hanem nagyon hasznos, mint jelzőled. Világít (és másként világít), ha sms-t kapok, ha emailt, ha nem fogadott hívásom volt, ha gtalkon, vagy skype-on keresnek, de azt is tudom, hogy fontos-e, aki keres.

Amúgy (minthogy a kettő közt gyakorlatilag nincs különbség), szerintem sem érdemes még vagy jó egy évig lecserélni a Desire-jét senkinek, hacsak nem mániája a 3d-játék.
@Csaggasz: onnan veszem, hogy próbáltam.. csak két ponton tud érzékelni, és ha annak a két pontnak a tengelyei közel kerülnek egymáshoz megbolondul. Ez tipikusan ellehetetleníti a dualstick játékokat, ahol a vízszintes tengelyen egymáshoz közel kéne mozognia az érintési pontoknak.

www.youtube.com/watch?v=hVlsRCMltDg
@Álmos: érdekes, nekem is Desirem van, már rengeteg multitouch játékot próbáltam, és nálam sem volt különösebb probléma ezzel...
@Álmos: az en desire-emmel sincs problema a multitouch-csal. nem lehet h ez csak egyes keszulekeken fordul elo?
@nehaiu

az amerikai amazonról is lehet rendelni, lásd még: idealer.hu.

Ennyi.
Almos keveri a nexus 1-t, a desire-rel, elobbi valoban nem szereti a multitouch-csal, de a D-ben masfajta digitizer van, így nem érinti a gond.
@Robek: Egyszer írtam nekik, még a Nexus One kapcsán érdeklődtém, hogy mégis mennyiért tudnának hozni. Pont olyan árat hoztak ki, amennyiért itthon is megvehettem volna...

Ennyi.
Most olvastam, hogy a Desire is megkapja a 2.3 -at, de csak az S megjelenése után 1-2 hónappal, üzleti érdekekre hivatkoztak.

üdv,
kisPocok
LeeDroid 2.3-at InsertCoin HD Port merre hol hogyan miért?
A LeeDroid 2.3d ill az InsertCoin HD Port két külön ROM ha jól gondolom, de javíts ki ha nem mert akkor frissiteném végre Leedroid 1.9-em. Köszi