1,1 milliárd dollárért, azaz nagyjából 250 milliárd forintnak megfelelő összegért vásárolja meg a Yahoo a Tumblrt. Legalábbis ezt írja a Wall Street Journal, és innentől nagyjából tényként kezelhetjük a megállapodást és az akvizíció nagyságrendjét is.
A Marissa Mayer vezette cég egyértelműen célcsoportot vásárol be magának. És persze ehhez elképesztő mennyiségű felhasználói adatot.
A Yahoo kifelé menetel a piacról. Várakozásokat is rendre alulmúló hirdetésbevételek, öregecskedő portfolió. A negatív spirálból pedig már csak bevásárlások révén remélhető kiút. Ez teljesen rendben van. Mint ahogy az is, hogy a hírek szerint a megállapodás része, hogy David Karp marad a Tumblr vezetője a Yahoo ernyője alatt. Mint ahogy Kevin Systromöt is megtartotta a Facebook amikor nagyjából ugyanennyi pénzért felvásárolta az Instagramot. (Ha már itt tartunk, jegyezzük meg, hogy a Tumblr nem tud drágább lenni, mint a néhány fős csapattal sebtiben felfuttatott Instagram.)
Mayer persze követhetné a Faceobok példáját, és a felvásárlást követően megpróbálhatná nem felőrölni a Tumblrt a Yahoo bürokratikus, agyzsibbasztóan rugalmatlan vállalati kultúrájában, hanem belső startupként megpróbálhatná megőrizni a drágán vett termék dinamizmusát.
Jó, de azért azt sem gondolhatjuk, hogy 250 milliárd forintot bárki is letesz az asztalra pusztán azért, hogy a frissen megvásárolt cége egy másik irodába költözzön. Nyilvánvaló, hogy a Yahoo-szolgáltatásokkal való mély integráció, valamint a sales és marketing ügyosztályoknak való kíméletlen alárendeltség ki fog járni a Tumblrnek.
És persze egy pillanatig sem kell sírni emiatt. Mert a Tumblr korai befektetői és jelenlegi vezetői is bőségesen kompenzálódnak készpénzileg, másrészt pedig a Yahoo-nak sem elég jó megoldás, ha a Tumblrt rövid távon kivéreztetik.
A Tumblr kapcsán - főként értékesítési oldalon . nagyon nagy problémát fognak jelenteni a nem kellően hirdetőbarát tartalmak. Hogy a kifejezetten 18+-os tartalmakról ne is beszéljünk.
Én azt tippelném ma, hogy a Yahoo meg fogja próbálni érintetlenül hagyni a Tumblrt, legalább termék oldalon, és a következő egy évben inkább csak a portfoliója kommunikálásában fogja pozitív példaként említeni a friss bevásárlást.
Amit viszont ugyanilyen határozottan gondolok, az az, amit az Instagram kapcsán is látok: a felvásárlás óta nagyobb előrelépés saját jogon nem történt a szolgáltatásnál. Komótos, szép, iparos munka folyik, valamint a Nagy Testvérrel egyre jobban összebútoroznak adatbázis szinten. Ezt hívhatjuk konszolidációnak is.
Mindenesetre éppen itt az ideje újabb webes közösségi projektek létrejöttének. Milyen szép pillanat lett volna a Kinja számára, ha mostanra valódi közösségi médiává válik, és nem marad meg kommenttemetőnek motornak.
A lényeg: a Yahoo már nem fog érdekesebb szolgáltatást kisajtolni Karpékból. Még akkor is, ha egy-másfél évig még biztosan náluk lesz a legtöbb animgif a weben.
A Tumblrfüggők pedig ne izguljanak. Indulatból elköltözni jövőre is menő lesz. Pont, mint a Tumblr indulásakor.
Karp has said Tumblr could be “wildly profitable” overnight by simply incorporating conventional online ads into the platform, but he believes that would spoil the community and the creativity that have taken shape there. His proposed solution entails advertisers’ being just as creative and expressive as Tumblr users. NYT: Can Tumblr’s David Karp Embrace Ads Without Selling Out?
Tumblr Banner Maker · http://tumblrbannermaker.com 2014.07.06. 13:49:43
Maradjon igy is.