Komolyabb változások előtt a magyar online média

Humánpolitikailag kifejezetten mozgalmas féléven van túl a magyar online média. A teljesség igénye nélkül: Uj Péter és Kardos Gábor az Indextől (CEMP-től), Weyer és Nádori pedig az Origótól távozott. Végbe ment egy kisebb rendszerváltás. A korábban az Indextől az Origóhoz igazolt Vaszily Miklós vezérigazgatóként átigazolta az Indextől Gazda Albertet. Közben az Origo eddigi vezérhelyettese távozott. Kardosról meg ma derült ki, hogy a Ringier-nél folytatja. Ahol eleve nagyobb szervezeti átalakítások vannak folyamatban. Nádori pedig az Origo székéből a Bors székébe ül át. Hm.

Persze butaság lenne azt feltételezni, hogy a fenti személyi változások mindegyike mögött átgondolt vállalatstratégia áll, azért az világos, hogy mozgásban vannak a magyar online médiacégek legfelső emeletei. A legfelső emeletek változásai pedig mindig az alsóbb emeletek változásait is maga után vonja. 

Mindeközben a Sanoma eltökélt szándéka lett, hogy a Hír24-ből Index-Origo méretű hírlink gyárat hoz létre, hogy ezzel erősítse pozícióit a hirdetési piacon. Mi a HVG-nél némileg eltérő stratégia mentén, de szintén sok változást vittünk véghez és készítünk elő annak érdekében, hogy sikeresebbek legyünk 2012-ben. Az Index új hirdetési stratégiája is érdekes fejlemény. Miként az is, hogy az Origo nem csak látogatószámban, de presztizsében is sokat erősödött az elmúlt évben. 

Egyre általánosabb a piacon az a vélekedés, hogy 2012 minden eddiginél erősebb versenyhelyzetet teremt az online médiában. Jobban, rosszabbul mindenki erre készül. Egy biztos: egy hosszú korszak véget ért a magyar online média történetében. Az új korszakot pedig minden eddiginél inkább a (zsugorodó) hirdetési piac fogja diktálni. Egyre rövidebb távon kell tudni sikereket elérni. És egyre világosabb és egyszerűbben megfogalmazható kérdésekre választ találni.

A web fejlődését a nyugati világban Amerika diktálja. A magyar online piacnak pedig napról napra nehezebb lesz a helyzete, ha elszakadóban vagyunk a nyugati világ erősebbik és jobb bőrben lévő, egyértelműen domináns felétől.  

 

Ezek figyelembe vételével kell megfelelő célokat, stratégiát, eszközöket választani.

 

Címkék: index origo karrier sanoma uj péter kardos gábor magyar média cemp személyi változások
2012.01.04. 14:10. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.