Kifejezetten nem értem Józsi felhorkanását azon, hogy a Google - kapaszkodjunk erősen a mellettünk ülőbe - hirdetésekből él. Azt írja, hogy egyetlen dolgot éreznek, mégpedig, hogy hogyan kell hirdetéseket eladni. Persze követhetné a Google az Apple példáját is, és adhatná a Google Maps-et például 12 ezer forintért. Illetve a FaceTime mintájára a Hangoutsot 0,89 euróért. Akkor nem érhetné ez a durva vád, hogy hirdetésekből élnek. Hanem gondolom akkor ők is olyan felnőtt cég lennének végre, mint az Apple :)
Ezzel szemben a Google ingyenes szolgáltatásokban hisz, és a bevételt ezek fejlesztésére és működtetésére hirdetésekből szedi. Miként például az Index is. Vagy a Plastik.hu. Csak a Google nem klassz cikkeket, hanem klassz szolgáltatásokat ad a felhasználónak.
Nyilvánvaló, hogy a Google a nála felgyűlt adatokból próbál egyrészt minél jobb terméket adni a júzernek, másrészt minél jobb terméket adni a hirdetőnek.
Oh, wait...
Arról meg nem is beszélve, hogy...
Without any iAd support for Android, where most apps rely exclusively on advertising for their funding, it's actually more surprising that Apple's internal ad network has kept growing alongside other mobile ad networks that target all mobile platforms, and actually kept itself ahead of three of the top five who do.
Én azt gondolom, hogy a Google pont annyira csupán egy hirdetési vállalat, amennyire az Apple csupán egy alumíniumfeldolgozó üzem. Egyik céggel kapcsolatban sem ez az érdekes állítás. Hanem, hogy a Google a webhez és a webes szolgáltatásokhoz ért, míg az Apple tud jó hardvert, és néha még szoftvert is készíteni.
A Google-lal kapcsolatban azt állítani, hogy pusztán a hirdetéskiszolgálásukhoz varrják a termékfejlesztést, egyszerűen nem értése annak, hogy a Google-ból hogyan és miként lett az a cég, ami. Meg kell hallgatni Larry Page-et, és akkor minden sokkal érthetőbb.
// update Érdemes elolvasni Ray Cromwell írását az Apple-hívők harcias Google-ellenességéről. A találatért köszönet ungverjalandnak. És szintén idevág: a Portfolión jelent meg a "Google lesz az új Apple?" címmel egy nagyobb lélekzetvételű merengés.
ungverjaland 2013.05.16. 13:38:41
Tottiata 2013.05.16. 14:02:50
Józsi az alábbi mondatot vitatja: "Google-nál van koncepció, van elképzelés arról, hogy mit és hogyan kell csinálni. Érzik." 1. “Érzik a faszom.” – Ekker József
A Google-nek rengeteg fejlesztése vakvágány, rengeteg mindent vágnak ki az ablakon (olyan termékeket is, amiket már kiengednek a jónépnek). A nagyszámok törvénye miatt be-be találgatnak...éppen emiatt van igaza Józsinak, hogy "nem érzik".
Teljesen egyetértek Józsival. A Googlenél a termékfejlesztés elsődleges fókusza az újabb és újabb hirdetési lehetőségek, újabb piacok és bevételek megteremtése. Ehhez elengedhetetlen a használható, jóminőségű, "ingyenes" szoftvereket is (ami a felhasználó napi életében kialakítja a "függőséget") - de attól még a fókusz a nagyobb hirdetési bevételen és a jobb minőségű célzáson van. Egyszerűen arról van szó, hogy a fejlesztési költségek arányaiban sokkal-sokkal kisebbek, mint a sikeres projektekből származó plusz hirdetési bevételek akár már középtávon is (és még az is belefér, hogy a sikeres projektek aránya nagyon alacsony). Amíg ez így marad, addig a Google ingyenesen fogja adni a szolgáltatásokat.
Azt persze nem vitatom, hogy a Google termékei nagyon jók :)
aintgonnabe (törölt) 2013.05.16. 15:44:39
ungverjaland 2013.05.16. 18:55:56
sithlords · http://www.twitter.com/sithlords 2013.05.21. 13:29:34