Azért annyira nem meglepő, hogy éppen Bánóczy Zoliéknak sikerült először Magyarországon papírt is szerezni arról, hogy ők bizony nagyon értenek a webanalitikához.
Az a meglepőbb inkább, hogy egészen mostanáig Magyarországról egyetlen cégnek sem sikerült megugrania ezt. Pedig ha körbenézek, lassan 9 millió webanalitikus országa vagyunk. (Ahogy pár éve 9 millió SEO guru országa voltunk.)
Visszatérve az Allstars sikerére. A Google Analytics Certified Partner minősítés mögött egy elég komoly szakmai és anyagi teljesítmény van. A cseheknél vagy a finneknél négyet osztottak eddig ki. Az osztrákoknál hármat. De még görög cég is van, aki megkapta ezt a minősítést.
Bánó azt írja, hogy:
Angol nyelvű dokumentumban 3 magas színvonalú GA-implementációt kellett bemutatni: 3 különböző ügyféltől, 3 különböző témában. Mindhárom esettanulmánynak ellenőrzöttnek és anyagilag rendezettnek kell lennie. Az esettanulmányok azt hivatottak bemutatni, hogy az egyszerű implementációkon jóval túlmutató megoldásokkal is elboldogul, illetve hogy meglehetős üzleti eredményeket tud a nevező - jelen esetben az AALL - szállítani. Az applikációs dokumentummal bizonyítani kellett különös jártasságunkat a webes alaptechnológiákban.
Európában nagyjából 150 ilyen minősítés van összesen. Nagyrészt brit, orosz, holland cégeknek. Az iProspectnek például több országban is megvan ez a minősítése. Idehaza még nincs.
Mit jelent a GACP? Mindenekelőtt azt, hogy a Google által megmért és kiválónak talált webanalitikai szakértelem van az adott cégnél. Így aki komolyan szeretne egy adott országban analitikára áldozni, az ezt a céglistát kell, hogy böngéssze. Mostantól a "Hungary" alatt sem üres a lista.
Nagy grat Bánóéknak az első magyar plecsniért!