A platformfüggő dizájn

Az elmúlt napokban a dizájnerközösség önteltebb része megmutatta a weben, hogy mennyivel jobb és átgondoltabb ikonokat (!) tud csinálni az iOS-hez, mint maga az Apple. Aztán a kiábrándultság igazolására előtúrták a pletykát, miszerint az Apple alvállalkoztatta az ikonrajzolást. Sőt, a Tumblren kampány indult a teljes történelem iOS7-esítésére

Itt futottam bele abba a konceptbe, mely vicceskedve a Mac OS-t is iOS7-esíti: 

macos7.png

A fenti képből az is világos lehet számunkra, hogy mennyire máshogyan kell hozzáfogni egy desktop operációs rendszer és egy okostelefon felületeinek dizájnolásához. (Egyébként ugye az Apple is máshogy áll hozzá már most is a Mac OS és az iOS dizájnjához.) Más a két eszköz alapfelhasználási köre, mások a fő feladatai, még akkor is, ha vannak hasonló vagy megegyező elemei, funkciói. 

Józsiékkal egyetemben mi is elkezdtük az iOS projektjeinknél megvizsgálni, hogy iOS7 környezetben hogyan fognak működni. Miben kell máshogyan hozzáállnunk ehhez az oprendszerhez, mint elődjeihez. 

Én azt mondom továbbra is, hogy ha a funkcionális, flat dizájnokban dolgozunk, akkor platformonként és oprendszerenként a legkevesebb módosítanivalónk lesz. Minél jobban erőltetünk egy saját formanyelvet az alkalmazásainknál, annál többet kell majd foglalkoznunk azzal, hogy hogyan harmonizáljon a renitens dizájnunk a környezetével: a különféle oprendszerek és platformok dizájnjával.

Bár nagyon fontos mások dizájnmunkáiban rámutatni a hibákra, problémákra, inkonzisztenciákra, kidolgozatlanságokra. De még fontosabb megérteni és magunkévá tenni azoknak a dizájnoknak a főbb alapelveit, melyeknek együtt kell élnie a saját munkánkkal. Különösen így van ez, ha egy oprendszer dizájnkoncepciójáról beszélünk. 

És azokkal is mélyen egyetértek, akik szerint egy oprendszernél a UI/UX a fontosabb. A konkrét grafikai megoldások csak második hullámban vehetők számításba.

Címkék: ios7 apple dizájn
2013.06.14. 11:26. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A szépség a finom részleteken, a jó dizájn pedig az okos megoldásokon múlik, amit ideális esetben ilyen "több gondolatot, kevesebb effektet" arányba képzelek el. Az meg szerintem egy percig nem kérdés, hogy az UI/UX kombó mindig is előrébb való lesz a grafikánál ( nagyon helyesen ). Nem véletlen, hogy a praktikumból, és felhasználhatóságból tudnak az igazán szép dolgok születni.

Mondjuk amennyire tapasztalom ha rangsorolásra kerül a sor inkább az öncélú díszítőmunkát igénylik, dehát' amíg a ruhádat és a kezedbe lévő telefont nézik addig ezen nem is kezdek el csodálkozni.
lehet en ertem felre, de ha ui/ux a lenyeg akkor minek ennyire eloretolni a designt? a csupasz formak es vekony vonalak jol neznek ki, viszont ezt a csicsas szinezest nem ertem igazabol - a tobbi johet (ok h mar csupaszitas folyik de szinhasznalatban epp az ellenkezojet erzem)