A New York Times hivatkozza a Pew Research legújabb kutatását, mely szerint egyre többen döntenek úgy a netezők közül, hogy nem kell éjjel-nappal a Facebookot túrni:
The report found that 42 percent of Facebook users from the ages of 18 to 29 said that the average time they spent on the site in a typical day had decreased in the last year. A much smaller portion, 23 percent, of older Facebook users, those over 50, reported a drop in Facebook usage over the same period.
Ahhoz, hogy idehaza is tömeges legyen ez a jelenség, szerintem még várni kell 2-3 évet. Momentán a magyar netezők meg vannak őrülve a Facebookért. De mondjuk később is kezdték pár évvel, mint amerikai tettestársaik.
A Pew kutatási eredményei különösen érdekesek például a Google+ jelenlegi teljesítményével összevetve, még akkor is, ha a két trendet azért nem feltétlenül szabad egymásra vonatkoztani.
GWI data from Q4 2012 shows that Google+ is quickly closing the gap in terms of users being truly “active” in the traditional sense. Overall, its active user based grew 27% between Q2 and Q4 2012 to reach 343 million users across the 31 GWI markets. (...) More importantly, if we track the change between GWI.7 (Q2 2012) and GWI.8 (Q4 2012) contribution to Google+ is exploding. “Posting comment about my daily activities” grew 100% compared to 8% on Twitter and a 2% decline on Facebook!
Az utóbbi flemérés persze csak a növekedés mértékéről szól, ezzel együtt is érdekes lesz azt végiggondolni, hogy a Facebook-túladagolásban szenvedők milyen egyéb elfoglaltságot találhatnak maguknak a weben, mobilon, táblagépen. És mi oldhatja fel a frusztrációjukat. Mondjuk, ha nem az ismerőseik, barátaik, családjuk előtt élik teljes online életüket?