WWDC 2012: a jó dolgok és a csalódások

Amíg az Eb eddigi legunalmasabb meccse ment a tévében, Plasik Józsival a Ustream székházból kommentáltuk az Apple fejlesztői konferenciájának mai bejelentéseit. 

Leszámítva a technikai problémákat és az ólomfáradtságot, én így utólag azt gondolom, hogy ez a WWDC a jó iparosmunka gyümölcseit mutatta meg a piacnak. Az Apple-nek nem sikerült újraértelmeznie saját termékeit, és nem sikerült új narratívákat sem bevezetnie. 

Mindenekelőtt ami engem leginkább érint: az új Macbook Air-ek hozzák azokat az elvárásokat, amiket a korábbi szériák hiányosságai teremtettek. Sokkal jobb processzor, 8 GB-ig bővíthető ram, 512 GB-ig fejleszthető SSD. Azt gondolom, hogy ezek a paraméterek nagyon fontos utat mutatnak a következő évben az ultrahordozható laptopok piacán. Én legalábbis ezt vártam, meg is kaptam. Nincs más hátra, mint gyűjteni rá. 

A WWDC idén egy olyan dologra lett kiélezve, ami szerintem nem egy túlságosan izgalmas dolog: Macbook Pro retina kijelzővel. Egészen pontosan a 15-ös Macbook kijelzője 2880x1800 pixel felbontású lett. Hát most mit mondjuk erre? Jó, persze a kijelző alatt ott van egy erőmű, 2.3-as 4 magos processzorral, stb stb. 

Ettől a géptől az Apple nem lesz Apple. Bár nekem úgy tűnik, hogy idén amúgy is beérik azzal, hogy ők resolutionary-k. 

A bejelentések közül a Mointain Lion-nal kapcsolatos tételsor már korábban is ismert volt. Én ezt is inkább a Lion patchelésének gondolom. De ezzel nyilván lehet vitatkozni. 

Az iOS 6 legfontosabb újításai közt olyan dolgokat emelt ki az Apple, ami engem kevésbé érdekelnek. Facebook integráció, Siri mindenhol, Maps... Azt gondolom, hogy semmi érdemleges nem hangzott el, ami minket, magyarországi felhasználókat nagyon felizgathatott volna.  

Új iPhone-t most nem jelentettek be. És az iOS 6 sem jelzi előre az okostelefonok új korszakát. Ezekből én arra következtetek, hogy az Apple az iPhone-t hardveresen akarja megtolni. Persze nem revolutionary úton, hanem az idén szokásos resolutionary nyomvonalon. Egy nagyobb, de ugyanolyan jó felbontású iPhone jöhet. Ok.

Egyelőre számomra ez a tisztességes iparos munka jellemzi a Tim Cook korszakot. Persze az is lehet, hogy Steve Jobs egy konszolidálódó, az üzleti érdekek mentén becsontosodó céget hagyott hátra örökségül, és Cooknak nincs is nagyon más választása, mint ezen az úton bandukolgatni. 

Nagyon előre szaladt az Apple az iOS-szel, Airrel, iPhone 4-gyel, iPaddel, iClouddal. És lehet, hogy nagyon hosszú idő lesz, mire az ezekben a termékekben lévő összes integrációs és implenetációs lehetőséget kiaknázza a cég. Csakhogy a fogyasztókat az Apple egy olyan narratívára trenírozta, ami ennél többet ígér

Lehet, hogy megint Jonathan Ive-ra marad a feladat, hogy dizájn oldalról reformálja meg a céget. Ha egyszer termék oldalon ez nem (teljesen) tud megtörténni. 

Címkék: apple macbook ios 6 wwdc 2012 macbook air 2012 retina macbook
2012.06.11. 22:31. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.