Egyelőre kevés szó esik arról, hogy a Gmail megújult inboxa milyen hatással van a különféle email-alapú kommunikációkra, pedig a hatás nagyonis egyértelműnek és drasztikusnak látszik.
Akiknek még nem frissült a Gmail accountjuk az új verzióra, azoknak íme a promo videó:
Az átalakítás fő iránya egyértelmű: a Google azt szeretné, hogy levelezőrendszerét az emberek minél inkább személyes kommunikációra használnák. A bacn, hírlevél, levelezőlista és minden egyéb automatikusan generálódó kontent pedig szoruljon hátrébb az emailek között.
Ez általánosságban jó a felhasználónak, hiszen az új rendszer kedvezményezi a valós kommunikációt. Ugyanakkor a felhasználók nem feltétlenül lesznek tudatában, hogy az új inboxszal kedvenc hírleveleik és közösségi médiából érkező értesítéseik el lettek rejtve egy másik tab alá.
Példaként vegyünk a hírlevelet. Ahhoz, hogy az új inboxban a Webisztán Weekly a "Primary" felületen jelenjen meg, vagyis ne kallódjon el a "Promotions" fül alatt, ahhoz a hírlevélre jobb klikkel kell kattintanom, meg kell adnom, hogy ezentúl a "Primary"-ba érkezzen a hírlevél, majd még egyszer meg kell erősítenem, hogy az adott hírlevél minden jövőbeni emailjét is a fő inboxba szeretném érkeztetni. Valahogy így:
Hogyan kerül a hírlevél alapból a "Promotions" fül alá? A tapasztalatok szerint azok az emailek kerülnek ide, melyekben van leiratkozás link / funkció, és melyeket ugyanazzal a feladóval küldenek ki sok címre. Ha viszont nem teszünk leiaratkozás linket a hírlevelünk végére, a Gmail simán a Spam folderbe fogja egy idő után érkeztetni a hírlevelünket. A kör bezárult.
Nem mondom, hogy ördögtől való a Gmail új logikája. És abban is biztos vagyok, hogy nagyon sok felhasználó számára meg fogja könnyíteni az emailek kezelését. Viszont azoknak, akik eddig is tisztességesen filterezték és címkézték a típusleveleiket, itt most egy kötöttebb, merevebb rendszerben kell tudni élniük.
Akik hírlevelekben vagy email-alapú értesítésekben kommunikáltak a júzereikkel, azoknak pedig nehezebb lesz az élet.
A Webisztán Weekly forgalmának kb 80 százaléka érkezik Gmailből. Ebből már érezhető, hogy milyen problémák elé fognak nézni azok a szolgáltatók, akiknek az üzletük, bevételeik is múlnak azon, hogy mennyire hatékony az emailkommunikációjuk az ügyfeleikkel.
ungverjaland 2013.06.24. 12:37:53
pnc 2013.06.24. 12:57:01
de hat a filterek ugyanugy elnek, sot elobb megtortenik mint a fenti kategorizalas ergo nem valtozik semmi.
a filterezetlen Inbox resztlit dobalja csak szet, ott meg vegulis nem is art.
ScooHu 2013.06.24. 15:05:46
Flankerr 2013.06.24. 15:07:50
A poszt jó és informatív. Viszont mint felhasználó, én azt gondolom, bárki bármit alakít át, az az elején okozhat gondot/fennakadást. De ha én "akarom" azt a hírlevelet (ez nálam kemény 2 db), akkor nem fogok miatta a levelezőrendszerem miatt lemondani.
De lehet más másként gondolja.
Oscee 2013.06.24. 15:35:03
schmittpál 2013.06.24. 16:01:44
borisz 2013.06.24. 20:36:58
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.25. 16:10:29
Mátrai Marianna 2013.06.25. 18:45:13
Mátrai Marianna 2013.06.25. 18:45:26
Nem lehet semmiképp folyamatosan online állapotú? OO
blash 2013.07.07. 11:48:16
"@all - I did just receive confirmation from the team that they will also be making a change to begin re-delivering offline messages to your inbox for all non-Hangouts users."
http://productforums.google.com/forum/#!topic/chat/0nZt-LP0jtc
De még mindig ott van, hogy nem lehet válaszolni a gchates dolgokra. Az alap html nézetben ( mail.google.com/mail/?ui=html ) nem jelennek meg újabb gchat üzenetek, csak a hangoutsra váltásig. Persze visszaváltottam pár kattintás után. Eddig az alap nézetnél az "in:chat"-re rákeresve, meg tudtam nézni a gchat üzeneteket, most már május óta nem lehet.
Egyre csak szarabbak a google fejlesztések...