...és az Origo is mától lájkol. Mi van itt?

Teljesen érthetetlen számomra, hogy miért pont most kezdett el a két nagy hírszájt rákattanni a lájkolásra, és eddig miért nem tették. Az Index esetét már ismerjük. Azt követően, hogy a - mostanában gyengélkedő - Indexen élesedett a cikklájkolás, az Origo is kitette a magáét.


Egy nap alatt lett lájk az Indexen és az Origón.

Érdekes egybeesés. Mindenesetre az Origónak az iWiW miatt érthető okokból eggyel nehezebb lehetett ezt meglépni. Még akkor is, ha az Indexet is bevárták végül. (Amúgy az Origo is a "tetszik" gombfeliratot választotta az "ajánlás" helyett. Nem úgy az iwiwes gomb esetében.)

Tippre az lehetett, hogy az Origo nem akarta megengedni magának azt a luxust, hogy az Index növekedjen a lájkolások hatására, míg náluk nincs meg a Facebookról érkező extra forgalom.

Egy biztos: a két nagy szájt mostani lépésével a Facebook idehaza bebetonozta magát látogatottság tekintetében, emelve ezzel a Facebook, mint hirdetési felület erejét a magyar hirdetői piacon.

Az Index és az Origo vezetőjének Facebookkal kapcsolatos álláspontjáról - a fejlemények fényében különösen - érdekes és tanulságos beszámoló olvasható itt.

Címkék: index origo lájkolás facebook like
2011.07.06. 17:50. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem lehet, hogy a kommentek (hiánya) miatti interakciópótló motívum akar lenni?
a globál lokálról a teljes hanganyag: jonnek-mennek.hu/2011/04/11/global-lokal/

még uj péter a google napról, bár ez inkább jövőbe tekintő: www.youtube.com/watch?v=7JAK5yj_Wd8

egyébként szerintem a like gombnak nem sok értelme van egy híroldalon (felhasználói szempontból). ha valamit fontosnak érzek, akkor azt megosztom (amivel ráadásul nagyobb felületet is kap a dolog fb-on).
Index várakozása nem érthető, Origo szerintem napnál világosabb: amíg nincs like az Indexen, addig náluk sincs. Amikor van, akkor a bekapcsolták a már rég kész szolgáltatást.
A látogatószám hozza az üzletet. A látogatószámot meg generálja a lájk, meg a bulvárszemét.A bulvárszemét eddig is volt, most meg lett lájk. Az ingyenes SZÍNVONALAS hírszolgáltatás halálra van ítélve. Az Origónak meg be kellett látnia, hogy az Iwiw meghalt, és azt, hogy Ő ölte meg azzal, hogy nem rakott bele pénzt, és elnézte, hogy egy kép több percig töltődik le.
sajnos a blog.hu-n sem működik újabban a lájkolás és a google-féle blogspot.com-on sem

hiába nyom rá az ember, nem veszi az adást a gomb és visszadobja a lájkolást

a blog.hu adminjában is ez téma mostanság, mert a userek a blog.hu-nál reklamálnak

én csak azért gondolom, hogy kivételesen nem a magyar szolgáltató cseszett el valamit, mert a blogspot-on még rosszabbul működik az elmúlt két hétben a like gomb

a legszebb része az egésznek, mikor olyan bejegyzések, amiken 90-100 lájkolás volt, az lemegy 0-ra és többet nem is fogadja a gomb megnyomását

szóval jókor ugrottak rá a témára az origo és az index, pont mikor nem működik
Csupán a Like vs Recommend vonalat szeretném elsimítani. Az igazság az, hogy az indexen belül a tematikus siteok (velvet, TC, dívány) már korábban megkapták a facebook ajánlás lehetőségét. Ha úgy tetszik a szerkrendszer integráció ezen a siteokon került tesztelésre, másként viszont nyilvánvaló, hogy tematizmusuknál fogva ott nagyobb jelentőséggel bírhatnak.
Ugyanakkor nem végleges featura set élesedett az első napokban, mert számos ingoványos kérdést kellett megoldani az indítás során.
Elárulom, mint ahogy az ma már látható, az index vonalán mind a like és mind a recommend feltűnhet, mindez attól függ, hogy a cikk kapcsán mit választ a szerző, szerkesztő.

Azt is állítom, hogy nem kívánjuk figyelmen kívül hagyni a plusz-t sem, de csak remélni tudjuk hogy hamarosan bekerül a blog.hu hoz hasonlóan a hírportálokra is, ezzel is a "versenyt" támogatva.