Bár így 2013-ban már tényleg nagyon nehéz definiálni, hogy mit is értünk marketing alatt. Főleg online marketing alatt. Ha értünk egyáltalán bármit ezen a kifejezésen. Mindenesetre ha úgy közelítünk a kérdéshez, hogy a marketing valami olyasmi, hogy megismertetni és megszerettetni (ne adj isten, megvásároltatni) egy terméket a fogyasztók minél szélesebb rétegével, akkor a Mailbox - legalábbis ami a "marketinget" illeti - jól vizsgázott.
Két képben mesélhető el a siker:
A Linkedin esetében egy nagyon egyszerű megoldást alkalmaztak. Vették az összes regisztrált felhasználójukat, megnézték, hogy mennyi felhasználójuknak van egyáltalán érdemi látogatás a profilján, a számot kerekítették (5%), majd nekik kiküldték a gratuláló üzenetet arról, hogy a top 5 százalékba tartoznak. Semmi csalás, semmi nagyotmondás, semmi trükk nincs az egészben. Egyszerűen vettek egy jó statisztikát, és azt a felhasználók értékének megmutatására használták.
A Mailbox esetében picit fejlesztésigényesebb, de annál hatásosabb megoldást választottak. A várakozólistára jelentkező felhasználóknak megmutatják, hogy aktuálisan hanyadikok a sorban. Az eredmény? Itt olvasható...
És akkor a még ennél is sikeresebb Quora mobilapp ismerősmeghívásról nem is beszéltünk. Ki nincs még fönt Quorán? És viszont: hányan quoráznak közületek aktívan?
És még valami: már nem tudom hol olvastam, hogy a Super Bowl reklámblokkjaiban a hirdetések döntő többsége nem Facebook-oldalt vagy Twitter-oldalt adott meg elérhetőségként, hanem hashtaget. Ebben az esetben a marketingstratégia tehát nem az, hogy "gyertek el az oldalunkra, lépjetek kapcsolatba velünk", hanem, hogy "beszéljetek rólunk". Ez is érdekes jelenség.
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.02.12. 13:45:43
Én úgy hallottam, h gyertek nézzétek meg mit beszélnek rólunk, de így sem rossz.
jtrencsenyi 2013.02.12. 22:06:45
smtpserver 2013.02.12. 22:06:54