Németh Attila (Seoaudit) készített egy klassz irányítópultot Analytics alá, melynek segítségével kompaktabban láthatjuk, hogy a saját e-commerce szájtunkra mely árösszehasonlító oldalak milyen forgalmat szállítanak.
A Dashboard jelenleg az argep.hu, az olcsobbat.hu, a shopmania.hu, az arukereso.hu, a depo.hu és az olcso.hu oldalakról érkező forgalommal számol. E-commerce konverziós arányokat, bevétel alapú látogatási értékeket, és a tranzakciók átlagos értékét lehet nyomonkövetni az árösszehasonlító szájtok vonatkozásában.
Nagyon klassz és értelmes dashboard. Akik online értékesítenek termékeket, és van számottevő forgalmuk az említett szájtokról, mindenképpen érdemes megpróbálkozniuk ezzel az eszközzel.
Részletes poszt az irányítópultról itt.
Nem lenne éppen hülyeség, ha egyre többen tennék nyilvánossá azokat a dashboardjaikat, melyek segítségével napi analitikai munkájukat végzik. Mindenki készít hasonló irányítópultokat ilyen-olyan célokra. És ha a szakmaiság egyik fontos alappillére a tudásmegosztás, akkor dashboardok szintjén is működhetne az információáramlás.
Márcsak azért is, hogy ne az ilyen 14900 plusz áfáért terjedő, semmire sem jó Analytics "tudásanyagok" szedjék áldozataikat a marketingesek között. Sajnos a valódi webanalitikai tudáshoz sem elég elolvasni egy összehányt kézikönyvet. Sose dőljünk be a pénzért vásárolható, tanulásmentes tudásszerzést igérő szélhámosoknak!
Az analitika pont arról szól, hogy mélységében próbáljuk meg megérteni saját weboldalaink forgalmát és teljesítményét. Annak gyengeségeivel és hátrányaival egyetemben.
Ha eddig nem néztük elég mélyrehatóan az árösszehasonlító szájtos forgalmunkat, akkor tegyük meg! Kövérebb CPA-t kívánok minden kedves olvasónak!