Lassan itt van a 4G hálózat, a zsebünkben lapuló telefon immár élő közvetítések, jó minőségű videók futtatására is képes, lenyomják a torkunkon az ölbe engedhető tévé (tablet) koncepcióját is. Set-top-box, Google TV, iptv whatsoever...
Mindeközben a YouTube-on felhalmozódó sok-sokmillió videótartalom nagyobb része láthatatlan számunkra. Kinek van ugyanis ideje naponta órákat tölteni azzal, hogy kibányássza a kismillió érdektelen videó közül az érdekeseket? Ezt jelenleg facebookos ismerőseink, az online média és a blogok, Twitter- és Tumblr-júzerek teszik meg helyettünk. Mi max lájkoljuk, továbbosztjuk ezeket a tartalmakat.
Csakhogy a tartalommegosztásnak ez a módja nagyon esetleges. Igazából nem tudunk rendszeresen minket érdedeklő videótartalmakat fogyasztani online. Ha az életem következő két óráját új, friss, engem érdeklő YouTube-videók nézegetésével kellene töltenem, majdnem biztos, hogy az időm nagyrésze keresgetéssel telne, és a keresgetés közben ráakadnék a weben egy sor más tartalomra. Cikekkbe, emailekbe, Wikipedia-szócikkekbe, Facebook postokba, stb, stb. Szóval végül nem jönne össze a 2 óra youtube-ozás.
A YouTube jelenleg nem adja meg azt az élményt, amit mondjuk egy tematikus kábelcsatorna ad azok számára, akiket valóban érdekel az adott téma.
Bár vannak a YouTube-on csatornák, de ezek tartalmai rendszerint sem minőségben, sem mennyiségben nem elegendők ahhoz, hogy rendszeresen ellátogassak oldalaikra. Ki az, aki minden nap megnézni a Science & Tech kategória alatt ajánlgatott videókat?
A YouTube-nak ennél sokkal jobban kell összeszerveznie a hozzájuk feltöltött tartalmakat. Nem mellesleg folyamatosan tartalmakat kell tudniuk ajánlani nézőiknek. Itt nem csak egyszerű ajánlórendszer-finomításról van szó, hanem a tévészerű, brandelt csatorna élményéről.
Át kell vennie a YouTube-nak a tematikus tévécsatornák szerepét, és egyre több jó minőségű, saját gyártású videótartalmat kell tudniuk mutatni az adott téma iránt érdeklődő netezőknek. Lehetőleg úgy, hogy ne jusson eszükbe elkattintani a YouTube-ról 10 perc után sem...
Salar Kamangar, a YouTube frissen kinevezett vezetője azt szeretné, ha a YouTube tartalmai úgy lennének összeszervezve, hogy azok rétegigényeket kiszolgáló tévécsatornákként tudjanak funkcionálni az online világban.
A YouTube 600 dolgozója azonban ehhez a projekthez, az online TV közösség kialakításához kevés lesz, ezért is próbálják bővíteni most a Google-on belül divízióként működő céget, hogy az sokkal erősebb legyen termék oldalon.
Ahhoz persze, hogy a YouTube-ból ne kopjon ki a közösségi jelleg, arra is szükség lenne, hogy aktív felhasználóiknak egyre könnyebbé tegyék a minőségi videók készítését, vágását és megjelenítését a YouTube-on.
A Google-nak hála a YouTube-on releváns videókat találni gyerekjáték. Már nem ez az érdekes. Sokkal játékosabbá, élményszerűbbé kell tenniük a szájt használatát. Nem csak a nézők, de a videók előállítói számára is.
Nehéz feladat, hiszen a videózás/tévézés de facto online platformjává kell válnia a YouTube-nak, következő korszakában. Erre pedig csak akkor lesz képes, ha a rögzített és élő videók, az amatőr és profi videók, a feltöltők/broadcastolók és nézők számára egy sokkal élményszerűbb, érdekesebb szórakozást kínál a maihoz képest.
Jelenleg a YouTube egy nagy, jól működő tárhelyszolgáltatás, némi közösségiséggel. Innen kell fellépniük az online szórakoztatáshoz vezető következő lépcsőfokra.
Kow 2011.03.08. 15:26:59
documentaryheaven.com/
topdocumentaryfilms.com/
Főleg YouTube-on hostolt videók vannak fent és elég tematikusan tudok keresni.
Vannak nagyon jó csatornák, csak ismerni kell őket és megnyomni a signup gombot. :) Amióta átalakították a nyitólapot, azóta könnyű követni, hogy mikor ki mit tölt fel, vagy tesz a kedvencek közé.