Ma végre sikerült megnéznem a Middle Men című amerikai filmet, ami azon túl, hogy természetesen "megtörtént eseményeken alapul", sokkal jobbra is sikeredett, mint a szintén az internet felvirágzását témául választó The Social Network.
A Middle Men nagyjából arról szól, hogy a kilencvenes évek végén, kétezres évek elején a leghülyébb hülyegyerekek is multimilliárdosok lehettek abból, hogy néhány meztelen nőt ábrázoló képet vagy videót kipakoltak a netre, és online lehetett fizetni a felvételek megtekintéséért.
A web hőskorában egyetlen dolgot lehetett igazán jól értékesíteni online - és ez a pornó volt. A helyzet azóta sem változott meg alapjaiban:
A szexipar világméretekben a legjövedelmezőbb üzletág. Egy nemzetközi felmérés szerint minden másodpercben 3 ezer dollárt (630 ezer forintot) költenek pornóra a neten, ugyanekkor 29 ezren néznek pornográf tartalmakat, és minden másodpercben 372-en gépelnek be szexuális tartalmú keresőszavakat. Minden 39. percben készül egy-egy újabb pornóvideo az USA-ban. Az iparág bevétele nagyobb, mint a technológiai óriásoké: a Microsoft-é, a Google-é, az Amazon-é, az eBay-é, a Yahoo!-é, az Apple-é, a Netflix-é és az EarthLink-é együttvéve. Csak az USA pornóbevételei meghaladják a nagy, országos hálózattal rendelkező televízió és rádiócsatornákét. (forrás: Index)
Aztán ma este kaptam egy sajtóközleményt a hazai online felnőtt filmipar egyik főszereplőjétől, a Golden Gate-től:
„Mivel az okostelefonok és a táblagépek is egyre jelentősebb szerepet töltenek be az online média-fogyasztásban, így az erotikus tartalom sem maradhat ki a trendből. Magyarország kedvenc felnőtt oldalát több hónapos fejlesztéssel optimalizáltuk az új érintőképernyős platformokra, ennek köszönhetően a nagyobb felbontással rendelkező eszközökön a képek és a videók is jobb minőségben jelennek meg”
A sajtóközleményt olvasva az jutott eszembe, hogy a pornóipar azért egy kicsit most biztosan rosszul érzi magát amiatt, hogy kimaradnak az Apple és a Google által hajszolt online mobil piacterekből. Steve Jobs megmondta, hogy az iPhone azért jobb, mint az Android, mert nem lehet rajta pornót nézni. Mindeközben az Android Marketben sem támogatott műfaj a felnőtt tartalom.
Úgyhogy a pornóban utazó cégek ezeken a zárt, de egyre népszerűbb marketplace-eken és közösségi tereken (pl. Facebook, iWiW) kívül élik életüket.
Persze azért nem kell sajnálni a szexipart. A mobilra és táblagépekre optimalizált verziók mellett felfedezték maguknak például az Apple FaceTime megoldását is, mely végre elhozta annak lehetőségét, hogy a szexcsetelést iPad-en is lehessen gyakorolni. Már akinek erre van ingere. A html5-ben újraírt, és ezzel iPad-kompatibilissé vált szexvideóoldalakat ne is említsük.
Technikai oldalon elsősorban a streamelt videók megjelenése és népszerűsödése, valamint az élő streamelés, mint műfaj feltűnése, illetve - 3D szexfilmek ide vagy oda - az "olcsó pornó", az amatőr műfaj előretörése hozott változásokat.
És - ha már a Facebook tiltott hely az ilyen tartalmak számára - a Twittert egyre jobban belakják a pornósztárok, filmajánlók, egyebek...
A menő helyek, ahol az új tartalomértékesítés és termékmarketing történik (a Google keresője, az App Store, az iTunes Store, az Android Market vagy a Facebook) nem nyitottak a pornóra. Így a szexbiznisz kénytelen lesz egyre rafináltabb módokon eljuttatni online tartalmait a laptopokra, mobilokra, táblagépekre.
2011.05.04. 11:58:36