Ki mikor IRC-zett utoljára? És kinek hiányzik?

Holnap egy konferencián beszélgetek pár emberrel arról, hogy mi történt az IRC-korszak kezdete és a lájkolás kultúra között. Az igazat megvallva, az IRC annyira régen volt, hogy nekem elsőre ez ugrott be a témáról

Randall Munroe érdekes kísérletbe kezdett. Megfigyelte ugyanis, hogy amint egy IRC csatorna kellően naggyá válik, ellehetetlenül a beszélgetés. Megjelennek klikkek, véletlenszerűen beszólogató kliensek, a társalgás színvonala a nullához közelít. Azt találta ki, hogy csinálnak egy botot, ami azt figyeli, hogy elhangzott-e már az adott mondat valamikor korábban a csatornán. Amennyiben igen, úgy megvonja valamennyi időre a voice-ot attól az embertől. Ezzel nagy mértékben szűkül a “lol” meg hasonló típusú közlések száma. Nem állítom, hogy tökéletes megoldás, mindenesetre egy érdekes megközelítése a problémának.

A lájkolás (pontosbban a külső site-ok számára is beilleszthető like button kód) meg még nincs is két éves. Teljes az időzavar. Amúgy a lájkolás a csendes többség entryje/namespace-e/kommentje.

Még egy nagyon jó idézet, amibe belefutottam: 

Onno Tijdgat, author of Ircle, criticizes mIRC's color format, arguing that it uses a flawed design and follows no common standard.

Period.

Címkék: irc like csati
2012.03.20. 22:53. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

én még elég erősen használom 3-4 szerveren a cc. 10 kanálist. :D bár ez lehet azért van mert mindig is irkeztem. az egyetemen meg anno gólyaként már ott kezdtünk végül egy szűk felsőbb éves körbe beleolvadva.
akkor ezt most bemásolom a csatira, ok? :)
én ma is használom, szerintem a tematikus csatornáknak ma is nagy szerep jut, főleg az open source közösségekben (mind fejlesztés, mind felhasználó szemszögből)

csak néhány élő példa
* ubuntu (és ebből különböző nyelvi csatornák)
* wicket
* openAm

de szinte minden projektnek van még IRC-je, amin forgalom is van :)

Abban viszont egyetértek, hogy eléggé visszaszorult az elmúlt években. A forgalom inkább különböző facebook csoportokra / oldalakra, levlistákra terelődött.
Furcsa, mert erre igény mutatkozik, de igazi social media alternatívájuk szerintem nincs.
'99-ben életem első barátnőjével mIRC-en ismerkedtem meg. :-) Gimibe jártam és a sulinet program keretében mIRC-eztünk a számtech teremben... Majd másnapra megbeszéltük a randit a #szeged szobában. De szép is volt, sem facebook, sem twitter, sem iwiw.
utoljára diablo 2 közben használtam kereskedésre, run-ok szervezésére, stb... szinte biztos, hogy ha a d3 kijön, felkeresem a régi helyeket :)
#magyar -on már csak a botjellegű userek vannak, de röhögni még mindig érdemes a #debian.hu -ra járni
Én szinte minden nap használom, ugyanis ezen folyik a munka közbeni kommunikáció. Vannak saját botjaink, amik segítik a munkánkat stb. Ezen kívül pedig több Open Source közösség IRC szobáját is szinte napi szinten látogatom. Szóval nekem az IRC a mindennapjaim része, és sokkal hatékonyabb, mint bármi más, amit kipróbáltam - legyen szó akár fórumokról, más üzenetküldő alkalmazásokról (Skype, MSN, ICQ...) illetve közösségi oldalakról. Részemről az
IRC to rule them all...
Fősulin 10 éve utoljára.. akkor még találkozókra is jártam, meg ilyesmi...
1998 ota aktivan, 2002 ota 0-24 ircen vagyok. Van benne twitter, facebook, msn, icq gateway is, gyakorlatilag minden irc, csak máshogy hívják.
Még ma is ircezek, és hiányzik, mert a többség már nem. Az új formák kiszorították (először az msn, majd a facebook), pedig részemről ma is lenne igény erre a fajta kommunikációra: vagyis hogy a "közösben" beszélgetünk, a mindenkor épp jelenlevőkkel, ahova csatlakozhatnak mások is. Ez jelenleg nem igazán megvalósítható az elterjedt alternatívákkal. :(
talán 2 vagy 3 éve voltam utoljára fenn, 1-2 év kihagyás után.
2000-ben (amikor a suliban rendszeresen nethez jutottunk) kezdtem, egyetemen kb 0-24-ben toltam, majd egyetem után úgy alakult, hogy elmaradt, de fel-felnézegettem.
sok ismerőst, barátot köszönhettem neki, még a diplomámat is ebből írtam (a nick, mint az önkifejezés eszköze az IRC-n címmel)
re. Kb. 1994-tol valtozo intenzitassal. Egy nagyobb es egy kisebb kozossegi csatornan vagyok jelen, illetve egy kimondottan szuk szakmai csatornan. *waves good-bye*
Nagyobb gond hogy mindenki mas szolgaltatast hasznal, pl IRC ICQ (van meg ilyen?) MSN Skype Gtalk Facebook.

Van olyan szoftver ami ezek kozul az osszeset tudja, esetleg egy mozdulattal Androidon is megy?
@xstranger: Termeszetesen van, ilyen peldaul a Trillian.
az ér haz ircen kaptam ezt a linket?
15-17 éve szinte intravénásan lógtam irc-n, 2000 óta pedig már feléje se néztem .. felváltotta sok egyéb felhasználóbarátabb cucc (icq, msn, wiw, facebook, chatportálok)

ami viszont érdekesség, hogy amikor beregisztráltam wiw-re, facebookra, a régi irc-s keménymag már ott is ott volt :-D

egyébként nem hiányzik az irc, sőt chatelni se szeretek, mert aki akar vmit, írjon emailt
Hm, szerintetek mennyire lenne népszerű, ha lenne olyan IRC, ahova kvázi facebook acc-cal lehetne belépni? Szép felülettel, tehát hogy ne kelljen komoly tudás a használatához...
97 óta kb minden nap, sulinet és találkozók. Majd később tematikus csatornák, később ssh+bitchx aztán irssi. XDCC és hasonlók is anno.

Most már csak pár haverral, semmi találkozó. És mellette ami még mindig ott pörög az a warez, sicc!
97 körül kezdtem. és még nincs vége.. :)
Az elso dolgom hogy lepek is fel bnc-re ha bekapcsolom a gepet.

Ircnet-re vmikor mostansag visszaneztem de max botokat talaltam a regi chatikon:(((

Szomoro:(
életem első, akkoriban - legális úton, egy középiskolás számára - beszerezhetetlen, legújabb ANDERGRAND zenéit az irc-nek köszönhettem, 1994-98, helló. csatinevet nem mondok :P

aztán jött a napster és az audiogalaxy és a soulseek, de ez már egy másik történet :]
arstechnica.com/business/news/2012/04/exclusive-a-behind-the-scenes-look-at-facebook-release-engineering.ars

a 2. oldalon:
"Facebook hosts its own Internet relay chat (IRC) server for internal collaboration. Many of the company's engineers idle on a main channel while they are working. According to Rossi, it typically has 700 people in it during the average work day. Facebook's tool developers have created IRC bots that provide various kinds of functionality to integrate IRC into Facebook's development and deployment workflow."

üdv,
Balo
16 eve szerettem bele az ircbe, azóta is fent vagyok :) ott tanultam meg gepelni :P nem reg elkezdett hiányozni az us.robotics modemem hangja, meg h melegitse a labamat :) amugy 26 eves vagyok :)